Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal jo ikke vekke babyer for å amme, men hvor mange timer kan en nyfødt sove uten å få mat? Når må man vekke babyen?

Anonymous poster hash: 258b3...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks tre timer tror jeg.

Anonymous poster hash: d575b...773
Skrevet

Hvis den legger på seg og ellers er frisk, så kan den styre det selv.

Anonymous poster hash: 29e38...2cf
Gjest Magdalene
Skrevet

Så sant den er frisk og rask, legger på seg og ikke sover døgnet rundt, kan det fint sove både 4, og 5-timer.

Skrevet

Fikk beskjed om det der med hver 3. time på sykehuset fordi hun var født med gulsott, skulle ikke holde på med det etter at hun ble frisk. Som andre sier, så lenge babyen legger på seg nok er det ingen noen grunn til å drive med vekking.

Skrevet

Fikk beskjed om det der med hver 3. time på sykehuset fordi hun var født med gulsott, skulle ikke holde på med det etter at hun ble frisk. Som andre sier, så lenge babyen legger på seg nok er det ingen noen grunn til å drive med vekking.

Min hadde også gulsott og fikk lysbehandling, så han måtte og vekkes og mates hver tredje time, men bare det første døgnet etter lysbehandlingen. Etter det fikk vi beskjed om hver fjerde time, men jeg liker ikke å skulle vekke han når han sover selv om jeg gjorde det på sykehuset.

Jeg er litt redd for at han ikke skal legge på seg nok om vi lar han sove i timesvis, men han sover jo aldri mer enn 4-5 timer.

Ts

Anonymous poster hash: 258b3...c7d

Skrevet

Jeg hadde aldri vekket en baby om natta for mat, hvis baby er frisk og legger fint på seg. På dagtid kunne jeg derimot gjort det, hvis jeg hadde inntrykk av at opptanking om dagen førte til bedre netter. Har inntrykk av at det med amming etter et antall timer er noe man har gått bort fra for normalvektige barn uten andre problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...