Krinoline Skrevet 25. oktober 2013 #1 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg trenger bil igjen, mange år siden sist. Den skal brukes mest i by, med 1-2 langturer per måned til hytta. Hva er gode, relativt sikre, valg nå (ikke ny)? Den må være stor nok til to voksne, ett barn og hund. Helst femdørs. Og..hva koster det årlig å ha bil, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelia Skrevet 25. oktober 2013 #2 Del Skrevet 25. oktober 2013 Nå er jeg ikke helt sikker, men bare rundt 50.000 kr pr bil i året. Det avhenger også av forsikringen og hvor lenge du har hatt bilen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Del Skrevet 25. oktober 2013 Golf? Anonymous poster hash: 508b3...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders42 Skrevet 26. oktober 2013 #4 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tenkte umiddelbart på en elbil når du skrev småkjøring i byen, men på langtur er ikke de noe særlig , vw UP er en knallbil , ellers har mitshubishi en bil i-miev og Nissan leaf alle er EL biler , billige i drift og supre i by. Jeg ville kanskje satset på det om jeg kjørte mest i byen og heller byttelånt bil med noen andre i familien eller venner de turene til hytta ?? Bare et forslag. Ellers er Toyota auris en grei liten bil med bensinmotor , vw polo el golf er greie , og MB A 170 eller liknende biler . Egentlig mye bra biler . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 27. oktober 2013 #5 Del Skrevet 27. oktober 2013 Golf! Vi kommer til å ha Golf som største bil nå når vi får barn, og det er overraskende stort bagasjerom i den. Jeg har forrige generasjon, og den nyeste har ennå større bagasjerom enn den jeg har. Kommer ikke til å være noe problem for oss å dra på hytta med Golfen, og masse plass til barnesete moderne trenger det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 27. oktober 2013 #6 Del Skrevet 27. oktober 2013 Er det ikke Nissan som har avtale om at om du kjøper elbil fra de (leaf) så får du gratis lånebil til langturer? Hadde vurdert en sånn om jeg var deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krinoline Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 27. oktober 2013 Tusen takk! Nå fikk jeg mye å sjekke ut.. Spennende den Nissan-avtalen. Mulig med bilpool også, for min del. 50 000 er ganske mye per år, men det hadde vært utrolig deilig og gitt langt mer frihet. Tenkeboks.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 27. oktober 2013 #8 Del Skrevet 27. oktober 2013 Nissan har også gjenkjøpsavtale. Du får en fullt utstyrt bil til 230000kr, med forpliktene gjenkjøp til 130000kr etter tre år. Det er svært bra, spesielt med tanke på at el-biler med oppbrukte batterier kommer til å ha svært stor verditap. Men...det er alltid et men...her har du altså et kapitaltap på 33333kr/år, og det er før andre kostnader. Vil du spare penger og er ikke så opptatt av det nyeste nye, så får du finne 2002-2004 modeller av diverse biler til 50000kr nå. Bruktmarkedet er nede for tida, gode anledninger til å prute. En slik bil vil være adskillig mye billigere pga redusert verditap, og dessuten kan slike biler være temmelig pålitelige fortsatt. Uansett: Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå