blomst12 Skrevet 18. juni 2014 Forfatter #1001 Del Skrevet 18. juni 2014 Hvordan går det med dere alle? Idag er det akkurat tre uker til termin!! formen min er helt super! Trener enda og føler meg nesten bedre i bekkenet. Lurer på om det er fordi hodet har festet seg? Har hørt noe om at bekkenet ofte stabiliseres litt da. Ellers holder jeg på å renne bort av varmen, men kan vel ikke akkurat klage på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
purreløk Skrevet 18. juni 2014 #1002 Del Skrevet 18. juni 2014 Hvordan går det med dere alle? Idag er det akkurat tre uker til termin!! formen min er helt super! Trener enda og føler meg nesten bedre i bekkenet. Lurer på om det er fordi hodet har festet seg? Har hørt noe om at bekkenet ofte stabiliseres litt da. Ellers holder jeg på å renne bort av varmen, men kan vel ikke akkurat klage på det Deilig med bare 3 uker igjen og god form da! her er det 7,5 uker igjen til termin og et trøblete bekken gir meg lite med søvn. Jobber fremdeles 70%, og kjenner vel etterhvert at det kan bli litt tøft. Går jo bare rett hjem å legger meg på sofaen og sovnef. Føler jeg er tilbake i første trimester når begynner en egentlig å vaske babyklær og sengetøy? Har folk begunt med slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 18. juni 2014 #1003 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Her er formen sånn passe. Det er tuuuungt! Men på kontroll hos jordmor på mandag fikk jeg vite at jeg antagelig har mye fostervann (SF målet var veldig høyt og hun kunne kjenne mye bløtt inni der), så da er det jo ikke så rart at det er stort og tungt. Men det kjipe er at den lille luringen sannsynligvis har snudd seg rundt i seteleie! Kombinert med mye fostervann som betyr risiko for tidlig fødsel er jeg litt stressa! Skal på UL på Ullevål på fredag for å sjekk, så jeg håper bare det ikke blir noe fødsel før det. Jeg vil nemlig IKKE ha noen setefødsel! Storesøster lå også i seteleie lenge så jeg har allerede satt meg godt inn i problematikken, og vet at jeg vil be om KS hvis hun ikke snur seg. Gambler ikke med helsa til mini altså. Skal oppdatere etter kontrollen. Jeg har ellers nå begynt å se slutten av berget av babytøy som skulle sorteres og vaskes. Mye å arve etter storesøster ja! Og vogn + bilsete er vasket og klart, og det meste vi trenger av utstyr er i hus. Fødebagen er også snart pakket ferdig. Så vi er snart klare for minis ankomst Endret 18. juni 2014 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 18. juni 2014 Forfatter #1004 Del Skrevet 18. juni 2014 Deilig med bare 3 uker igjen og god form da! her er det 7,5 uker igjen til termin og et trøblete bekken gir meg lite med søvn. Jobber fremdeles 70%, og kjenner vel etterhvert at det kan bli litt tøft. Går jo bare rett hjem å legger meg på sofaen og sovnef. Føler jeg er tilbake i første trimester når begynner en egentlig å vaske babyklær og sengetøy? Har folk begunt med slikt? Jeg vasket tøy og sånn ganske tidlig. Rundt 31-32 uker. Nå er fødebagen pakket også, og redde opp senga og vugga her om dagen! Kjenner jeg er i bygge-rede-modus! Vasker godt ned hvert rom i huset, kjennes deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 18. juni 2014 Forfatter #1005 Del Skrevet 18. juni 2014 Her er formen sånn passe. Det er tuuuungt! Men på kontroll hos jordmor på mandag fikk jeg vite at jeg antagelig har mye fostervann (SF målet var veldig høyt og hun kunne kjenne mye bløtt inni der), så da er det jo ikke så rart at det er stort og tungt. Men det kjipe er at den lille luringen sannsynligvis har snudd seg rundt i seteleie! Kombinert med mye fostervann som betyr risiko for tidlig fødsel er jeg litt stressa! Skal på UL på Ullevål på fredag for å sjekk, så jeg håper bare det ikke blir noe fødsel før det. Jeg vil nemlig IKKE ha noen setefødsel! Storesøster lå også i seteleie lenge så jeg har allerede satt meg godt inn i problematikken, og vet at jeg vil be om KS hvis hun ikke snur seg. Gambler ikke med helsa til mini altså. Skal oppdatere etter kontrollen. Jeg har ellers nå begynt å se slutten av berget av babytøy som skulle sorteres og vaskes. Mye å arve etter storesøster ja! Og vogn + bilsete er vasket og klart, og det meste vi trenger av utstyr er i hus. Fødebagen er også snart pakket ferdig. Så vi er snart klare for minis ankomst Kjipt med seteleie! Håper på gode nyheter på fredag!! Her har hun ligget i hodeleie siden uke 30, men er plutselig litt usikker på hvordan hun ligger nå. Jm på tirsdag så da finner jeg det ut, håper det er festet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 18. juni 2014 #1006 Del Skrevet 18. juni 2014 Hvordan går det med dere alle? Idag er det akkurat tre uker til termin!! formen min er helt super! Trener enda og føler meg nesten bedre i bekkenet. Lurer på om det er fordi hodet har festet seg? Har hørt noe om at bekkenet ofte stabiliseres litt da. Ellers holder jeg på å renne bort av varmen, men kan vel ikke akkurat klage på det 37 uker i morgen, så det begynner å nærme seg. Er forsåvidt i fin form, men kjenner at jeg er trøtt og sliten - det skal bli godt å få treffe lillesøster snart Har av ulike grunner et såkalt risikosvangerskap, og flere vekstestimeringer viser at hun ikke vokser så mye som ønskelig. Selv om de ikke finner noe galt eller ser noe annen grunn enn at "hun er litt liten" kjenner jeg at det skaper bekymring og uro. Derfor blir det ekstra godt å kunne få henne ut. Storesøster la på seg ca 600 gram i uka i et par mnd, så satser på at vi kan amme med like gode resultater også denne gangen Blir spennende fremover nå da, plutselig kommer babyene på rekke og rad Jeg vasket første maskin med tøy i ettermiddag. Resten av klærne er sortert i bokser etter str, og klare for å komme frem etterhvert. Har endel i 56 og litt i 50. Får se hvor stort det blir! To arbeidsdager igjen før permisjon. Det blir godt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 19. juni 2014 #1007 Del Skrevet 19. juni 2014 Satser på at du får gode nyheter i morgen Mary P. Krysser fingre og tær for deg! Jeg var hos JM på tirsdag - hun sa at her har hodet såvidt begynt å feste seg, så jeg puster lettet ut og satser på at det holder seg sånn den siste måneden Jeg leverte siste eksamen i går, så nå er det sommerferie i en uke før permisjonen begynner. God følelse! Jeg har vasket en del klær, men noe gjenstår. Barnerommet ser fremdeles ut som et lite lager, men han skal jo sove inne hos oss uansett, så jeg tar det i et rolig tempo uten å stresse. Men kjenner på redebygge-instinket jeg også: har begynt å rydde i skap og skuffer og gleder meg til å ha ordentlig tid til det i dagene fremover nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2014 #1008 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvordan er det forresten med modningstegn hos dere som nærmer dere slutten? Jeg har veldig mye kynnere for tiden og en del "menssmerter", men jeg klarer ikke huske når alt dette startet i forrige svangerskap, og hvor lenge jeg gikk med det før fødsel. Uansett er det tydelig at det er forberedelser på gang der nede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2014 #1009 Del Skrevet 19. juni 2014 PS gratulerer med innlevert eksamen bib_84! Grei timing i forhold til termin da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #1010 Del Skrevet 19. juni 2014 Hvordan er det forresten med modningstegn hos dere som nærmer dere slutten? Jeg har veldig mye kynnere for tiden og en del "menssmerter", men jeg klarer ikke huske når alt dette startet i forrige svangerskap, og hvor lenge jeg gikk med det før fødsel. Uansett er det tydelig at det er forberedelser på gang der nede Jeg er jo førstegangs, men kjenner murringer daglig nå. Ikke noe veldig men håååper det er modning på gang. Har ingen forhåpninger om å føde før termin, men man vet jo aldri! Når fødte du ift termin sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 19. juni 2014 #1011 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg er jo førstegangs, men kjenner murringer daglig nå. Ikke noe veldig men håååper det er modning på gang. Har ingen forhåpninger om å føde før termin, men man vet jo aldri! Når fødte du ift termin sist? Jeg fødte på termin Jeg sjekket faktisk tilbake i den gamle dagboka mi nå, og ser at jeg nevnte menssmerter fra ca dette tidspunktet (37 uker). Så der kan jo godt drøye en stund før det skjer noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missHeidiM Skrevet 20. juni 2014 #1012 Del Skrevet 20. juni 2014 35 uker i dag! Tiden går veldig fort nå! Jeg har de siste ukene fått malt barnerom, skrudd sammen møbler og vasket klær og sengetøy. Og i går pakket jeg sykehusbagen, så nå er det meste klart til frøkna kommer skal bare nyte de siste ukene nå! Har begynt å tenke litt på fødsel, og drømmer til og med om det.. gruer meg litt siden jeg ikke kan forutse når og hvordan det blir.. Hun har lagt seg til riktig vei, men jeg har ikke merket noe modningstegn.. Har dere mye kynnere? Jeg har ikke merket noen enda.. er det rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #1013 Del Skrevet 20. juni 2014 35 uker i dag! Tiden går veldig fort nå! Jeg har de siste ukene fått malt barnerom, skrudd sammen møbler og vasket klær og sengetøy. Og i går pakket jeg sykehusbagen, så nå er det meste klart til frøkna kommer skal bare nyte de siste ukene nå! Har begynt å tenke litt på fødsel, og drømmer til og med om det.. gruer meg litt siden jeg ikke kan forutse når og hvordan det blir.. Hun har lagt seg til riktig vei, men jeg har ikke merket noe modningstegn.. Har dere mye kynnere? Jeg har ikke merket noen enda.. er det rart? Gratulerer med 35 uker!! jeg runder 38 i helga Jeg har litt kynnere, men ikke noe veldig, men kjenner mensenmurringer daglig, så vet ikke om det kan vøære modning! Husker ikke om du er førstegangs men har lest flere steder at førstegangsgravide ikke alltid opplever kynnere, eller merker dem noe særlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #1014 Del Skrevet 20. juni 2014 Spent på å høre om ul Mary Poppins!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 20. juni 2014 #1015 Del Skrevet 20. juni 2014 Hun ligger med hodet ned Så da spiller det forsåvidt ingen rolle at det er litt mye fostervann. Gjør meg ingenting om hun kommer litt før termin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #1016 Del Skrevet 20. juni 2014 Hun ligger med hodet ned Så da spiller det forsåvidt ingen rolle at det er litt mye fostervann. Gjør meg ingenting om hun kommer litt før termin Wee, så deilig da!! Snill jente du har i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 21. juni 2014 #1017 Del Skrevet 21. juni 2014 Hun ligger med hodet ned Så da spiller det forsåvidt ingen rolle at det er litt mye fostervann. Gjør meg ingenting om hun kommer litt før termin Så bra! :D Ja, vi var heldige med timingen, tenkte ikke på det i det hele tatt når vi prøvde Jeg begynte å pakke fødebagen her om dagen: La ned i et stort håndkle (har hørt at håndklærne på St.Olavs er knøttsmå), litt undertøy og noe toalettsaker også sa det stopp ... aner ikke hva mer jeg skal putte oppi skal selvsagt legge med noen klesskift både til meg og baby, men bortsett fra babyklærne vet jeg ikke om noe mer som jeg kan putte oppi nå med en gang. Tips? Jeg har minimalt med smerter og har hatt det sånn i hele svangerskapet. Det var én natt for ikke lenge siden jeg våknet opp med kraftige menssmerter og vonde kynnere. Nesten så jeg håper det blir mer sånt snart, så jeg føler at det skjer noe Har litt smerter i symfyse og bekken nå da, så noe er jo på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. juni 2014 #1018 Del Skrevet 21. juni 2014 Dopapir! Myyyyyykt! Slipperser er kjekt. Jeg skal også ha med eget teppe og egne gulpekluter denne gangen tror jeg. Litt hyggeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 22. juni 2014 #1019 Del Skrevet 22. juni 2014 Mobil Lader Kamera Babyteppe Brystvortesalve Vannflaske som er lett å drikke av under fødsel (anbefaler camelback eller en annen med "sugerørfunksjon") Noen energybars eller andre raske kalorier Fuktighetskrem til mor Bukse/tights til mor med plass til disse lekre bleiene Skal si fra hvis jeg kommer på noe mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 22. juni 2014 #1020 Del Skrevet 22. juni 2014 Takk for tips :D Babyteppe og babyklær henger til tørk nå, så de blir pakket i morgen sammen med bæresjalet. Også skal jeg ut å kjøpe energibar og energidrikke - kjekt å ha. Litt usikker på hva jeg skal pakke av klær til meg selv: vet jo ikke hvor mye mage/vann som forsvinner umiddelbart etter fødsel. Blir vel noen tights og joggebukser med strikk i livet, sånt som passer uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå