Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs gravid i uke 9+5.

Igår hadde jeg en liten blødning(?) med lys rosa utflod når jeg

var på do igår å gjorde nr 2.

Har hørt at man er ekstra sensitiv under graviditet og at dette kan føre til at blodkar sprekker el lignende? Noen som har opplevd det samme?

Har ringt legen, men fikk ikke noe informasjon og bare en beskjed om at alt er sikkert bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rosa utflod regnes ikke som blødning. Jeg hadde en blødning i uke 6 eller 7 og det fikk fint. Som regel gjør det det. Det er ingenting legene kan gjøre uansett.

Anonymous poster hash: df89c...a77
Skrevet

Er du sikker på at blodet ikke kom fra endetarmen? Hvis du har treg mage - som er vanlig ifbm. graviditet - er det fort gjort å få en liten rift eller hemorroider, som kan blø litt. Har opplevd det noen ganger selv, skvetter like mye hver gang...

Slimhinnene blir skjørere når man er gravid, mange får småblødninger av sex eller tilsynelatende uten grunn. Hvis du leser litt rundt her vil du også se at mange opplever litt større blødninger i svangerskapet uten at det er noe galt fatt. Morkake over eller nær mormunnen kan gi blødninger, og noen er bare så "heldige" at de blør helt uten grunn. Bittesmå blodspor betyr høyst sannsynlig ingenting - ved en SA er det kraftig blødning og mye smerter. Prøv å slappe av, det går antakelig bra!

Anonymous poster hash: 08c33...cab
Skrevet

Takk for svar! :) Nå ble jeg litt roligere.

Får håpe på det beste og at spiren fortsatt sitter som den skal og blir der resten av svangerskapet.

Skrevet (endret)

Har hatt mange blødninger i det svangerskapet her, også rosa utflod. Og brun utflod. Og en kjempeblødning og med magesmerter hvor jeg var sikker på at jeg aborterte. Men alt er i skjønneste orden, er 13 uker i dag. Er nok ingenting å bekymre seg over, helt normalt:) Men ja, jeg skjønner bekymringen, har selv til nå vært på 3 ul.

Endret av solch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...