AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Finnes det i det hele tatt? Nå har jeg sjekket så å si overalt og alt jeg finner er ordlister (med forklaring på nynorsk) og bokmål-nynorsk ordbøker. Jeg trenger ordbok fra nynorsk til bokmål. Anonymous poster hash: e6cc6...ac2
Emelia Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 http://nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi Velg fra nynorsk til bokmål?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 http://nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi Velg fra nynorsk til bokmål? Her mente jeg ordbok som kan tas med på eksamen og ikke nettside. Anonymous poster hash: e6cc6...ac2
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Her mente jeg ordbok som kan tas med på eksamen og ikke nettside. Anonymous poster hash: e6cc6...ac2 Det finnes ordbøker også, gå på biblioteket og spør der så finner de for deg.
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Det finnes ordbøker også, gå på biblioteket og spør der så finner de for deg. Ordbøker kan faktisk også kjøpes i bokhandler .
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Ordbøker kan faktisk også kjøpes i bokhandler . Siden du siterte meg, siktet du til meg eller ts da?
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Siden du siterte meg, siktet du til meg eller ts da? Begge . Det kan ofte virke som om nettet er det eneste sted å benytte for å få kunnskap om noe. Nå sikter jeg hverken til deg eller spesifikke andre. Her er et eksempel på en spydig melding jeg fikk forleden. (Jeg hadde svart en bruker og siterte fra en anerkjent (papir)ordbok): "Du har ikke brukt Bokmålsordboka på nett noe særlig, antar jeg? Det er nemlig bare å klikke på den fine blå bokstaven etter oppslagsordet. " Endret 26. oktober 2013 av Arabella
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Begge . Det kan ofte virke som om nettet er det eneste sted å benytte for å få kunnskap om noe. Nå sikter jeg hverken til deg eller spesifikke andre. Her er et eksempel på en spydig melding jeg fikk forleden: "Du har ikke brukt Bokmålsordboka på nett noe særlig, antar jeg? Det er nemlig bare å klikke på den fine blå bokstaven etter oppslagsordet. " Vel jeg har ikke sagt at man bare kan bruke ordbøker på nett? Jeg har ikke sagt at man ikke kan kjøpe ordbøker i bokhandel heller. Skjønner ikke hvorfor du idet hele tatt skal "sikte" det inn på meg, når jeg bare ga tips til TS her. 2
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Vel jeg har ikke sagt at man bare kan bruke ordbøker på nett? Jeg har ikke sagt at man ikke kan kjøpe ordbøker i bokhandel heller. Skjønner ikke hvorfor du idet hele tatt skal "sikte" det inn på meg, når jeg bare ga tips til TS her. Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg sikter ikke til deg, men skriver et eksempel på hvilke holdninger noen kan ha, når de nærmest gjør narr av folk som bruker andre kilder fremfor internett.
Emelia Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg sikter ikke til deg, men skriver et eksempel på hvilke holdninger noen kan ha, når de nærmest gjør narr av folk som bruker andre kilder fremfor internett. Begge . Det kan ofte virke som om nettet er det eneste sted å benytte for å få kunnskap om noe. Nå sikter jeg hverken til deg eller spesifikke andre. Her er et eksempel på en spydig melding jeg fikk forleden. (Jeg hadde svart en bruker og siterte fra en anerkjent (papir)ordbok): "Du har ikke brukt Bokmålsordboka på nett noe særlig, antar jeg? Det er nemlig bare å klikke på den fine blå bokstaven etter oppslagsordet. " Det er det jeg snakker om.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Kan du ikke bare kjøpe en nynorsk ordliste? Anonymous poster hash: b1ad8...c9e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Ordliste er ikke aktuell for meg siden ordene der forklares på nynorsk og jeg trenger ren bokmål. Jeg har sjekket Ark, Tanum, Norli og et par mindre steder, men det var ingen nynorsk-bokmål ordbok å finne. Jeg finner heller ikke en slik utgave på nettet. Jeg finner bare bokmål-nynorsk ordbøker og jeg trenger andre veien. TS. Anonymous poster hash: e6cc6...ac2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Begge . Det kan ofte virke som om nettet er det eneste sted å benytte for å få kunnskap om noe. Nå sikter jeg hverken til deg eller spesifikke andre. Her er et eksempel på en spydig melding jeg fikk forleden. (Jeg hadde svart en bruker og siterte fra en anerkjent (papir)ordbok): "Du har ikke brukt Bokmålsordboka på nett noe særlig, antar jeg? Det er nemlig bare å klikke på den fine blå bokstaven etter oppslagsordet. " Det var jeg som skrev det svaret til deg, og her har du i beste fall misforstått. I verste fall vrir du på situasjonen med vilje. Som direkte svar til noen som la ut en lenke til Bokmålsordboka på nett, svarte du: Her er ikke perfektum oppført, det jeg kan se. Det heter altså: å fare-farer-for-har fart (Tanums store rettskrivningsordbok) "Her er ikke perfektum oppført, det jeg kan se." Dermed kunne jeg se at du ikke kjente så godt til den nettsiden, og pekte på hvor man finner informasjonen. Anonymous poster hash: 7fe90...38a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå