AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Nå i helgen eller på kveldingen den 31? Anonymous poster hash: f3d81...266
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 De skal kun gå 31, men mange bryter den og går når de vil. Så når som helst.. Anonymous poster hash: 6dace...035 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Æsj, merker faktisk jeg gruer meg litt til at det ringer på døra hele kvelden. Synes det er en uting, skjønner ikke at foreldrene tør å sende ungene alene ut (mange rare mennesker og man vet jo ikke om godteriet er ubesudlet). Anonymous poster hash: 718de...5cf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 I Norge går man da ikke rundt å tigger godteri av fremmede før i romjulen. Anonymous poster hash: 0846d...c05 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Forhåpentligvis aldri. Anonymous poster hash: 3b88c...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Æsj, merker faktisk jeg gruer meg litt til at det ringer på døra hele kvelden. Synes det er en uting, skjønner ikke at foreldrene tør å sende ungene alene ut (mange rare mennesker og man vet jo ikke om godteriet er ubesudlet).Anonymous poster hash: 718de...5cf Spørs vel litt hvor ungene går også da. Søstrene mine går kunn til naboene våre. Naboer vi har møtt mange ganger, og alle har barn i tillegg. Så alle går egentlig til hverandre Anonymous poster hash: 85e8f...e89
Gjest Chloe87 Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 De kommer vel på torsdag neste uke?
Gjest crazycatlady Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Håper ingen kommer hit. Da skal jeg i så fall tilsette klyster i godiset, muhahaha! Fordømradde tiggerunger! 1
Erica❤ Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Så negative dere er da! Vi kjører amerikansk stil med musikk, dekorasjoner, masse goderi, alle i hele familien med kostyme, skremmedukker i søppelkassene osv. Det er jo såå gøy! Her får alle som vil komme inn i stua hvor vi har pizza, punsj, cupcakes osv og hvis de ikke vil inn kan de hente godteri utenfor. Alle vennene våre kommer og det er fylt hus hele kvelden. Vi blir jo også kjent med nye menesker:) det er jo kjempe koselig med de små i kostymer. I år skal jeg kle meg ut som slange:) jeg og resten av familien gleder oss skikkelig mye. Halloween er gøy! 15
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Så negative dere er da! Vi kjører amerikansk stil med musikk, dekorasjoner, masse goderi, alle i hele familien med kostyme, skremmedukker i søppelkassene osv. Det er jo såå gøy! Her får alle som vil komme inn i stua hvor vi har pizza, punsj, cupcakes osv og hvis de ikke vil inn kan de hente godteri utenfor. Alle vennene våre kommer og det er fylt hus hele kvelden. Vi blir jo også kjent med nye menesker:) det er jo kjempe koselig med de små i kostymer. I år skal jeg kle meg ut som slange:) jeg og resten av familien gleder oss skikkelig mye. Halloween er gøy! Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: e41b2...958 9
Gjest Sitronmelisse Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Hm, kunne vi ikke gjort det slik at de som vil ha besøk setter et gresskar utenfor døra....Slik at de som ikke vil forstyrres slipper å sitte i halvmørket i stua eller no.
Gjest Evans Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har aldri opplevd at det har kommet folk på døra på halloween jeg! Da jeg var liten gikk vi julebukk og sang julesanger for de som vi gikk til. Tror vi fikk godis. Men vi gjorde jobba jo litt for godisen da
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 I Norge går man da ikke rundt å tigger godteri av fremmede før i romjulen.Anonymous poster hash: 0846d...c05 Julebukktradisjonen var død lenge før Halloween kom. Du får ønske deg et knull til jul, så er du forhåpentligvis ikke så sur på nyttårsaften. NB: Å er infinitivsmerke. Anonymous poster hash: 298bc...dde 1
LilleTulla Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Hva da død? I bergen går hvertfall folk nyttårsbukk enda, og det syntes jeg er greit, men syntes ikke noe om halloween da det ikke er tradisjon for meg 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #15 Skrevet 26. oktober 2013 Fy søren, så sure og negative mange av dere er. Klyster i godiset, lage gele med Laxobral... Eldste sønnen min går siste året i barnehagen, og forsto dette med Halloween fantes i fjor når flere ringte på hos oss. Han syntes det var kjempespennende med de som hadde kledd seg ut. I år har han spurt om vi kan lage en maske og om han kan gå - det er flere av kompisene i barnehagen som skal gå sammen med sine eldre søsken og det har dermed blitt prat om det. Han har ikke noe forhold til tradisjonen julebukk (her hvor vi bor har ikke vi hatt besøk av julebukker på mange år), men Halloween er altså noe HAN vokser opp med og får et forhold til. Jeg tror ikke vi skal gå i år, for jeg synes selv at det ikke er en veldig koselig greie. Men det ville da aldri falle meg inn å være sur og negativ til de som velger å gå?? Det er BARN som har kledd seg ut og som koser seg. Så vi kjøper selvsagt inn godteri, og jeg møter de som evt ringer på her hos oss med et smil. Jeg velger i alle fall å tenke at verden blir et litt hyggeligere sted om man er blide og greie med hverandre. Anonymous poster hash: 220e8...1f7 9
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2013 #16 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg blir så oppgitt over enkelte av dere! Jeg håper de ringer på til torsdag, og da pynter jeg trappa med gresskar og lys. Jeg har en skål med karameller til de som kommer - og de er helt fri for annet enn det som skal være i. Jeg nyter å se de forventningsfulle ansiktene og gleden over å få. Takke pent gjør de også, de som kommer her! Jeg ønsker dem velkommen - tiden er i endring, og det er sannelig tradisjonene også! Lær dere å leve med det! 5
Gjest Badebuksa Skrevet 26. oktober 2013 #17 Skrevet 26. oktober 2013 Hm, kunne vi ikke gjort det slik at de som vil ha besøk setter et gresskar utenfor døra....Slik at de som ikke vil forstyrres slipper å sitte i halvmørket i stua eller no. Det er jo slik. Dere som ikke vil forstyrres av små, forventningsfulle barn som har det gøy; skru av utelampa. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #18 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg blir så oppgitt over enkelte av dere! Jeg håper de ringer på til torsdag, og da pynter jeg trappa med gresskar og lys. Jeg har en skål med karameller til de som kommer - og de er helt fri for annet enn det som skal være i. Jeg nyter å se de forventningsfulle ansiktene og gleden over å få. Takke pent gjør de også, de som kommer her! Jeg ønsker dem velkommen - tiden er i endring, og det er sannelig tradisjonene også! Lær dere å leve med det! Er du like åpensinnet når det kommer til kristendom og islam?Anonymous poster hash: e172d...d82 1
Brunhilde Skrevet 26. oktober 2013 #19 Skrevet 26. oktober 2013 Er du like åpensinnet når det kommer til kristendom og islam?Anonymous poster hash: e172d...d82 Halloween er en kristen tradisjon (hva trodde egentlig du?), og islam har ingen tilsvarende tradisjoner. Men jeg har mottatt gaver i forbindelse med eid, "fordi den dagen kan vi gi gave til noen vi er glad i", og har tatt i mot med både takknemlighet og respekt. Fornøyd? 3
Alina X Skrevet 26. oktober 2013 #20 Skrevet 26. oktober 2013 Halloween er en kristen tradisjon (hva trodde egentlig du?), og islam har ingen tilsvarende tradisjoner. Men jeg har mottatt gaver i forbindelse med eid, "fordi den dagen kan vi gi gave til noen vi er glad i", og har tatt i mot med både takknemlighet og respekt. Fornøyd? Kristen tradisjon? Eh eh eh...neh! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå