Gå til innhold

SA for ett år siden, blir ikke gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble gravid i august i fjor. Jeg mistet i uke 5. Vi begynte å prøve igjen fra mai i år, men blir ikke gravid.. Vi har sex annen hver dag, og jeg prøver å gjøre alt riktig.. mosjonerer, tar Multivitaminer (har mangel på Dvitamin.) Tar folat, drikker ikke alkohol/røyk osv... Har også prøvd tester, forrige måned fikk jeg svak eltest den 23.sept. Har regelmessig mens ca hver 8-10.i måneden. Noen ganger får jeg klump med slim på papiret, andre ganger ikke.. noen ganger el-smerter, andre ganger ikke...

Denne mnd kom mens 10.. venter på eggløsning nå.. Prøver å kjenne på livmorstappen. Akkurat nå er den glatt, litt hvitt, glatt tynt slim. Stikker fingeren helt opp, treffer en myk "munn", får tuppen av fingeren litt inn.. har testet hver dag siden 20.okt. ingen strek..

Hvor stor er sjansen for at jeg evt. Har el av og til? Altså ikke hver måned? Eller at det er noe annet galt?-selv om jeg ble gravid i fjor? Og hvor stor tror dere sjansen er for at evt. Mannen min har problemer med sæden?

Vi prøvde i 3 mnd. Før jeg ble gravid første gang, men endte i sa.

Noen tips? Litt hjelp?

Anonymous poster hash: a6002...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ble gravid i august i fjor. Jeg mistet i uke 5. Vi begynte å prøve igjen fra mai i år, men blir ikke gravid.. Vi har sex annen hver dag, og jeg prøver å gjøre alt riktig.. mosjonerer, tar Multivitaminer (har mangel på Dvitamin.) Tar folat, drikker ikke alkohol/røyk osv... Har også prøvd tester, forrige måned fikk jeg svak eltest den 23.sept. Har regelmessig mens ca hver 8-10.i måneden. Noen ganger får jeg klump med slim på papiret, andre ganger ikke.. noen ganger el-smerter, andre ganger ikke...

Denne mnd kom mens 10.. venter på eggløsning nå.. Prøver å kjenne på livmorstappen. Akkurat nå er den glatt, litt hvitt, glatt tynt slim. Stikker fingeren helt opp, treffer en myk "munn", får tuppen av fingeren litt inn.. har testet hver dag siden 20.okt. ingen strek..

Hvor stor er sjansen for at jeg evt. Har el av og til? Altså ikke hver måned? Eller at det er noe annet galt?-selv om jeg ble gravid i fjor? Og hvor stor tror dere sjansen er for at evt. Mannen min har problemer med sæden?

Vi prøvde i 3 mnd. Før jeg ble gravid første gang, men endte i sa.

Noen tips? Litt hjelp?

Det er vanskelig å vite om din mann har dårlig sæd - eller du som har problemer...Hvorfor ikke gå til legen? Mannen kan ta sædprøve hos kvinneklikken eller noe - og undersøker deg....Det er 100% svar enn vi skal tippe frem om mannen din eller du som har problemer. Håper du får god hjelp :)

Håper du får bra svar her inne også :)

Anonymous poster hash: bd571...593

Skrevet

Selv om en eggløsningstest er positv, betyr ikke det at du har eggløsning.

Eggløsningstestene måler stigning av et hormon (LH?), som bidrar til at kroppen slipper et egg ca 36 timer etter positiv test.

Eggløsningstesten viser altså en stigning av hormonet, men ikke at det faktisk kommer en eggløsning.

Skrevet

Du kan jo prøve å ta tempen med en spesial termometer for kroppstemperatur som har 2 siffer bak. Jeg fikk bestilt det på nettet. Tempen stiger ca 0, 5-1 grad dagen etter EL. Kan lage profil på fertilityfriend.com feks. Det hjalp meg veldig å finne ut når jeg hadde EL med mine lange, ustabile sykluser. Bruke dette sammen med EL tester. Det kan ta opptil 1 år før man blir gravide uten at det nødvendigvis er unormalt. Hvis man er over 35 kan man til og med få utredning allerede etter bare 6 mnd. Din kjæreste kan også ta en sædprøve for sikkerhets skyld. Tror du også kan ta hormonprøver hos fastlege på syklusdag 3 ca og måle FSH og østradiol.

Skrevet

Det er som å lese starten på min historie det der, akkurat det samme skjedde med meg etter første Spontanaborten. Jeg dro til gynekolog og fikk konstantert manglende EL. (Dette skjer med noen etter man har hatt en spontanabort) Jeg fikk pergo og mnd etter var EL tilbake. Ta deg en tur til legen, og sjekk det ut :) Lykke til :kose:

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Hvis det ikke går denne måneden, så bestiller jeg time!

Fikk en god strek på el-test i går, så den kommer i hvertfall når den skål/når jeg regner at den skal komme, men om jeg slipper egg eller ikke er jo en annen ting... Bah.. At det skal være så vanskelig!

Akkurat kommet oss hjem fra byen. Har drukket brus fra Ciderboks i dag så ingen skulle tro det er noe på fære... Edru på byen er ikke alltid like spennende:P Natti natt! TS

Skrevet

Etter et år er det på tide å ta en tur til legen. Mange med fertilitetsproblemer har en historie som minner om din, der man opplever en SA. Blant annet er par med dårlig sædkvalitet særlig utsatt for dette. Det positive er at dere kan bli gravide.

Skrevet

Siden dere bare har prøvd siden mai i år, så vil det si 6 prøveperioder cirka?

Det føles lenge, men er ikke unormalt lenge å prøve.

Mest sannsynlig har det ingenting med den tidligere SA'en å gjøre. Krysser fingrene for at du snart blir gravid igjen! :)

Hvis det ikke klaffer iløpet av noen måneder fremover, så må dere selvsagt ta en tur til legen og få sjekket det ut.

Anonymous poster hash: 33819...7ce

Skrevet

Etter et år er det på tide å ta en tur til legen. Mange med fertilitetsproblemer har en historie som minner om din, der man opplever en SA. Blant annet er par med dårlig sædkvalitet særlig utsatt for dette. Det positive er at dere kan bli gravide.

Veldig enig med Athene her :) Men om du tror at du ikke lsipper egg, kan du fortsatt ta en tur til legen og ta en invendig ultralyd :) jeg fikk pergo da, og det hjalp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...