Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er en sjenert mann på 25 år og savner dette med å ha venner og en kjæreste.

Etter jeg gikk ut av ungdomskolen har jeg mistet alle venninnene og omtrent alle guttevennene.

Jeg fikk også venner på Videregående skole men det var liksom skolevenner og vi fikk liksom ikke vært venner på fritiden.

Jeg har en hobby som jeg har prioritert aller mest og det får jeg svi for den dag i dag.

I dag har jeg en god venn som jeg er litt på fritiden med og en liten festkompis.

Ellers så har jeg "venner" også som jeg kjenner godt men da er jeg kun sammen med den ene vennen som jeg er sammen med på fritiden, hvis dere skjønner.

Omtrent vær helg sitter jeg foran dataen (facebook) hele kvelden og håper på at noen kan ta kontakt med meg og spørre om jeg vil være med ut på noe artig men det skjer ytterst sjeldent.

Jeg synes at jeg har mistet mye glede i livet som å snakke med venninner på tlf og for eksempel se navnet deres på tlf listen.

Når jeg ser folk finner kjærligheten, venner er med venninner eller at noen skal på Date så blir jeg skikkelig misunnelig og irritert på meg selv for sånn ønsker jeg å oppleve også og tenker at det får jeg nokk aldri oppleve.

Når jeg ser jenter i virkeligheten eller på tv så glaner jeg og tenker at en kjæreste skulle jeg hatt som jeg kunne opplevd ting sammen med, hatt i armkroken og livet hadde vært mye mye bedre. Men kommer sikkert ikke til å skje så negativ som jeg er.

Jeg har ikke noe erfaring når det gjelder forhold, jeg hadde en kjæreste som jeg så tre ganger (hun bodde langt unna) og da gikk jeg i 6. klasse så savnet på en kjæreste nå er stort.

Når jeg er ute å kjører ellernoe så håper jeg å treffe en jente som jeg kan bli kjent med men det har ikke skjedd enda.

Jeg er ikke helt den lette typen å bli venn med hvis jeg møter folk på for eksempel en fest.

Dem få gangene jeg er på byen så tørr jeg liksom ikke å gå bort til folk å snakke med dem noe jeg skulle ønske at jeg kunne men jeg er så sjenert og det ødelegger alt for meg.

Jeg har søkt litt rundt å fant denne fantastiske nettsiden som kanskje kan hjelpe meg litt her?

Kommer jeg til å oppleve det som livet har å by på?

Beklager min dårlige skriving.

Endret av Rack
Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAnskje du er vant til at ting kommer lett til deg fra barndommen av, men realiteten for de fleste voksne er at de må jobbe for å få ting til å skje. Du kan ikke sitte på facebook og vente på at noen tar kontakt med deg. Du må ta kontakt med andre, lære deg skillsene for å få til gode relasjoner, og være en ok person å være venn med. Så blir livet bedre.

Anonymous poster hash: 486df...e48
Skrevet

Du høres akkurat ut som meg. Tenker skikkelig negativt om at jeg aldri får oppleve slike ting som andre tar for gitt. Vet jeg må gjøre noe med det men er ikke lett. Føler jeg har gått glipp av mye sosialt gjennom oppveksten slik at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal oppføre meg blant andre og bli kjent med nye folk. Du kommer nok til å oppleve mye fint, du må bare ta deg selv i nakken og gjøre noe med det. Begynn i det små og utfordre deg selv og ta små skritt ut av komfortsonen din. Det jeg prøver på nå, og selv om det ikke er lett, så hjelper selv små skritt med å få meg på riktig vei :)

Anonymous poster hash: 3197c...ecf
  • Liker 1
Skrevet

Hva slags hobby er det du driver med?

Skrevet

KAnskje du er vant til at ting kommer lett til deg fra barndommen av, men realiteten for de fleste voksne er at de må jobbe for å få ting til å skje. Du kan ikke sitte på facebook og vente på at noen tar kontakt med deg. Du må ta kontakt med andre, lære deg skillsene for å få til gode relasjoner, og være en ok person å være venn med. Så blir livet bedre.

Anonymous poster hash: 486df...e48

Hmmm, ok, ingen har tatt kontakt med meg heller men. Men jeg er mer av den rolige og stille typen når jeg er med fremmede og har problemer med å finne på noe å snakke om.

Skrevet

Du høres akkurat ut som meg. Tenker skikkelig negativt om at jeg aldri får oppleve slike ting som andre tar for gitt. Vet jeg må gjøre noe med det men er ikke lett. Føler jeg har gått glipp av mye sosialt gjennom oppveksten slik at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal oppføre meg blant andre og bli kjent med nye folk. Du kommer nok til å oppleve mye fint, du må bare ta deg selv i nakken og gjøre noe med det. Begynn i det små og utfordre deg selv og ta små skritt ut av komfortsonen din. Det jeg prøver på nå, og selv om det ikke er lett, så hjelper selv små skritt med å få meg på riktig vei :)

Godt jeg ikke er alene.

Hvordan små skritt går du framover? Tips?

Skrevet

Hva slags hobby er det du driver med?

Det er hi-fi, stereo og litt bilde. :) :). Veldig artig.

Skrevet

Godt jeg ikke er alene.

Hvordan små skritt går du framover? Tips?

Jeg prøver å kvitte meg med de negative tankene om meg selv, gjør ting som jeg egentlig ikke tørr fordi jeg er for sjenert, og bare tar små skritt ut av komfortsonen min. Etter mange små skritt vil du ha kommet deg såpass langt at du klarer å ta større skritt, og til slutt vil du ha kommet deg ganske langt. Da kommer du til å møte flere gode mennesker som hjelper deg videre på veien, og du får det ganske bra. Hvert eneste lille skritt hjelper, man må bare starte en plass. Vær stolt av deg selv over det du får til, og tenk positivt :) Du fortjener å ha det like bra som andre, og det skal du få til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tokk meg litt i nakken i dag og begynnte å snakke med en jente som jeg har som venn på facebook som jeg har møtt to ganger irl. Syns det var en grei start og jeg har det litt godt inni meg og er glad.

Neste helg (lørdag) tenkte jeg å ta en tur til Oslo og se om jeg kan møte på folk, se om jeg kan finne noen steder der jeg kan danse.

Er det greit om jeg plutselig setter meg ned hos tilfeldige folk som snakker på byen?

Vil folk si pell deg vekk eller i verstefall slå meg ned?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ville dere reagert om en tilfeldig person satt seg ned ved siden av dere på en benk i byen? Barer?

Hva skal jeg eventuelt si når jeg hadde satt meg ned hos en tilfeldig gjeng?

Ønsker gjerne svar fra begge kjønn.

Skrevet

Hvordan ville dere reagert om en tilfeldig person satt seg ned ved siden av dere på en benk i byen? Barer?

Hva skal jeg eventuelt si når jeg hadde satt meg ned hos en tilfeldig gjeng?

Ønsker gjerne svar fra begge kjønn.

Hvis du skal møte tilfeldige slikt, så bør du åpne samtalen med en liten vits. Hvis den ikke slår an eller skaper latter så slapp av, da følger du etter med en kommentar om hvor dårlig vitsen var. Resten av samtalen må du bygge opp selv, og du kan som regel snakke om hva som helst.

Anonymous poster hash: 623c7...42e

Skrevet

Reiser du på byen? Isåfall er det jo kanskje lettere om det er mange der, og du spør om du kan sitte med noen. Lett å få kontakt med folk da.

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 0b954...26c
Skrevet

Jeg er 25, er sjeldent på byen da jeg ikke kjenner mange.

Skrevet

Ikke vent på at andre skal ta seg av deg og invitere deg med overalt. Kontakt bekjente og hør med de hva som skjer. Ta litt ansvar for eget liv.

• Liker 1
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å ta små steg. Når du går i byen eller tar bussen, så kan du begynne å smile til andre jenter du liker. Etter en stund med dette føler du sikkert at det blir lettere å snakke med en, om de har smilt tilbake til deg.

Anonymous poster hash: 623c7...42e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...