AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Dere laghåra kg damer. Hvordan få langt sunt hår. Har kosthold noe å si?Anonymous poster hash: e3de6...b0f
Vorin Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har langt og sunt hår. Spiser sunt, drikker mye vann. Vasker det med en god shampo og en god balsam. Bruker hårkur 2 ganger i uken, bruker ikke hårstrikk med sånn metallsak på. Har håret ofte løst eller i flette.
kaliina Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Ja, bruk gode frisørprodukter så er mye gjort Ikke overdriv hverken med rettetang eller krølltang, kur det ofte, klipp det med jevne mellomrom (det ser en fint selv). Vil selv ikke si at kosthold har så mye å si, heller produktene en bruker på håret. Husk at butikkshampoo+balsam (de du kjøper i dagligvaren) inneholder mye silikon, dette stenger på en måte håret litt "inne". Også er det best å skylle med kaldt vann etter dusj Sånn ca. Det trenger også børstes (skulle tro det var en selvfølgelig, men den gang ei )
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har sunt hår. Gjør ikke en dritt med det. Har håret i strikk så og si hver dag, bruker butikkshampo. Bruker ikke balsam, og spiser ikke spesielt sunt. Skyller heller ikke håret med kaldt vann etter dusj, dusjer heller ikke håret mer enn en til to ganger i uken. Og børster det svæært sjeldent (har ikke floker). Likevel har jeg sunt hår, har vært til flere frisører, og de har alle sagt at jeg har veldig sunt hår, og de synes jeg har veldig fint hår. Anonymous poster hash: 37274...d6f
stella K Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 jeg har langt hår til korsryggen. Gjør heller ikke noe spesielt med det, men bruker sjelden stylingproduketr og føner/rettetang. Dette sliter visst mye på håret. Har tykt og fint hår som jeg har fått ved og IKKE klippe meg for ofte 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Do it the easy way, bruk microing extensions, trenger bare å settes bedre på 2 ganger i året. Anonymous poster hash: 8e264...a67
Dricka Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) jeg har langt hår, og det er ikke slitt. det er sunt og blankt. jeg farger ikke håret, bruker strikk uten metall, klipper tuppene selv, glemmer å kure det, bruker butikkprodukter, kammer det aldri, vasker det 2-3 ganger i uka, spiser ikke sunt. foruten shampoo og balsam bruker jeg kun hårspray og noe olje til håret. Med andre ord gjør jeg lite for et langt fint hår. Men jeg tar ølgjær/B-vitaminer og jeg er ganske sikker på at det hjelper! Endret 25. oktober 2013 av Fågel
Fashionistaen Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har hår ned til rumpa/ korsryggen sånn ca. Det begynner å bli litt slitt i tuppene nå, så skal straks ta meg en tur til frisøren. Jeg får sjeldent slitt hår, men dette er også fordi håret mitt er veldig tykt fra naturens side. Eller så bruker jeg sjeldent andre produkter i håret enn balsam og shampoo, kun hårolje (som forresten funker supert). Bruker heller ikke særlig mye rettetang/føner/krølltang o.l. og lar som regel håret lufttørke. Spiser ikke noe spesielt for å ha sunt hår, men tror det mest ligger i genene.
Gjest badeand1 Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Kosthold har ingenting å si for min del. Har flott hår og kostholdet mitt er elendig. Gjør ikke så mye, men kurer håret med både kokosolje og "vanlig" hårkur man får kjøpt på butikken. Samme med shampo og balsam. Bruker ikke shampo i lengden, bare nær hodebunnen, føner ikke håret.
Thorn Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Mitt hemmelige triks er rett og slett å ikke klippe det oftere enn sånn hvert fjerde, femte år Da klipper jeg det til skuldrene og har det kort en periode før jeg begynner på nytt med sparingen. I mellomtiden er jeg ikke spesielt snill med håret, egentlig. Jeg bruker både hårføner og glattejern, spesielt om vinteren. Akkurat nå er håret mitt er både stripet og permanentert, uten å være nevneverdig slitt. Men jeg måtte klippe det da jeg tok permanent, så nå er det bare ca til armhulen. Nå sparer jeg aktivt, så i det siste har jeg byttet ut hårstrikkene med metall, kjøpt varmebeskyttende krem og blitt litt flinkere til å bruke hårkur jevnlig.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har sunt hår. Gjør ikke en dritt med det. Har håret i strikk så og si hver dag, bruker butikkshampo. Bruker ikke balsam, og spiser ikke spesielt sunt. Skyller heller ikke håret med kaldt vann etter dusj, dusjer heller ikke håret mer enn en til to ganger i uken. Og børster det svæært sjeldent (har ikke floker). Likevel har jeg sunt hår, har vært til flere frisører, og de har alle sagt at jeg har veldig sunt hår, og de synes jeg har veldig fint hår. Anonymous poster hash: 37274...d6f Gener. Bra hår er gener. Vi som har litt mindre bra hår kan prøve å stramme det opp med pleie og ta vare på det,men resultatet kan likevel variere. Anonymous poster hash: a696c...0f4
ms.mini Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Kosthold har sikkert noe å si, men jeg kan ikke si at jeg tenker over det når det kommer til håret mitt. Jeg er ikke en av de som bruker hundrevis av kroner på produkter til håret mitt, men vil likevel påstå at jeg har fint og sunt hår. Jeg bruker en vanlig shampo og balsam, kurer håret 1 gang i uken, bruker varmebeskyttelse når jeg føner/retter osv, og prøver å sove med håret i flette mest mulig. That's it, trenger ikke å være så vanskelig
Gjest Emmanuelle Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Spiser helt greit, bruker Aussie-shampoo, børster det med sånn tre-børste (eller hva det nå er, skal iallefall være bra for hodebunnen). Sover alltid med håret i flette eller i topp på hodet om natten. Bruker en sånn grusom scrunchie-strikk a la 90-tallet så det ikke blir slitt. Bruker ikke hårstrikk med clips og heller ikke annen styling enn litt hårspray i ny og ne. Får alltid komplimenter for håret mitt, så må jo gjøre noe riktig
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #14 Skrevet 26. oktober 2013 Tusen takk for svar.:)tsAnonymous poster hash: e3de6...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå