bib_84 Skrevet 6. mai 2014 #941 Del Skrevet 6. mai 2014 Ja, lister er gøy! Uker på vei: 30+0Uker igjen: 10, nesten 11.Kjønn: Gutt.Navn: Vi har en lang liste, men har vel en tre-fire alternativer som er mest aktuelle. Vi har ikke snakket om det på en stund, synes det er greit å la det ligge litt i bakhodet til han kommer. Vi forteller forøvrig ingen om alternativene - orker ikke at noen utbryter for eksempel "Arild må dere ikke ta! det er det bare stygge folk som heter, hehe!" Utålmodig: Ja, litt. Kjenner at det hadde vært greit med en FF knapp, men tiden går vel egentlig fort nok allerede.Vektøkning: 15 kg! Akkurat dette har jeg litt tungt for å godta (bokstavelig talt, høhø ). Jeg har trent for lite og spist for mye, og resultatet er for mange kilo på lår, overarmer osv. Men jeg prøver å skjerpe meg nå samtidig som jeg prøver å se positivt på ting - det er jo ikke verdens undergang.Hodet ned: På forrige svsk.kontroll sa jordmor at hodet lå ned da, men at han ennå har god tumleplass og kan snu seg mye. Selv kjenner jeg ikke tydelig hvordan han ligger. Det hender jeg kjenner en tydelig bul her og der, men om det er hodet eller rumpa aner jeg ikke Hodet festet: For tidlig.Aktivitet innenifra: Masse aktivitet! :D I går var det derimot nesten ingenting, snakk om å bli nervøs... Heldigvis fikk jeg god respons av å drikke en halvliter iste med sukker, og på kvelden var han tilbake til sitt vanlige, aktive jeg Ingen vonde/ubehagelige spark mot ribbena enda, men det hender jeg kvepper til av romstering nede ved blæra. Da kjennes det ut som han ligger inni blæra og er på tur ut urinrøret, hehe Høygravid: Nei.Søvn: Veldig opp og ned. Noen netter plages jeg med rastløse bein, og andre netter får jeg bare ikke sove uten at det er noen åpenbar grunn. Han sparker mye om natta, men det holder meg heldigvis ikke våken, så noen netter sover jeg veldig godt!Plager: synes det har blitt ganske tungt å være til nå, sikkert litt på grunn av at jeg har gått opp så mye i vekt. Ellers er det litt rastløse bein her, litt halsbrann der og en litt sliten korsrygg. Jeg har så langt sluppet unna både kvalme og bekkenløsning da, så alt i alt er jeg veldig fornøyd Barnerom: Det ikke klart ennå, men stresser ikke med det siden han skal sove inne hos oss i starten. for øyeblikket er bare alt av babyutstyr satt inn på rommet uten noe mål og mening.Utstyr: Vi har kjøpt nesten alt brukt så langt, og mangler vel egentlig ikke så mye av det nødvendigste. Barnevogn får vi sponset av svigers og skal kjøpe den ny denne måneden Melk: ikke melk, men det hender det er et tynt hvitt belegg på brystvortene. Det har jeg forsåvidt hatt et par ganger før jeg ble gravid også, så det er kanskje bare talg?Matkikk: Kan få veldig ulvehunger på alt av mat og godteri. Bare det smaker godt og har mange kalorier er jeg superhappy Kynnere: Ja, noen. ikke vonde, bare kjenner at det strammer seg veldig, og det blir litt ubehagelig å puste. Tungt: Ja. Jeg er vant til å være ganske smidig, så stor mage, ekstra vekt og stivere kropp (som skyldes mangel på trening) gjør at det føles ganske tungt nå. Bare det å gå en trapp, snu meg i senga eller knyte skoene har blitt slitsomt. Hurra for skoskje sier jeg bare!Strekkmerker: NeiTanker om fødselen: Jeg gleder meg faktisk. Men er selvfølgelig veldig spent, både på hvordan det oppleves med tanke på smerte og hvordan det blir å være på føden/barsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mihi Skrevet 6. mai 2014 #942 Del Skrevet 6. mai 2014 Jeg digger også lister så slenger meg med Ja, lister er gøy! Uker på vei: 27 Uker igjen: 13 Kjønn: jente Navn: har bestemt oss, men holder det hemmelig så vi slipper negative kommentarer fra familie Utålmodig: absolutt ikke! Vektøkning: 6-7kg Helt greit Hodet ned: hodet er overalt! Skikkelig turner hun her Hodet festet: For tidlig. Aktivitet innenifra: mest om kvelden, av og til om morgenen. Kjenner ikke de små bevegelsene så godt pga morkaken er foranliggende.,. Høygravid: Absolutt ikke, men synes jeg dulter borti mye med magen Søvn: våkner lett som vanlig, men ingen gravidplager. Lurer derimot på hvordan det skal gå med søvnen når småen er født siden jeg våkner så lett 😁 Plager: verdens dårligste kondis, sliten rygg om kvelden og blir fortsatt kvalm når jeg er sliten. Men alt i liten grad, så føler meg ikke så hemmet i hverdagen Barnerom: omtrent klart... Men hun skal uansett sove med oss i starten så stresser ikke Utstyr: har kjøpt/bestilt de store tingene og mye klær. Det meste brukt, men her får vi også vogn Melk: nope Matkikk: går litt opp og ned... Vannmelon og jordbær er favoritter. Mmmm Kynnere: en del, men ikke ubehagelige/vonde Tungt: nei, merker mer til den dårlige kondisen Strekkmerker: Nei Tanker om fødselen: skjønner at det blir vondt, men gleder meg til å se hvordan jeg takler smerte og om jeg får bruk for pusteøvelsene fra gravidyogaen så lenge jeg slipper KS er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. mai 2014 #943 Del Skrevet 6. mai 2014 Uker på vei: 24 Uker igjen: 15-16Kjønn: jenteNavn: Har noen aktuelle kanditater, men absolutt ikke bestemt noe. Utålmodig: neiVektøkning: 5 kgHodet ned: hun er overalt? vanskelig å kjenne foreløpigHodet festet: For tidlig.Aktivitet innenifra: hver dag.. nyter det! Høygravid: nope, er i det glade 2. trimester- magen er ikke i veien enda.Søvn: bra, må gjerne opp og tisse en gang i løpet av natta. ligger på rygg enda. Plager: kjenner rygg og bekken ved overanstrengelser, litt kynnere, tidvis kløe/utslett på magen, litt åreknuter i underlivet Barnerom: Bor med oss de 4-5 første månedene tenker jeg. Hun skal enten flytte sammen med søstera, eller få kontoret vårt. Tar det som det kommer. Utstyr: Har det meste etter barn nr.1. Har handlet inn Stokke newborn seat, og må også handle en tripp trapp stol til. Melk: neiMatkikk: nei, men veldig søtsug.. Kynnere: endel, mer og mer. Er litt ubehagelig.Tungt: Ikke sålangt, men begynner å merke det litt mer nå. Særlig ved tunge løft (jente 2 år) og husarbeid osv. Strekkmerker: NeiTanker om fødselen: Spent på hvordan denne gang blir. Gleder meg mer enn jeg gruer meg. Forventer en minst like fin og grei fødsel som med nr.1, helst litt raskere og enda greiere. (så håper jeg at jeg er åpen for det meste allikevel). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 6. mai 2014 #944 Del Skrevet 6. mai 2014 Uker på vei: 31+6 Uker igjen: Ca 10 uker Kjønn: Jente Navn: Har noen på lista, men ikke noe er bestemt enda. Utålmodig: neiVektøkning: Ca 6 kgHodet ned: Jordmor sa så sist gang. Ny kontroll i morgen Hodet festet: Vet ikkeAktivitet innenifra: Ja, hver dag Høygravid: Er i 3.trimester så ja Søvn: Sover bra. Hender jeg må tisse i løpet av natta, men ikke alltid. Kan fortsatt ligge på siden, men ikke på magen. Plager: Ikke så mange, men kjenner etter tur med hunden at jeg får vondt i underlivet. Merker litt mer aktivitet/vondter i underlivet nå enn tidligere i svangerskapet.Barnerom: Skal pusses opp, men har ikke startet enda Utstyr: Kjøpt barnevogn og litt annet. Men mangler fortsatt en del, så må nok handle litt fremover Melk: neiMatkikk: Nei, men er litt mer glad i epler enn vanlig. Er ikke så flink til å unngå sukker. Drikker brus hver dag Kynnere: Nei, tror ikke det Tungt: Nei, ikke noe særlig. Litt mer pes å knyte sko enn før. Strekkmerker: NeiTanker om fødselen Ikke tenkt så mye på den enda. Er god på skyve ting foran meg, men må vel begynne nå. Skal melde oss på kurs i regi av sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 6. mai 2014 #945 Del Skrevet 6. mai 2014 Utålmodig: Ja, litt. Kjenner at det hadde vært greit med en FF knapp, men tiden går vel egentlig fort nok allerede. Herregud, jeg er for mye på dette forumet. Og jeg bare: "en Fotballfrue-knapp!?" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cera Skrevet 6. mai 2014 #946 Del Skrevet 6. mai 2014 Herregud, jeg er for mye på dette forumet. Og jeg bare: "en Fotballfrue-knapp!?" Hahahaha:) Lister = gøy! Uker på vei: 28+4 Uker igjen: Ca 12 uker Kjønn: Vet ikke Navn: Har bestemt både gutte og jentenavn, men det holdes hemmelig til etter fødsel:) Utålmodig: Både ja og nei. Tiden går både uendelig sent, men samtidig er jeg stressa for alt som ikke er ordnet enda;)Vektøkning: Ca 6-7 kgHodet ned: Posisjonen endrer seg hele tiden Hodet festet: For tidligAktivitet innenifra: Ja, masse. Mest på kvelden og morgenen, og etter at jeg har spist. Merkelig nok blir det roligere når jeg spiser sukker/usunt. Høygravid: Nei Søvn: Stort sett greit. Må som regel opp på do i løpet av natta og jeg våkner veldig tidlig. Plager: Litt kvalm innimellom og mye trøtt. Men det kunne definitivt vært verre. Så klager ikke:)Barnerom: Har pusset opp men ikke innredet. Foreløpig står det bare masse ting der inne. Utstyr: Har kjøpt barnevogn, seng, bilstol, klær, vognpose og endel småting. Så føler vi ligger godt an der. Melk: NeiMatkikk: Egentlig ikke. Men frukt er blitt veldig godt. Spesielt om den er kald. Ellers så har jeg avsmak på kaffe, godteri og chips. Så heldig med den, for er skikkelig godtemoms til vanlig;) Kynnere: Bare et par ganger jeg har kjent det Tungt: Litt. Blir veldig fort andpusten Strekkmerker: Ingen nye:)Tanker om fødselen : Har ikke tenkt så mye på den enda. Men begynner vel å bli tiden for det nå snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missHeidiM Skrevet 6. mai 2014 #947 Del Skrevet 6. mai 2014 Liste er moro! Uker på vei: 28+4 Uker igjen: 11 uker og litt.. Kjønn: Ei lita frøken Navn: Har bare lufta litt for hverandre hvilke navn vi liker, men ingenting er bestemt. Utålmodig: Absolutt ikke! Jeg koser meg som gravid og syns tiden går fort nokVektøkning: 15 kg, som jeg føler er alt for mye.. :omg: det var mest økning i julen og januar pga null trening og veeeeldig mye kos og usunn mat. Men har skjerpa meg veldig, så nå er det heldigvis litt mer "normal" vektøkning her. Hodet ned: Hu ligger i alle mulige retninger, så innimellom er nok hodet ned Hodet festet: For tidlig..Aktivitet innenifra: Det er masse liv, flere ganger om dagen. Innimellom tror jeg hun driver med zumba eller noe Og i går kveld kjente jeg for første gang at hun hikket! Det var veldig rart.. Høygravid: Nei Søvn: Har gått greit til nå, men i det siste har jeg begynt å våkne flere ganger om natten.. Men jeg føler meg ikke noe mer sliten eller trøtt, så da er det vel bare kroppen som venner seg til et nytt søvnmønster. Plager: Vil ikke si jeg har noen plager, annet enn det man må regne med som gravid. Blir fortere andpusten og sliten i korsryggen. Også har litt vondt i hoftene når jeg ligger på siden, men investerte i en body pillow som hjelper veldig!Barnerom: Det er fullt av rot, som skal flyttes på loftet. Men siden både jeg og min samboer er som de på byggmakker reklamen (..i morgen i morgen, men ikkje i dag..) så har vi ikke fått gjort det enda Utstyr: Har kjøpt inn det vi trenger, og har i tillegg fått låne mye av broren min. Mangler bare litt småtteri som jeg kan kose meg med å kjøpe inn de siste månedene Melk: Nei, er ikke sikkert jeg får det heller siden jeg tok en brystreduksjon for 5 år siden.Matkikk: Ikke noe spesielt. Har lyst på soft-is hele tiden, men det har jeg alltid på denne tiden av året.. Kynnere: Jeg har ikke merket noen enda.. Tungt: Både ja og nei. Jeg syns ikke det er så veldig tungt enda, men kjenner at å knyte sko ikke er så veldig lett lenger.. Også merker jeg at hvis jeg har gått eller stått veldig mye så blir jeg helt ødelagt i ryggen, og må ligge en time før jeg fungerer igjen.. Men ellers syns jeg det går veldig greit Strekkmerker: Har ikke fått noen nye, men har et par fra før siden jeg har vært overvektig. Men smører godt med oljer og fete kremer og krysser fingrene for at det ikke blir så mange nye :D Tanker om fødselen : Jeg gruer meg til selve fødselen, men gleder meg veldig til å møte prinsessa mi. Jeg vet jo ikke hvordan det kommer til å bli, men min mor hadde ganske greie fødsler så jeg håper jeg også får det. Også sa hun til meg, som bestemor hadde sagt til henne når hun var gravid med meg: Når du kommer på sykehuset, og du har veldig vondt, må du huske at "i morgen er det over og du holder verdens fineste lille baby i armene dine". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 6. mai 2014 #948 Del Skrevet 6. mai 2014 Leser på NAV sine sider om 14 ukers pappapermisjon for barn født 1.juli 2013 og senere.https://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Fedrekvote egentlig trodde jeg det var 10 uker nå, men det er kanskje ikke innført enda? litt forvirrende. edit: Forslaget er til behandling i Stortingets familie- og kulturkomité. Dersom det blir vedtatt av Stortinget, vil de nye reglene gjelde fra og med 1. juli 2014.[/b vi må visst vente og se hva som skjer..litt vanskeligere for folk å planlegge da, dårlig gjort at slike vedtak kommer "plutselig". NAV sa jeg fikk regne ut på den nye reglen som ikke er midlertidig vedtak - ta en Tlf med NAV ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 6. mai 2014 #949 Del Skrevet 6. mai 2014 Uker på vei: 25+5 Uker igjen: 16 uker igjen? Kjønn: Prinsesse Navn: har diskutert - liker 2 foreløpig Utålmodig: ikke det i hele tatt - koser meg som gravid og tiden flyr som en rakett !! Vektøkning: ca 7 kg Hodet ned: føles som hun roterer overalt i magen Hodet festet: ikke ennå en liten en Aktivitet innenifra:: kjenner liv hver dag - fra dag til dag er det ulik hvor mye hun beveger på seg Høygravid: Nopeee Søvn: våkner noen ganger om natta - slitsomt Plager: bekkenlåsning av og til - ellers andpusten selvom jeg trener Barnerom: er på flyttefot men det kommer :-) Utstyr: har en del som vi får , arver og kjøpt selv men litt som mangler... Melk : ikke ennå Matkikk: ikke spesielt , kanskje litt søtesaker Kynnere: opp og ned i perioder - får når jeg er tissetrengt ;p Tungt: Nei det kommer nok Strekkmerker: har ikke fått - er mer genetisk sies det Tanker om fødselen : har ingen anelse - tenker ikke på det foreløpig .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 7. mai 2014 #950 Del Skrevet 7. mai 2014 Uker på vei: 26+2 Uker igjen: 14 uker Kjønn: Jente Navn: Har bestemt oss Utålmodig: Litt. Vil så gjerne se jenta mi, og begynner å bli veldig klar for å være mamma.Vektøkning: ca 3 kg. Gikk ned 3 kg pga kvalme i begynnelsen, så har heldigvis tatt igjen der pluss litt til. Hodet ned: Vet ikke. Klarer ikke kjenne hvilken vei hun ligger ennå. Hodet festet: For tidlig.Aktivitet innenifra: Masse aktivitet! Veldig gøy å kjenne. Og de siste ukene har man også kunnet se det fra utsiden - det er litt artig, særlig for pappaen Høygravid: Nei Søvn: Går helt supert. Har et godt sovehjerte! Plager: Har en del halsbrann, vondt i korsryggen og noen dager med hovne bein og hender. Men jeg er bare så lettet over at jeg ikke er kvalm mer og ikke føler meg utslitt som jeg gjorde før, så synes ikke jeg har det noe særlig ille.Barnerom: Ferdig pusset opp og klart Elsker å gå inn der å titte på de små klærne i skapet. Utstyr: Har kjøpt inn en del. Seng, vugge, noe klær, tepper, dyne og har vi skaffet. Skal hente vogna vi har bestilt i juni, og mangler stellebord. Ellers er det mest småting som mangler. Men mangler mye av de "kjedelige" tingene som flasker, ammeinnlegg, ammeklær, pumpe osv. Mye høyere å kjøpe ting til baby enn til meg Melk: Nei.Matkikk: Ikke mer enn jeg kan skylde på mine sedvanlige godtelyster.Kynnere: Har ikke merket noen. Tungt: Nei, i grunnen ikke så veldig. Men merker at jeg er litt større, blir litt fortere sliten og beveger meg litt mindre smidig enn før. Strekkmerker: Ikke fått noen ennå.Tanker om fødselen : Prøver å ikke ha for mange forventninger, men ser både frem til det og gruer meg litt. Det blir nok en svært intens opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plingse Skrevet 7. mai 2014 #951 Del Skrevet 7. mai 2014 Uker på vei: 30+2 Uker igjen: 10 Kjønn: Gutt. Navn: bytter litt på. Utålmodig: Litt. Gleder meg til å kunne spise hva jeg vil. Og selvfølgelig til vi har sønnen vår trygt i hendene våre. Vektøkning: 6-7 kg har lagt seg endel på mage, sidene og puppene. Hodet ned: han snur seg av og til, men ligger for det meste med hodet ned, kjenner at det er noe som ligger helt oppe ved ribbeina, kanskje rompen? Føtter? Ikke godt å si. Hodet festet: For tidlig. Aktivitet innenifra: mye aktivitet, spesielt hvis jeg ikke er flink til å slappe av. Høygravid: Nei. Søvn: Sover heller litt på dagen, siden jeg ikke sover gjennom natta. Plager: har problemer med ryggen, ellers lite med plager. Barnerom: vi pusser opp en hel leilighet som vi flytter inn i om to uker! Uten gulv og kjøkken... Men satser på at vi kommer i mål. Utstyr: litt usikker på hva vi trenger, men vogn og seng er på plass. Vi får låne masse utstyr fra slekt, så vi slipper å investere i så masse. Melk: niks. Matkikk: ikke noe spes, mer nn gjennomsnittlig glad i frukt og grønnsaker. Kynnere: Ja, titt og ofte!! Noen ganger blir det så ubehagelig at jeg ikke kan stå oppreist. Tungt: siden jeg har problemer med ryggen, og ikke kan løfte så masse er det tungt ja. Strekkmerker: Nei Tanker om fødselen: Spnt på hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #952 Del Skrevet 7. mai 2014 Har dere begynt å vaske klær og sånn til babyen? Klør i fingrene etter å begynne!! Hihi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #953 Del Skrevet 7. mai 2014 Har dere begynt å vaske klær og sånn til babyen? Klør i fingrene etter å begynne!! Hihi Klærne etter storesøster ligger fortsatt på loftet, pakket i store poser etter str. Der tar jeg nok frem og vasker klær ettersom hun vokser. Posen med 50-56 regner jeg med kommer frem når permisjonen starter. Må rydde i stellebordet også, slik at noen av kurvene blir den Lillesøsters. Har kjøpt bittelitt nytt (har noen sommerdresser o.l som er like til lilleogstore), det har jeg vasket fortløpende og lagt i skapet. Mest for å få det unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missHeidiM Skrevet 7. mai 2014 #954 Del Skrevet 7. mai 2014 Har dere begynt å vaske klær og sånn til babyen? Klør i fingrene etter å begynne!! Hihi Jeg å! Vi skal på en ukes ferietur nå på fredag, så når jeg kommer hjem har jeg tenkt å begynne å vaske klær og pakke sykehus baggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bib_84 Skrevet 8. mai 2014 #955 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Har dere begynt å vaske klær og sånn til babyen? Klør i fingrene etter å begynne!! Hihi Jeg kjøpte en pose med brukte klær i de to minste størrelsene, de har jeg vasket ettersom de jeg kjøpte av hadde hund. Sambo sa han aldri hadde sett meg så ivrig på å henge opp og brette sammen klær før Ellers så har vi begynt å få litt også, det lar jeg ligge med lappen på til han kommer, så får vi forhåpentligvis byttet det vi eventuelt ikke rekker å bruke. Jeg ble forresten overrasket med verdens fineste babyshower for et par uker siden! Jeg hadde ikke tenkt på at noen kunne finne på det en gang jeg. Det var mange gode venninner, kjempefint pyntet og masse fine gaver. Utrolig koselig! Endret 8. mai 2014 av bib_84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 12. mai 2014 #956 Del Skrevet 12. mai 2014 Slenger meg på denne jeg og noen andre med fødeplass på ABC Ullevål forresten? Uker på vei: 28+5 Uker igjen: ca 12 Kjønn: Jente Navn: har en sterk kandidat, men må treffe mageboeren først Utålmodig: Ikke enda. Føler tida går relativt fort tross dårlig form Vektøkning: 6-7 kg ca. Hodet ned: hodeleie på sist kontroll. Hodet festet: Ikke enda. Aktivitet innenifra: massevis, dag og natt! Høygravid: Nei. Søvn: Sover sjelden/aldri natta igjennom. Plager: bekkenløsning og betennelse i bekkenet. Barnerom: ser foreløpig litt ut som et lager... Utstyr: har mye i fra storesøster. Får ny bilstol fra mamma og pappa. Tror det meste er på plass da av store ting. Melk: ja, lekker tidvis en del. Matkikk: litt variable innfall. Siste kick var reker og sjokolademelk (ved siden av altså) Kynnere: Ja, innimellom, men mindre enn sist. Tungt: ja innimellom. Strekkmerker: Et ifm gammelt piercingarr. Fikk det sist svangerskap. Ikke nye foreløpig. Tanker om fødselen: Ja det hender. Blandede følelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. mai 2014 #957 Del Skrevet 12. mai 2014 Urk! Nå ble jeg sykt kvalm ved tanken på reker i sjokolademelk Hadde jeg skullet føde i Oslo hadde jeg definitivt søkt meg til ABC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 12. mai 2014 #958 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Endelig ferdig med doktorgraden (disputerte på fredag) så da har jeg endelig litt mer tid til de viktige tingene i livet, som å henge på termingruppa på KG Prøver meg på en liste jeg også Uker på vei: 31+3 Uker igjen: ca 9 Kjønn: Jente (mest sannsynlig) Navn: Jepp, det er klart Utålmodig: tja, synes tiden har gått fort, men begynner å kjenne meg klar etterhvert nå Vektøkning: ca 8 kg Hodet ned: Aner ikke Hodet festet: Nei det er det nok ikke Aktivitet innenifra: veldig mye, men heldigvis mest på dagen Høygravid: Nei. Søvn: har sovet eksepsjonelt dårlig i forbindelse med avslutning av doktorgraden, men satser på at det går seg til nå fremover Plager: bekkenlåsning, noe halsbrann, ellers i god form Barnerom: venter med innredning til babyen skal på eget rom om et halvt års tid. Er gjesterom enn sålenge. Utstyr: Har det meste fra før. Skal kjøpe ny vippestol og bæresele, ellers tror jeg vi er i boks Melk: Ja, men kun hvis jeg klemmer Matkikk: Ikke noe spesielt, men begynner å få dilla på bensin-lukt og spylervæske-lukt sånn som sist (men jeg oppsøker det ikke altså ) Kynnere: Ja, en del. Tungt: Begynner å bli (vet jo av erfaring at det er nå de siste to månedene som er utfordrernde) Strekkmerker: Nei, ingen Tanker om fødselen: Grugleder meg! Hadde en veldig fin fødsel sist, og gleder meg til å oppleve det igjen, selvom jeg naturligvis ikke gleder meg til smertene Endret 12. mai 2014 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 13. mai 2014 #959 Del Skrevet 13. mai 2014 Er i dag uke 26 - på vei til uke 27. Tom for energi + vondt å gå etter jeg har sittet lenge på kontoret (har bekkenlåsning men går opp og ned), har dere bekkenlåsning (ikke bekkenløsning) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 13. mai 2014 Forfatter #960 Del Skrevet 13. mai 2014 Hvordan opplever dere bevegelser fra baby fortiden? I noen uker nå har det vært få direkte spark, men mer glidende bevegelser. Sånn dulting og en rompe her og arm der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå