AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg trenger snart en ny foundation og har bestemt meg for å slutte å kjøpe sminke som er testet på dyr, så jeg må ha en ny favoritt. Nå bruken jeg "fit me" foundationen, og går over med en litt tykkere foundation hvor jeg føler jeg har mer å dekke, og til slutt over med et matt pudder. Så det jeg egentlig ser etter er etter en foundation som dekker bra og er matt, som ikke er testet på dyr til en ok pris! Jeg har en app som heter dyretestet hvor jeg ser merker som er testet og ikke testet på dyr, men de fleste merkene på de som ikke er testet har jeg aldri hørt om engang, og det blir litt mye og skjekke opp et og et merke. Så er det noen som har noen bra tips? Anonymous poster hash: d83ef...ecb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg bruker vanligvis bare foundations fra parfymerier (kanebo), men ved en tilfeldighet kjøpte jeg en Vichy-foundation på et apotek fordi det var tilbud. Den er god i konsistensen, dekker bra og jeg satt akkurat og leste på den på do i stad at den ikke er testa på dyr. Og ikke svinedyr heller Anonymous poster hash: 51704...0ac
Lila Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg bruker foundation (og en god del annen sminke) fra The Body Shop og er veldig fornøyd. Den dekker ikke enormt bra da, men den jevner fint ut. Bruker pudder over, og da blir resultatet bra. De som jobber der har som regel god kunnskap om sminke, så du kan jo ta en tur innom. Mener de kan sminke deg også, så du får se hvordan den er på!
Gjest Badabing Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Selv bruker jeg bare Everyday Minerals, så jeg er ikke særlig god på mer dekkende foundation. Men IsaDora tester ikke på dyr. Ellers har du The Body Shop. Har også hørt at mange er fornøyde med Too Faced sine produkter. Urban Decay har også veldig gode produkter. Jeg har hittil bare testet øyenskygger, primer osv, men det har vært svært bra og sitter godt. Jeg bruker vanligvis bare foundations fra parfymerier (kanebo), men ved en tilfeldighet kjøpte jeg en Vichy-foundation på et apotek fordi det var tilbud. Den er god i konsistensen, dekker bra og jeg satt akkurat og leste på den på do i stad at den ikke er testa på dyr. Og ikke svinedyr heller Anonymous poster hash: 51704...0ac Vichy tester på dyr, jo. Du finner dem på den røde listen her: http://www.dyrevern.no/kampanjer/dyretesting/testet_pa_dyr Kanebo tester også på dyr. Endret 26. oktober 2013 av Badabing
Gjest Euforia Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Hvor var det du leste at Vichy ikke tester på dyr? De har i alle år testet på dyr, så det ville overrasket meg når det er et så stort apotekmerke. Gosh tester heller ikke på dyr.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Hvor var det du leste at Vichy ikke tester på dyr? De har i alle år testet på dyr, så det ville overrasket meg når det er et så stort apotekmerke. Gosh tester heller ikke på dyr. Jeg googlet det med vichy, og fant ut at de er eid av l'oreal som er kritisert for dyretesteing før, men som sier de tar avstand fra det. Fant dette svaret om dyretesting på Vichys facebookside: Hi Joanie, we understand your concern. Please rest assured that Vichy Laboratoires is committed to animal-free beauty and we do not test our skincare products on animals. Anonymous poster hash: 51704...0ac
Gjest Badabing Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg googlet det med vichy, og fant ut at de er eid av l'oreal som er kritisert for dyretesteing før, men som sier de tar avstand fra det. Fant dette svaret om dyretesting på Vichys facebookside:Hi Joanie, we understand your concern. Please rest assured that Vichy Laboratoires is committed to animal-free beauty and we do not test our skincare products on animals. Anonymous poster hash: 51704...0ac De sier derimot ingenting om ingrediensene. Det er mange som påstår at de ikke tester, men så lenge de ikke vil underskrive erklæring om at de ikke tester, tror jeg ikke på dem. 1
Gjest Euforia Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Ja, det er riktig det som Badabing sier. Gina Tricot har det jo faktisk svart på hvitt på hjemmesiden: "Ingen av de ferdige produktene våre er testet på dyr." Så da tenker jo alle at de er dyrevennlige, mens de egentlig har testet ingrediensene i produktene på dyr, så da er man like langt. Utrolig kvalmt av Gina Tricot, spør du meg
Mermaid Blues Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Jeg bruker NAKED-foundationen fra Urban Decay, helt klart den beste jeg har prøvd så langt Den går på veldig lett, er ganske flytende og lett å blande jevnt inn i huden. Gir en matt finish, og det er egentlig ikke nødvendig med pudder (jeg bruker pudder, men mest for å jevne ut blush, bronzer, etc). Dekker fint. Usikker på hva den koster med frakt til Norge, jeg tror jeg betalte ca £30 for min over disk på Debenhams (de leverer til Norge, men det kan godt hende det finnes andre som er billigere). Kjøpte min i januar, bruker den absolutt hver eneste dag, og den er fortsatt ikke tom, så den varer en stund
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Noen som har tips til en lett foundation fra Gosh eller Isadora? Som fungerer til kombinasjonshud, typisk T-sone, så må ikke være glinsende, og helst i så lyse farger som mulig, jeg er bleik.. Anonymous poster hash: c8a92...f31
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 åja, har isadora stoppet med dyretestingen? det drev de med før ihvertfall. Derfor stoppet mange butikker å selge det Anonymous poster hash: 864fb...471
Gjest Tigress Skrevet 16. desember 2013 #13 Skrevet 16. desember 2013 åja, har isadora stoppet med dyretestingen? det drev de med før ihvertfall. Derfor stoppet mange butikker å selge det Anonymous poster hash: 864fb...471 Kvifor i all verda slutta dei å selge IsaDora men ikkje Maybelline, L'Oreal, Max Factor osb, då? IsaDora har vore på grønlista i fleire år no i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå