Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et forhold, kjærester 1.5 år og nå samboere i 6 mnd. Så har jeg en mannlig venn jeg har kjent i 20 år. Jeg har alltid hatt en litt flørten tone med denne mannen, og har vel også inntrykk av at han alltid har ønsket mer enn bare et vennskap. Jeg har derimot gjort det klart at han bare er en venn. Vi har aldri hatt sex, men gjerne lagt i samme seng og "småkost" (når vi begge var single).

Samboeren min har aldri truffet denne mannen, men han vet om han. Han bor i en annen by så jeg treffer han veldig sjelden, og han har også en samboer selv. Vi har noe kontakt på telefon, og da fortsatt med en litt flørten tone.

Så har jeg i det siste tenkt litt på denne komipsen min..at jeg muligens har noen "skjulte" følelser for han. Han og samboeren hadde nylig en pause i forholdet, og da merket jeg at kontakten eskalerte og at jeg fikk litt sommerfugler i magen. Mon tro om jeg alltid har vært litt betatt av denne kompisen.

Han er mye penere enn min mann, og vi har jo alltid hatt et svært godt forhold/god kommunikasjon..han tiltrekker meg på en annen måte en min samboer.

Hva skal jeg gjøre?

Lurer litt på om min samboer lukter lunta (og i grunn alltid har gjort det), da han har spurt en del angående denne kompisen min (han selv har ingen venninner han har slik kontakt med)..tilsynelatende kan han virke noe sjalu på kompisen min. Jeg har bedyret at vi kun er venner og at han bare kan slappe av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Gresset er grønnere på den andre siden"..? Eg synes du skal finne ut av følelsene dine fortere enn fy... Dette er dårlig gjort overfor samboeren din. Enten dropper du denne kompisen, ellers dropper du typen din.

Eg har kompiser og bestekompiser og barndomskompiser, men eg flørter ikkje med nokon av dei! Eg er heller ikkje interessert i andre enn min samboer, og min samboer har møtt mine kompiser.

• Liker 1
Skrevet

"Gresset er grønnere på den andre siden"..? Eg synes du skal finne ut av følelsene dine fortere enn fy... Dette er dårlig gjort overfor samboeren din. Enten dropper du denne kompisen, ellers dropper du typen din.

Eg har kompiser og bestekompiser og barndomskompiser, men eg flørter ikkje med nokon av dei! Eg er heller ikkje interessert i andre enn min samboer, og min samboer har møtt mine kompiser.

Men hva om jeg ikke klarer å finne ut av det da? Jeg har det forsåvidt fint med min samboer, men kompisen min er liksom litt mer spennende...Jeg har klart å håndtere det hittil, så hvorfor ikke fortsette sånn..? Min samboer er som nevnt litt sjalu på kompisen min, og vi har hatt et par diskusjoner om han..men jeg tror ikke han kommer til å gjøre noe mer med det..

Skrevet

Siden du har småsurret med denne kompisen i årevis så tviler jeg sterkt på at det er noe grunnlag for forhold.

Da hadde dere gjort et forsøk for lenge siden!

Du går og tenker på han fordi du er smigret av oppmerksomheten, og fordi du forgyller gamle minner.

Tror du behøver å sette deg ned å se på realitetene. Sånn han er, ikke sånn du drømmer om at han skulle være. Og så parkerer du de følelsene du lurer på om du har for denne kompisen.

Greier du ikke det, så er det råttent mot samboeren din.

• Liker 1
Skrevet

Siden du har småsurret med denne kompisen i årevis så tviler jeg sterkt på at det er noe grunnlag for forhold.

Da hadde dere gjort et forsøk for lenge siden!

Du går og tenker på han fordi du er smigret av oppmerksomheten, og fordi du forgyller gamle minner.

Tror du behøver å sette deg ned å se på realitetene. Sånn han er, ikke sånn du drømmer om at han skulle være. Og så parkerer du de følelsene du lurer på om du har for denne kompisen.

Greier du ikke det, så er det råttent mot samboeren din.

Hvordan kan man bare parkere følelser?

Skrevet

Og hvorfor er det råttent av meg å beholde kompisen i livet mitt, når min samboer ikke vet noe om hva jeg føler for kompisen?

Skrevet

Du parkerer følelser ved å jobbe deg igjennom dem. Innse hva de er bassert på og forstå sammenhengene rundt. Eventuelt med hjelp av en terapaut om du ikke fikser det selv.

Det er råttent fordi du er uærlig mot samboeren din!

Om man lever etter "det han ikke vet har han ikke vondt av" så kan du like gjerne ha regelmessig sex med kompisen, så lenge du ikke sier noe og nekter for alt.

Når hodet ditt er opptatt med den gamle kompisen, så er mindre av deg tilstede i forholdet.

Selvsagt merker han det!

Det gir også mindre grunnlag for at forholdet du er i utvikler seg i rett rettning.

Om du sitter lenge på gjerdet, så rissikerer du en dag å våkne uten noen av disse to mennene.

Hvem av dem tror du det er tryggest å bygge på videre? Han som vil være i et forpliktende forhold til deg, eller han som surrer og flørter og synes du er kjekk å ha når det er pause med dama?

Skrevet

Et eventuelt forhold til kompisen vil også bli hverdagslig etter hvert. Tenk på hvem du helst ville hatt når du tar bort sex og sommerfuglene? Du må rett og slett bestemme deg for å satse på et menneske og jobbe med forholdet. Hvis forholdet til samboeren er bra, men mangler litt romantikk eller seksuell spenning, så kan dere prøve å gjøre noe med det?

Og hvis du ikke klarer å slutte å flørte med kameraten, så bør du kutte ham ut. Uansett så bør du snakke med ham og si at du har samboer du ønsker å være sammen med, og hvis dere skal fortsette å være venner, så må flørtingen stoppe.

Anonymous poster hash: 96888...af2

Skrevet

Men hva om jeg ikke klarer å finne ut av det da? Jeg har det forsåvidt fint med min samboer, men kompisen min er liksom litt mer spennende...Jeg har klart å håndtere det hittil, så hvorfor ikke fortsette sånn..? Min samboer er som nevnt litt sjalu på kompisen min, og vi har hatt et par diskusjoner om han..men jeg tror ikke han kommer til å gjøre noe mer med det..

Han er nok ikkje like spennande når kvardagen kjem med alle vaner og uvaner.. Og kvifor du ikkje bare kan fortsette å ha samboer mens du flørter med ein anna mann på si..? Fordi det er skikkelig dårlig gjort overfor din kjæreste, han merker at noko er på gang.. I mine auge er det utroskap å flørte med andre bak ryggen på kjæresten. Spesielt når du lurer på om du har følelser for nokon andre. Kjæresten din har tydeligvis god grunn til å vere sjalu på kompisen din.

Og hvorfor er det råttent av meg å beholde kompisen i livet mitt, når min samboer ikke vet noe om hva jeg føler for kompisen?

Fordi du er uærlig med kjæresten din! Og du oppfører deg upassande. Ein kan ikkje flørte rundt og leke med følelser når ein har kjæreste.

Eg skal ikkje kjefte meir no. Eg blir litt provosert.. Viss du ikkje klarer å finne ut av følelsene dine, så synes eg du bør vere singel ei stund til du finner ut av det. For din egen del og andre sin del. Eg ville nok ha droppa kompisen heilt. Så skal du sjå det går over etterkvart. Klart ein blir smigra av litt flørt og oppmerksomhet, men ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...