AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Har de siste dagene hørt mye på eminem sine to sanger "When I'm gone" og "Cleaning out my closet". Elsker slike sanger som har en historie, og får tårer hver gang jeg ser musikkvideone. "How to love" av Lil Wayne er også en sånn sang. Men syntes de fleste rapsanger kun er om festing og damer.. Vet dere om flere sanger som har en betydning/historie?? Skal sies at jeg ikke har hørt noe særlig annet av de personene jeg nevnte, men de jeg har sett litt på er om damer osv, eller noe som ikke er like gripende. Noen som har noen på lager? Anonymous poster hash: ca664...a21
Gjest NerdMedSverd Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Du er nødt til å grave litt dypere enn det som blir spilt på radioen, vg lista osv. Sjekk ut denne listen på RYM for eksempel. Start med det øverste albumet og jobb deg gjennom de ti-tjue første skivene. Burde finne noe av interesse der http://rateyourmusic.com/customchart?page=1&chart_type=top&type=album&year=alltime&genre_include=1&include_child_genres=1&genres=hip+hop&include_child_genres_chk=1&include=both&origin_countries=&limit=none&countries= Endret 25. oktober 2013 av NerdMedSverd 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 MacLemore og Ryan Lewis har både morsomme rap, og rap med mening.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Mosh av Eminem har også en mening. Veldig politisk da. Anonymous poster hash: b298f...222
Emelia Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Vinnie paz har et par meningsfulle låter, som f.eks End of days Keep movin on Same story osv... Du har nok ikke vært borti ekte rap når du driver og nevner lil wayne og eminem som de mest meningsfulle rapperene. Det er så utrolig mange flinke rappere er bare til og hoppe bortover på youtube etter andre folk du hører på, så finner du så utrolig mange fine.
Noteknekk Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Som nevnt av en annen så har Macklemore mange fine tekster, f.eks 'Other side' og 'Starting Over'. Du kan også sjekke ut Brother Ali, han har også mange meningsfulle tekster .
Binta Ba Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Wuhuuuu! Jurassic 5 Jedi Mind Tricks Ghostface Killah Looptroop Promoe Slå deg løs. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå