Gå til innhold

Hvorfor liker ikke katter å bli tatt på tærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at ingen av kattene jeg har hatt liker å bli tatt på tærne. Er de kilen sånn som vi mennesker?

Anonymous poster hash: ab69e...fa4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under poten har de iallefall noen veldig følsomme hår mellom tærne,

og det blir vel litt det samme som å kose en katt på følehårene?

Tror ikke det er deilig for katten, men er nok ikke vondt heller :)

• Liker 1
Skrevet

Min elsker det, hun må pilles på tærne hele tiden hvis jeg sitter på sofaen , og dra i de lange duskene mellom tær. Hihi.

Men sikkert som hun over sier, jeg har heller ikke møtt en katt som liker det før.

• Liker 2
Skrevet

Ene katten min synes det er greit med framlabbene, men hold fingrene unna baklabbene, spes den høyre. Helt tydelig han synes det er megaekkelt. Å det er en katt som godtar det meste. Men, hvorfor dem ikke liker det, nei det aner jeg ingenting om.

Skrevet

Om kattene våre liker det eller ikke, kommer helt an på dagsformen og hvor daffe og slappe de er når vi tafser på potetassene. Noen ganger blir poten trukket tilbake med en gang, andre ganger kan vi gnikke og klemme og rufse og herje på uten at de fortrekker en mine. Unntatt "åh, du er så teit"-minen da, hvor de bare letter på hodet, ser dumt på deg og sover videre etterpå. :fnise:

Skrevet

Hehe, de er rare! :fnise: Pusina er litt av og på, men stort sett er det sånn "jaja, bare ta på den poten daah, hvis det nå er så livsviktig for deg, men det er ikke sånn at jeg elsker det akkurat altså."

Grunnen til at jeg gjør det av og til likevel, er at jeg hadde en fosterhjemskatt som hadde skadet poten stygt. Da lærte jeg hvor viktig det var at katter tåler å bli håndtert overalt i tilfelle de får skader eller sår som må undersøkes og stelles. Så det er faktisk litt lurt å plukke på pus her og der innimellom. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er fordi labbene/klørne er et våpen for dem. Da er det viktig for dem at ikke de blir skadd.

Anonymous poster hash: 7af18...2e5
Skrevet

Hei.

Min katt kan være kosete, til nøds, over hele kroppen - bortsett fra på potene. Han trekker vekk beina med en gang jeg så mye som er nær dem. Jeg tror det er fordi katter er følsomme på potene, og fordi de holder balansen med beina. Kanskje de føler at de mister litt kontroll, om noen kommer og skal kose på dette området?

• Liker 1
Skrevet

Ene pusen min spriker med tærne så jeg får kosegnudd mellom :-D hun er den andre katten jeg har som liker det, ingen andre katter jeg vet om liker det, men er vel kanskje ikke der man prøver først å kose heller :-)

Skrevet

Min spriker også med tærne og strekker poten mot meg når jeg koser på dem - men han liker ikke om jeg koser lenge :)

Skrevet

Min pusejente elsker "fotmassasje". Det gjorde også den forrige katten jeg hadde (RIP).

Poten i håndflaten og massere forsiktig mellom klørne og oversiden av poten med tommelen = malende puser som kooooser seg :-)

Anonymous poster hash: aae9c...f0e
Skrevet

Om kattene våre liker det eller ikke, kommer helt an på dagsformen og hvor daffe og slappe de er når vi tafser på potetassene. Noen ganger blir poten trukket tilbake med en gang, andre ganger kan vi gnikke og klemme og rufse og herje på uten at de fortrekker en mine. Unntatt "åh, du er så teit"-minen da, hvor de bare letter på hodet, ser dumt på deg og sover videre etterpå. :fnise:

potetassene!

Hoho, så søtt!! :fnise:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min katt ble forbanna om jeg tok på potene hennes. Veldig dumt, da potene trenger pleie innimellom. Spesielt om vinteren og den har gått på steder, som er salta. Prøvde forsiktig å venne henne til dette, men det gikk bare ikke. Og kom jeg med potesalva, så skrek hun høyt og løp som faen :P Måtte dopes ned da hun dro ut en klo... for et styr.

Når jeg hadde kattunge i fosterhjem, så brukte jeg tid på å ta på potene. Men han var så chill, så han godtok dette. Passet på å klippe litt klør også, bare for å venne han til at vi mennesker må tafse litt på tottene deres innimellom.

Skrevet

Tror de er kilne :) Min syns det er greit at jeg koser med forpotene, men ikke bak.... Sikkert ekstra kilen der.

Skrevet

Jeg synes det er viktig å prege på dem fra de er små at man må tafse litt på potene innimellom, for kloklipping, sårsjekk eller tredeputesjekk.

Så kudos for alle de som har eller har hatt kattunger som de har lært å akseptere potetafsing.

Vi har gjort det med minsten, og kloklipping går som en drøm :)

Skrevet

Pusen min bryr seg ikke noe om kosing på labbene, ikke hunden heller, men det har kanskje noe å gjøre med at vi har gjort det fra starten for å vende de til det.

Veldig vanskelig å få klippet klørne på dyr som ikke tåler å bli tatt på labbene

Gjest Jepp123
Skrevet

Her bryr de seg ikke. Har brukt masse tid på å gjøre de vant med å bli kost/tatt på potene.

Skrevet

Har en som ikke bryr seg om jeg tar henne på "pøttene", hun er kjempekosete. Men søsterens poter har jeg ikke tort å røre enda, hun godtar nemlig kun å bli klappet midt på hodet.

Anonymous poster hash: f4632...c1c
Skrevet

Jeg tror de er kilne. Noen katter liker dog å bli kost inni poten, altså mellom helputen og klørne.

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Jeg tror de er kilne. Noen katter liker dog å bli kost inni poten, altså mellom helputen og klørne.

Det har alle våre likt :)

Endret av Blomst83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...