Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Ser at jeg skriver at jeg har hatt vondt, å så skriver jeg rett etterpå at jeg ikke har hatt vondt :P mente at det ikke har vært vondt men veldig ubehagelig. går fort i svingende her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ! Var på ultralyd idag så hjertet slo og gynekologen sa : dette blir barn ;p aiiiiiwwww

Så bra:) gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk klatremusa :)

Håper det var bare rift - såre slimhimmer? :) Gikk det bra i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter!!

Da har jeg nådd milepæl på 12 uker! Magen er stor selv om livmor er liten.

Har dere brukt magekrem før? Jeg har lest at fotballfrue har brukt det, regner ikke med samme resultat som henne da ;-) og når begynner man med det?

Tenker du på strekkmerker og slikt? For det er for det meste genetisk avhengig, og i tillegg kan det ha litt med hormoner og hvor fort magen vokser å gjøre. Men mange opplever vel å bli ganske tørre på magen, og da er det sikkert kjekt å smøre litt. Og da blir det vel endel personlig preferanse inne i bildet - ikke minst fordi det også blir noe man gjør for velværens skyld :)

Grattis med 12 uker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ganske fet rosekrem sist jeg gikk gravid. Var i fra kremfresh. Den var super! Skal ha den igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg, selv om jeg er aldri så inaktiv ellers. :)

Menstermin 12. juli, venter spent på ultralydtermin om noen uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg, selv om jeg er aldri så inaktiv ellers. :)

Menstermin 12. juli, venter spent på ultralydtermin om noen uker. :)

Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er så kvalm og uggen at jeg ikke har klart å dra på jobben de siste par dagene. Kaster ikke opp, men har sittet og brekket meg på badegulvet. Prøver å få i meg mat, da jeg vet det hjelper, men mat er direkte motbydelig så det er vanskelig. Også får jeg så dårlig samvittighet for å ikke være på jobb. Og siden jeg jo ikke kaster opp, så føler jeg meg som en pingle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg priser meg lykkelig for at jeg hverken har forelesninger eller jobb for tiden! Tror ikke jeg hadde taklet det med kvalmen. Kaster ikke opp, men det føles ikke som om det er langt unna.

Har kjøpt meg en veldig god ingefærte fra Yogi på helsekosten, 43% ingefær, det hjelper litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må jo være ganske perfekt å være gravid og student samtidig. Den fleksibiliteten skulle jeg gjerne hatt nå. I den jobben jeg har er jeg låst til kontoret innenfor arbeidstiden. Kan ikke ha hjemmekontor en gang.

Tror jeg skal prøve den ingefærteen. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra klatremusa??

Jeg er student, men ettersom jeg har praksis hvor jeg ikke kan ha fravær har det vært et helvette de første tre månedene :P heldigvis er jeg bedre nå! God bedring til alle dere som sliter enda :hug:

Jeg var på første svangerskapskontroll hos lege i dag, alt stod bra til og jeg fikk heldigvis tommel opp for sydentur i påska :bolledeig: Ringte helsestasjonen for å ordne time til jordmor for neste kontroll og da ble jeg meldt på gravidgruppe med oppstart allerede neste uke, blir gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aoname :)

Du skal ikke ha dårlig samvittighet at du ikke var på jobb :) Bli hjemme med god samvittighet da du er kvalm :-)

Håper du blir snart bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere andre kvalme. Er fortsatt kvalm, men har holdt meg unna ny innleggelse i julen. Det viktigste er å få i seg nok væske. Kaster man opp alt så gå til legen dere 😊 jeg kaster ikke opp så mye lengre, men sliter også mye med kvalmen. Ny time hos legen til uken, så får se hvordan det går. Akkurat nå er jeg iallefall ikke i stand til å jobbe. Hadde ikke kommet meg til jobben engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker er dere på vei med kvalme ?

Er på 7+3 - og har ikke fått kvalme. Bare økt sult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 8+2 og har hatt kvalme siden uke 5. Har jobbet 100% denne tiden, men har en rolig jobb og snille kollegaer som tar seg av arbeidsoppgaver når jeg er så kvalm at jeg ikke klarer det. Men kvalmen min har endret seg i det siste. Før ble kvalmen lindret av at jeg småspiste, mens den nå er veldig fremtredende når jeg har spist. Da føles det ut som maten sitter i halsen og presser seg oppover. Det ender med at jeg kaster opp noen ganger. Noen andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det lovelovelaugh! Prøver å tenke at det er min jobb å passe på meg selv. Det er ingen andre som gjør det. Får bruke helgen på å hente meg litt inn, også håper jeg at jeg kan dra på jobb på mandag som vanlig. Skal til første kontroll hos legen på torsdag, så da får jeg en mulighet til å prate med ham om det.

Jeg er 7+5 og hos meg begynte kvalmen allerede for nesten tre uker siden. Har vært kvalm hver dag omtrent siden da. Har vært en litt slitsom juletid. Det er vanskelig å sitte og være sliten og kvalm i familieselskaper og late som alt er flott. Klarte å komme meg på jobb mandag og tirsdag denne uka, da var det jo også korte dager. Men formen har vært veldig dårlig i dag og i går, så da orket jeg rett og slett ikke.

Men på den lyse siden så gleder jeg meg over hver uke som går som går bra, og blir mer og mer optimistisk med at dette vil gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det lovelovelaugh! Prøver å tenke at det er min jobb å passe på meg selv. Det er ingen andre som gjør det. Får bruke helgen på å hente meg litt inn, også håper jeg at jeg kan dra på jobb på mandag som vanlig. Skal til første kontroll hos legen på torsdag, så da får jeg en mulighet til å prate med ham om det.

Jeg er 7+5 og hos meg begynte kvalmen allerede for nesten tre uker siden. Har vært kvalm hver dag omtrent siden da. Har vært en litt slitsom juletid. Det er vanskelig å sitte og være sliten og kvalm i familieselskaper og late som alt er flott. Klarte å komme meg på jobb mandag og tirsdag denne uka, da var det jo også korte dager. Men formen har vært veldig dårlig i dag og i går, så da orket jeg rett og slett ikke.

Men på den lyse siden så gleder jeg meg over hver uke som går som går bra, og blir mer og mer optimistisk med at dette vil gå fint :)

Ja, lytt godt til kroppen din og den takker deg når du gjør det :) Lurt å passe på deg selv , du kommer alltid sterkere tilbake ;) Smarte mennesker forstår deg :o)

Ja, håper legen har noen smarte tips på lageret eller kan hjelpe deg :o) Lykke til!

Jeg kan tenke meg at det har vært en slitsomt juletid - heldigvis kun en gang i året! :) Du er så tøff som holde ut! Du vil tenke på det tilbake og le av det en dag ;) Har du prøvd ut kjerringråd mot kvalme som tørrting? :) Ja - det er ikke så lenge til kvalme vil vanligvis gå over, så vil den fine svangerskaps tiden din komme snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm enda og er 14 uker imorgen! Kommer meg på jobb, og fungerer greit i hverdagen, men merker jo jeg er kvalm. Håper det gir seg snart! Har vært kvalm siden uke 6. Ømme pupper har jeg også enda.

Gratulerer med bankende hjerte livlovelaugh :) og håper det går bra med deg, klatremusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...