Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tar fotbad en sjelden gang i blant, men føttene blir knusk tørre etter kanskje et par uker etter fotbadet. Skal sies at jeg aldri smører de, så kanskje derfor! he he .Men hvordan holder man føttene fine og frie for knusktørr hud? Anonymous poster hash: 3bbff...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg filer de etter jeg har ligget i badekaret, og så bruker jeg fuktighetskrem på dem. Ikke noe mere magisk eller avansert.

Anonymous poster hash: 4ee1f...600
Skrevet

Fil av den døde huden. Fotkrem er vel og bra, men fungerer ikke SÅ bra om huden allerede er død, tørr og hard. Når du har tid kan du også gi føttene en skikkelig overdose av fuktighet. Smør inn med rikelig med fotkrem eller olivenolje. Putt føttene i brødposer og ta en sokk utenpå. La det være på så lenge du orker. Du kan også sove med dem på.. om du orker (jeg fikser det ikke).

Ellers kan det være greit å investere i en fotpleietime. Da får du vekk alt og det blir lettere å vedlikeholde etterpå.

• Liker 1
Gjest Fjotten
Skrevet

Jeg tror jeg "pleide" føttene en gang for noen år siden. Husker ikke helt hvordan, men jeg husker at jeg vasket dem i hvert fall.

Skrevet

Test ut Babyfoot:) Tror jeg kan file og smøre meg til døde, mens babyfoot gjør det for deg så er det bare å holde det ved like:)

Anonymous poster hash: 46c6b...2eb
  • Liker 1
Skrevet

Skrubber og filer med en litt grov fil ca en gang i uken

Skrevet

Vasker med Lano-såpe hver gang jeg dusjer. Samme gjør mannen min. Begge har myke og fine føtter.

Skrevet

men kan man ta på sokker etter man har smurt de da? blir det ikke sopp hvis bena ikke er tørre?

Anonymous poster hash: 3bbff...c89

Skrevet

Smører føttene to ganger om dagen , filer et par ganger i uken . Pleier å ta fotpleie hos proffe et par ganger i året.

Skrevet

Før du legger deg, klæsj på med masse, god fuktighetskrem på føttene og ha brødpose over, evt et strikk eller teip ved ankelen så den ikke faller av iløpet av natten og søler til senga.

Skal love deg du har myke og gode føtter når du våkner! :)

Anonymous poster hash: 3673d...b5e
Skrevet

Har det man kaller for "brennende føtter" så slet mye med tørr hud! Fotbad, fil av den døde huden og smør med Aloe Vera! For meg funker det mye bedre enn hudkrem. :)

Skrevet

Lea2 har det beste svaret.

Men i tillegg kan du godt ta peeling 1-2 ganger i uka samtidig som du dusjer. "Føttene vil elske deg".

Gjest Yellowrose
Skrevet

"Baby foot" Tror jeg det heter, fåes kjøpt på apoteket. Det skal gjøre underverker for føttene og tar vekk den harde huden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...