Gå til innhold

Hvem er det som blir ranet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om ranere (altså mannfolk, for det er det hver gang det skjer noe ran omtrent) går etter spesielle typer når de skal på tokt?

Jeg syns bare det er så rart at jeg aldri har blitt rana i Norge. Har rava dritafull gjennom Karl Johan og Grønland mange ganger, og gått hjem til Vålerenga maaange ganger alene på natta. Ikke så mye som et voldtektsforsøk. Nå har jeg hørt at jeg er jævlig skummel i fylla da. Kan det være nok til at ranere holder seg unna? Selv om jeg er jente?

Anonymous poster hash: aded5...7fd
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Ranere raner aldri kvinner med mindre de kommer ut fra huset til kjæresten fordi det er den eneste tiden de har penger.

Anonymous poster hash: 99cb4...c8d
  • Liker 9
Skrevet

Ranere raner aldri kvinner med mindre de kommer ut fra huset til kjæresten fordi det er den eneste tiden de har penger.

Anonymous poster hash: 99cb4...c8d

Haha. Tror ikke den teorien stemmer helt :) Var ei jente på nyhetene i kveld som ble rana, slått ned bakfra. Så da lurer jeg på om ranerne ser etter noe spesielt? Ser de etter om man ser rik ut, sjenert, stakkarslig? Blir veldig nysgjerrig siden jeg aldri blir rana. Begynner å lure på om jeg ser farlig ut eller noe.

• Liker 2
Skrevet

De fleste blir jo ikke ranet, TS. Du behøver ikke se farlig ut for å unngå å bli ranet. Jada, det er en del ran i Oslo, men det er ikke sånn at et flertall ranes. Det bor godt over 600 000 her og vi har 100 ran i måneden, hvorav ca. halvparten er noen lunde tilfeldige ofre. Og ja, flertallet av ransofre er menn, selv om andelen kvinner også er betydelig.

Selv har jeg faktisk blitt forsøkt ranet i Oslo, men jeg er også den eneste jeg kjenner som har det. Blant mange titalls venner født og oppvokst i Oslo.

De ser nok litt på typen og litt på klær, selv om sted og antall personer i området er viktigst. Jeg går forholdsvis "pent" kledd, og da jeg ble ranet var jeg tenåringsgutt. Ikke spesielt puslete, men pent kledd og med musikk på øret. Det kan godt være jeg hadde blitt ranet uansett, men det hjalp neppe.

Anonymous poster hash: c615f...d0f
  • Liker 7
Skrevet

Finnes det virkelig kvinner som raver fulle hjem fra byen enda i Oslo?? Noen har tungt for det.....

• Liker 2
Skrevet

Finnes det virkelig kvinner som raver fulle hjem fra byen enda i Oslo?? Noen har tungt for det.....

Man har større sjans for å få 7 rette i Lotto enn for å bli overfallsvoldtatt, hvis det var det du tenkte på?

Anonymous poster hash: 37704...c1a

• Liker 4
Skrevet

Den sjansen er jeg ikke så dum at jeg tar i disse dager...

• Liker 1
Skrevet

Man har større sjans for å få 7 rette i Lotto enn for å bli overfallsvoldtatt, hvis det var det du tenkte på?

Jeg vet ikke sannsynligheten for å få 7 rette i Lotto, men jeg antar det er en mye høyere sannsynlighet for å bli overfallsvoldtatt hvis du raver full hjem sent på natten!

Anonymous poster hash: 4a214...d07

• Liker 1
Skrevet

Haha. Tror ikke den teorien stemmer helt :) Var ei jente på nyhetene i kveld som ble rana, slått ned bakfra. Så da lurer jeg på om ranerne ser etter noe spesielt? Ser de etter om man ser rik ut, sjenert, stakkarslig? Blir veldig nysgjerrig siden jeg aldri blir rana. Begynner å lure på om jeg ser farlig ut eller noe.

Hvem som blir ranet?

Å gå rundt å vifte med en dyr smart-telefon til 5 000- 6 000 øker sannsynligheten iallefall.

Anonymous poster hash: 4a214...d07

Skrevet

Vet ikke hvem som er et typisk offer nå, men husker at jeg leste noe om det under sist ransbølge. Rundt 2009, om jeg ikke tar feil. Da var det typiske offeret en beruset mann mellom 20 og 40 på vei alene hjem fra byen. Gjerne i et strøk der det tidligere var begått en del ran.

Jeg vil tro at dette fortsatt er den typiske offerprofilen.

Skrevet

Virkelig? Her sikter vi altså til unge kvinner som bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 7a436...d2e

Gjest Malanthor
Skrevet

Bare lurer på om ranere (altså mannfolk, for det er det hver gang det skjer noe ran omtrent) går etter spesielle typer når de skal på tokt?

Jeg syns bare det er så rart at jeg aldri har blitt rana i Norge. Har rava dritafull gjennom Karl Johan og Grønland mange ganger, og gått hjem til Vålerenga maaange ganger alene på natta. Ikke så mye som et voldtektsforsøk. Nå har jeg hørt at jeg er jævlig skummel i fylla da. Kan det være nok til at ranere holder seg unna? Selv om jeg er jente?

Er jo litt forskjellig. Ranere er mennesker som alle andre så noen vil gå for hovedsakelig kvinner mens andre ikke er så nøye. Finns sikkert mange forskjellige ransfavoritter blant ranere der ute.

Når det er sagt så tror jeg de aller fleste styrer unna folk som ser skumle eller rett og slett farlige ut. Type er du en 195 høy brute med oksenakke, barbert hode, grimt skjegg og masse arr I trynet så tror jeg de fleste lar deg gå ifred. Jeg betviler på det sterkeste at du er jævlig skummel i fylla. ;)

• Liker 1
Skrevet

Er jo litt forskjellig. Ranere er mennesker som alle andre så noen vil gå for hovedsakelig kvinner mens andre ikke er så nøye. Finns sikkert mange forskjellige ransfavoritter blant ranere der ute.

Når det er sagt så tror jeg de aller fleste styrer unna folk som ser skumle eller rett og slett farlige ut. Type er du en 195 høy brute med oksenakke, barbert hode, grimt skjegg og masse arr I trynet så tror jeg de fleste lar deg gå ifred. Jeg betviler på det sterkeste at du er jævlig skummel i fylla. ;)

Kanskje de blir skremt fordi jeg hikker ekstremt høyt når jeg er full :fnise:

Men virker nesten som ofrene er tenåringer nå for tiden, eller..? Altså de med Canada Goose jakke og nyeste iphone.

Gjest Inggolf
Skrevet

Hvem som helst kan bli rana, (Unntatt Jackie Chan og Chuck Norris såklart!) og det er bestekompisen min et eksempel på. Han flyttet nemlig til Oslo fra langveisfra og allerede første helgen han bodde der, så ble han knivrana. Kompisen min er en diger kar på bortimot 2 meter. Det hele endte heldigvis bra, for raneren fikk ikke med seg noen ting................ hvorfor??

...fordi han fikk j***' dårlig samvittighet etter å ha tatt til seg både en superdyr smarttelefon og kortholderen hans :skratte: ... så han beklagde seg, kastet tingene fra seg og beina av gårde :skratte: :skratte:

Makan til uprofesjonell raner!

• Liker 3
Gjest Malanthor
Skrevet

Kanskje de blir skremt fordi jeg hikker ekstremt høyt når jeg er full :fnise:

Men virker nesten som ofrene er tenåringer nå for tiden, eller..? Altså de med Canada Goose jakke og nyeste iphone.

Hehehe. :) Eller mere subtilt skummel muligens. Men by all means, jeg kjenner deg ikke. Kanskje du er en skikkelig skummel brute!

Tja, både og tror jeg. Virker som om både unge og gamle folk blir ranet. Tror kanskje at vi oftere hører om yngre folk siden de er mere ute og henger til alle døgnets tider og steder. Og unge mennesker anses kanskje som et lettere bytte av ranerne pluss muligens større sjanser for utbytte i form av som du sier nyeste iphone og Canada goose.

Virker dog som om mange av ranerne er unge folk. Tror ikke jeg hadde klart og gi fra meg noe til en 15 åring, selv om han hadde kniv. Men akk den stoltheten den stoltheten.

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

7 rette 1:5 379 616 0,0000186 %

Antall kvinner over 15 i Oslo; Ca 200.000

Antall overfallsvoldtekter 2012; 58

58 er 0,029% av 200.000

Vinne 7 rette i lotto = 0,0000186%

Bli voldtatt; 0,029%

Så..hva var det du tenkte på? :)

• Liker 4
Skrevet

Hmm.. hvordan kan man beskytte seg da? Jeg vurderer å sy lomme på trusene mine og legge kort/penger oppi der. Litt usikker på hvor jeg kan gjemme mobilen.. Tviler på at noen av disse ranerne leter etter penger i skrufsen min :)

En annen ting, hvorfor er det bare innvandrere som raner? Jeg syns de kan bli sendt ut av Norge. Et forslag fra meg: enhver utlending som begår en kriminell handling (uansett om han er fra Stockholm eller Karachi) mister det norske statsborgerskapet sitt og må reise tilbake til hjemlandet. De ler jo av politiet her, og virker ikke som politiet prioriterer sånt heller..

• Liker 1
Skrevet

Den gangen jeg ble forsøkt ranet så måtte raneren sy i hånden sin fordi Rabies beit seg fast !

Skrevet

Høres nesten ut, som du ønsker å bli rana TS :P

Jeg er forsøkt både ranet og overfalt, og jeg har aldri rava alene på den måten du gjør TS. Ikke har jeg vunnet i Lotto heller...

Anonymous poster hash: 49331...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...