AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Hei. Er det farlig å ta f.eks fire-fem angrepiller (nød/kriseprevensjon) i løpet av tre ukers tid? Har vært innom to sykluser på denne tiden, om dette er relevant. Har lest at man kan få blødningsforstyrrelser, noe jeg har fått på en måte. Har hatt mensen i ti dager nå, og er visst ennå ikke ferdig. Er blødningsforstyrrelser det eneste man kan få? Er litt nervøs nå, og vet at det er for mange, men det ble nå bare sånn. Anonymous poster hash: c477d...238
Gjest Doh Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Hva står det på pakningsvedlegget? Ring uansett til legen din for å snakke om prevensjon, så kan du spørre om det der.
Gjest Solstråla88 Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Bruk prevensjon, skulle det stå... 1
Nerine_ Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Hvorfor bruker du ikke prevensjon isteden? 4
Cerasus Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Angrepillen er en hormonbombe. Begynn med vanlig, fast prevensjon. 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Pakningsvedlegget skal ha en seksjon om overdosering. Hvis det ikke står noe om bruk av angrepillen flere ganger over et begrenset tidspunkt er det nok ikke farlig - bare skikkelig, skikkelig teit. Angrepillen kan ikke garantere å hindre et befruktet egg i å feste seg, det er bare påvist at den utsetter eggløsning. Når du lager kaos i syklusen din med å ta flere angrepiller kan du i praksis få eggløsning mer eller mindre når som helst, og vil ikke nødvendigvis kunne stole på at angrepillen hjelper deg neste gang. Pell deg til legen og fiks fast prevensjon så fort som mulig. Anonymous poster hash: 4d7a5...f1b 3
LukaFrost Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Det vil nok være en god ide å ta p-piller så du slipper disse angrepillene.
Chloe- Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Etter angrepiller nummer to, ringte det ikke en bjelle om at det kunne være lurt med prevensjon? Eller nummer tre? Eller nummer fire? 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Etter det jeg husker skal man maksimum ta én angrepille per syklus (basert på vanlig syklus) En liten samtale med lege/gynekolog er kanskje på sin plass? Anonymous poster hash: be988...687
solch Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Det burde være helt unødvendig å ta så mange angrepiller i løp av en så kort tidsperiode. Det er ikke slik at man kan bli gravid hver dag i syklusen. Om den er regelmessig. Sannsynligheten er iallefall liten. Og nei det er ikke bra for kroppen. Det står vell også i pakkningsvedlegget at det ikke anbefales mer enn 1 pille pr. Syklus? Mener jeg å ha lest. Dessuten så er ikkeangrepille super-prevensjon. Hadde sex én gang. På eggløsningsdagen. Tok en angrepille. Sitter her gravid i uke 13. Tenk så mange kondomer du kunne fått for alle de pengene du har sløst bort på angrepiller da.
Kassiopeia Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg tok tre angrepiller på ca to måneder i sommer, da legekontoret mitt brukte nesten fire måneder på å gi meg prevensjon! Vi brukte kondom, men det er noe vi egentlig aldri bruker og jeg tror størrelsen var feil.. Så ble bare tull med det. Hadde jeg kunne byttet legekontor hadde jeg gjort det på sekundet, var rimelig lei av å klage mot slutten. Det gikk heldigvis greit, og legen reagerte heller ikke da jeg fortalte hvor mange piller jeg hadde tatt, men det kommer aldri til å skje igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Er så mange som tror at angrepillen er 100% sikker.. At det faktisk er en angrepille. Det er mer en jeg angrer så jeg tar denne pillen og håper at jeg er heldig pille! Anonymous poster hash: 0c2a4...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå