Gå til innhold

Baby uinteressert i pupp.. Prøve alt jeg kan for å fortsette å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo pumpe en stund, mulig baby blir interessert igjen senere..? Må legge til at baby er 8mnd.. Førs nå i det siste det har blitt slik.

Anonymous poster hash: 3c03d...3b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss dalte interessen fra 6 mnd, da pumpa jeg litt i håp om at det gikk over, men hun amme fremdeles et par ganger om dagen littegrann. Ved 7,5 mnd var det totalt nekt og da orka jeg ikke pumpe. Det tok LANG tid å pumpe ut bare 50 ml så det ble langt mer arbeid enn det var verdt.

Anonymous poster hash: c6ef3...048

Skrevet

Veldig vanlig at de har en slik periode ved den alderen. Du må nesten velge selv hva du vil gjøre, jeg lot ikke flaske være et alternativ, for jeg visste det da ville bli vanskeligere å få dem til å ta puppen igjen. Det ble en periode med mye mindre pupp enn normalt før det tok seg opp igjen.

Skrevet

Jeg ville ha tatt imot muligheten for en ukomplisert avvenning.

• Liker 2
Gjest pysepusen
Skrevet

Det er helt normalt at de innimellom får perioder hvor de er lite interessert. Har nettopp vært gjennom en selv (fire måneder). Da ventet jeg bare til hun var skikkelig sulten så tok hun den. Nå er puppen en stor hit igjen. Jeg ville ikke avvent enda, det er jo veldig praktisk å amme til de er et år da så slipper man å styre med mme.

Skrevet

Jeg måtte gå inn på soverommet for å amme på den tiden der. Slo av lyset og ammet liggende i senga, da ville han ha! I stua, og andre steder, ble det for mye som skjedde og for mye å se på.

Ammer fremdeles morgen og kveld, men det må foregå på rommet.

Skrevet

Ungen er ferdig med puppen, la den slippe.

Anonymous poster hash: 380fe...ec7
Skrevet

Når barnet er 8 mnd er det helt greit å slutte. Jeg pumpet en time-halvannen hver kveld fra barnet var 7-9 mnd og har sagt til meg selv at det skal jeg aldri styre med igjen! Jeg fikk maksimalt ut 1-1,5 dl på den tiden og barnet drakk 180 ml så det ble ikke til et måltid en gang. Ikke slit deg ut på det bare for å amme. I den alderen skal barnet ga nye fast næring og har fått en fin dose morsmelk gjennom de første 7- 8 mnd du har ammet.

• Liker 1
Skrevet

Når barnet er 8 mnd er det helt greit å slutte. Jeg pumpet en time-halvannen hver kveld fra barnet var 7-9 mnd og har sagt til meg selv at det skal jeg aldri styre med igjen! Jeg fikk maksimalt ut 1-1,5 dl på den tiden og barnet drakk 180 ml så det ble ikke til et måltid en gang. Ikke slit deg ut på det bare for å amme. I den alderen skal barnet ha mye fast føde og har fått en fin dose morsmelk gjennom de første 7- 8 mnd du har ammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...