AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Her kan dere få klappe hverandre på skuldera og skryte av hvor viktig tegning, maling, dans, teater og musikk er for alle barn. Her skal dere få snakke i store ord om "magien" som oppstår når barn får lov til å "uttrykke seg" (underforstått at kunst er den eneste verdifulle måten å uttrykke seg på). Ikke minst står dere i denne tråden også fritt til å insinuere hvordan akkurat deres hobby er så mye mer oppbyggelig, sjelsutviklende og samfunnsnyttig enn alle andres hobbyer. Faktisk skal vi i denne tråden ta dette som en så stor selvfølge, at det å i det hele tatt spørre seg om det er riktig å bruke av alle andres hardt opptjente penger på sin egen o gudommelige hobby ikke engang er å regne som et tema. For kunst er jo så ubeskrivelig viktig for absolutt alle barn og unge, må vite, ja for alle mennesker (enten de er uenige i dette selv eller ei). Man kan jo umulig leve et fullverdig liv uten noen gang å ha forsøkt å lære seg et instrument, det sier seg selv. Og selv om det bryter fullstendig med alt som man har blitt enige om så langt, om viktigheten og verdien kunst har for alle mennesker, skal vi allikevel anta at kunsten vil dø ut dersom den ikke organiseres under statlige former, med subsidier, underskuddsgarrantier, kunstnerlønninger og gudene vet hva. Slå dere løs! Anonymous poster hash: 69c2d...60b
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Du har et problem med at ungene tegner og maler? 2
Gjest Rossin Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg skjønner ikke helt hvorfor underskuddsgaranti og statlige subsidiering settes opp mot at det er viktig å stimulere barns kunstneriske utfoldelse. Jeg jobber selv med kunstfag (blant annet) på en ungdomsskole der vi har mange barn fra ressurssvake familier. Faget jeg underviser i, er noe elevene setter pris på - det er en snakkis i gangene, de tar egne initiativ og bidrar aktivt i undervisninga. Ikke minst gir faget meg som lærer anledning til å bygge gode relasjoner til elevene, noe som gjør det lettere å motivere dem til læring i andre fag, som f.eks. norsk. Dette er med på å lette skolegangen til særlig de svake elevene, som ellers utelukkende går rundt og tenker at skole suger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå