Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
De jeg kjenner som røyket ofte når de gikk på skolen ble ganske sløve' date=' ja. Men jeg møtte en for noen år siden, tror han hadde sluttet og han var ikke sløv mer. Mulig det er forbigående?[/quote']

Det "går over" når man slutter, ja. Heldigvis, kan man si, ellers hadde det vært temmelig mange flere sløviser rundt omkring enn det det er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det farligste med hasj er vel det at det er det første steget inn i en narkotisk verden' date= og at steget videre til sterkere ting ikke er langt.

Kall meg gjerne blond nå, men hvorfor? Kommer det av psykiske grunner, at man er nyssjerrig på å prøve noe sterkere, eller har det å gjøre med at kroppen har behov for noe mere/sterkere?

Skrevet
Hvorfor har han røyka daglig i fire år hvis han ikke får noen virkning?

Det er delte meninger om hvor skadelig hasj er. Faktum er at hasj er klassifisert som narkotika over store deler av verden, noe som neppe hadde vært nødvendig dersom stoffet var ufarlig. Hasj virker sløvende og passiviserende. Noen kan til og med oppleve hallusinasjoner og få nerveproblemer av hasjrøyking. Det er heller ikke sikkert at ikke hasj har en negativ innvirkning på arvestoffene våre.

Foruten å være mer eller mindre farlig, er det ulovlig, dyrt og kan medføre uønsket kontakt med miljøer en så ung gutt ikke burde ha noe med å gjøre.

Helt enig med Morrison !

Gjest Anonymous
Skrevet

For noen år siden røyket jeg hasj daglig, MANGE ganger daglig.. dette pågikk over en periode på ca 2 år.. Jeg røyker ikke (hverken da eller nå) vanlig røyk.. Ja, man blir "sløv", likegyldig..får hverdagen litt på avstand.. Man blir rusa, uten å bli "høy" tvert i mot.. Går litt inn i seg selv.. Jeg hadde overhodet ingen problemer med å slutte, sluttet på dagen da jeg ble gravid, ingen absinens overhodet! MEN- jeg merket etterhvert at korttidshukommelsen var blitt mye dårligere.. Mens jeg røyka var jeg veldig "døgnvill", visste ikke hvilken dag det var osv.. Jeg var på jobb hver dag, fulgte opp med det daglige, men var veldig likegyldig til alt.. Likte best å sitte i fred, i sofaen (eller i bilen) i timesvis... :roll: Selv nå 4-5 år etterpå er hukommelsen min mye dårligere enn den var, jeg er også mye mer irrtitabel.. Blir litt på samme måte som med lykkepiller tror jeg- hasjen tar bort "toppene" av både glede og sorg, du har på en måte ingen veldige følelser hverken ene eller andre veien, hverken glad eller trist.. Nå som jeg har sluttet blir jeg veldig fort irritert, ting som ikke brydde meg tidligere farer jeg opp over... Jo, jeg er overbevist om at hasjen (over lang tids bruk) har sine bivikninger... Men det er det også mye annet som har...

Skrevet
For noen år siden røyket jeg hasj daglig' date=' MANGE ganger daglig.. dette pågikk over en periode på ca 2 år.. Jeg røyker ikke (hverken da eller nå) vanlig røyk.. Ja, man blir "sløv", likegyldig..får hverdagen litt på avstand.. Man blir rusa, uten å bli "høy" tvert i mot.. Går litt inn i seg selv.. Jeg hadde overhodet ingen problemer med å slutte, sluttet på dagen da jeg ble gravid, ingen absinens overhodet! MEN- jeg merket etterhvert at korttidshukommelsen var blitt mye dårligere.. Mens jeg røyka var jeg veldig "døgnvill", visste ikke hvilken dag det var osv.. Jeg var på jobb hver dag, fulgte opp med det daglige, men var veldig likegyldig til alt.. Likte best å sitte i fred, i sofaen (eller i bilen) i timesvis... :roll: Selv nå 4-5 år etterpå er hukommelsen min mye dårligere enn den var, jeg er også mye mer irrtitabel.. Blir litt på samme måte som med lykkepiller tror jeg- hasjen tar bort "toppene" av både glede og sorg, du har på en måte ingen veldige følelser hverken ene eller andre veien, hverken glad eller trist.. Nå som jeg har sluttet blir jeg veldig fort irritert, ting som ikke brydde meg tidligere farer jeg opp over... Jo, jeg er overbevist om at hasjen (over lang tids bruk) har sine bivikninger... Men det er det også mye annet som har...[/quote']

Takk for svaret ditt :)

Får my mer innsikt i det når jeg leser det en person som selv ahr vært oppi det skriver.

Håper det ordner seg med korttidshukommelsen

Skrevet

Uansett hva man mener om hasj, så er nok de fleste enige i at det skaper bekymringer for pårørende/venner/kjæreste til den som røyker.

http://www.rusinfo.no/hasj/

(Nå så jeg at du har fått den linken før.. Lar den stå likevel. På den siden finner du utsagn fra ungdom som har prøvd hasj selv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...