AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg tror vi får timeinnkalling til denne snart. Saken er den at vi har et barn med en del utfordringer, noe som fører til jevnlig oppfølging fra ulike instanser blant annet barnelege. Det er ikke lenge siden vi hadde kontroll hos sistnevnte sist, og der ble blant annet sjekket høyde og vekt. Det er jo ikke stort annet som skjer på kontrollen hos helsestasjonen. Vi har allerede en god kommunikasjon med PP-tjeneste og det som finnes. Barnet er i kø for synstest. Hva kan helsestasjonen gjøre som disse instansene ikke kan? Anonymous poster hash: 97039...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #2 Del Skrevet 25. oktober 2013 Men hvorfor ikke bare gå?Anonymous poster hash: e07cd...5b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 25. oktober 2013 #3 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det er mye som sjekkes på denne kontrollen bortsett fra vekt og høyde. De sjekker syn, språk, kunnskaper om tall, forståelse av hva barnet ser utifra bilder, om de vet hva som er størst, mellomst og minst ved å se på gjenstander på bilder osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Del Skrevet 25. oktober 2013 Men hvorfor ikke bare gå?Anonymous poster hash: e07cd...5b3 Fordi det er stress og det tar opp tid. Jeg føler det blir litt som smør på flesk mtp det jeg skrev i startinnlegget. ts Anonymous poster hash: 97039...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 25. oktober 2013 #5 Del Skrevet 25. oktober 2013 Fordi det er stress og det tar opp tid. Jeg føler det blir litt som smør på flesk mtp det jeg skrev i startinnlegget. ts Anonymous poster hash: 97039...002 Det tar rett over en time. Er det stressende for deg eller barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yxnyx Skrevet 25. oktober 2013 #6 Del Skrevet 25. oktober 2013 Alle kontroller på helsestasjon er frivillige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 25. oktober 2013 #7 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis man allerede får tett oppfølging av andre instanser ser jeg ikke poenget med å gå. Mener de sjekker syn, språk, balanse dennes kontrollen- om du føler det er observert nok kan du droppe kontrollen. All oppfølging på helsestasjonen er frivillig., samtidig som det er en rettighet barna har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #8 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvis man allerede får tett oppfølging av andre instanser ser jeg ikke poenget med å gå. Mener de sjekker syn, språk, balanse dennes kontrollen- om du føler det er observert nok kan du droppe kontrollen. All oppfølging på helsestasjonen er frivillig., samtidig som det er en rettighet barna har. Jeg ser den. Men jeg kan jo legge frem bevis for dem på at det ikke er lenge siden vekt, høyde, balanse, pust (astma) osv. ble sjekket. Godt å vite at det er frivillig. Har alltid oppfattet dette som obligatorisk. ts Anonymous poster hash: 97039...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chiki Skrevet 25. oktober 2013 #9 Del Skrevet 25. oktober 2013 Her hvor vi bor gjennomfører de 4 årskontrollen i barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det tar rett over en time. Er det stressende for deg eller barnet? For meg. Anonymous poster hash: 97039...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 25. oktober 2013 #11 Del Skrevet 25. oktober 2013 For meg. Anonymous poster hash: 97039...002 Jaha, skjønner virkelig ikke hva som er så spesielt stressende med det.. Hadde det vært stressende for barn hadde jeg forstått det men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 25. oktober 2013 #12 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva er så stressende? Er det ikke fint å få fulgt opp utviklingen til barnet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #13 Del Skrevet 25. oktober 2013 Barnehagen fanger opp språkproblemer og treg utvikling mye bedre enn et kort møte på helsestasjonen. Har du "flaks" så vil ikke barnet snakke med den fremmede damen. Det er helt frivillig. Jeg sa i fra meg 6 års kontrollen og det var ikke lett, fikk nesten kjeft av helsesøster. Anonymous poster hash: 1c528...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå