AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Trener på helsestudio men trener sammen med noen som leier sal osv, så vi trener privat og trenger ikke å følge for eksempel kles reglement. Så at det ikke er lov å trene med singlet. Noen som vet hvorfor det er slik ? Og hva er egentlig en singlet ? Altså en t-skjorte som ikke har armer ? Hvor går grensen på hva man kan trene i ? Anonymous poster hash: 51cbd...ba9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Noen som vet hvorfor det er slik ? Sjalusi. Anonymous poster hash: a70fd...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Noen steder har slike regler for å unngå kroppspress, bole- og babekultur. Mitt studio har ikke klesregler, utover at man skal ha egnet treningstøy og at det skal være rent. Anonymous poster hash: 8586e...f7b 3
Gjest Naria Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har alltid blitt fortalt at det er på grunn av hygiene. Man svetter gjerne en del under armene og det er greit å ha noe stoff som fanger opp det. 11
Pinkee Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har alltid blitt fortalt at det er på grunn av hygiene. Man svetter gjerne en del under armene og det er greit å ha noe stoff som fanger opp det. Er vel helst det som er grunnen ja. Ikke alle som er så flinke til å bruke håndkle til å ta opp svette/ tørke av utstyr etter seg. Men, klart en ekstra årsak kan jo være det med kroppskultur, at ikke bole-muskler skal få vises så godt fram. 1
Supraspinatus Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har alltid blitt fortalt at det er på grunn av hygiene. Man svetter gjerne en del under armene og det er greit å ha noe stoff som fanger opp det. Jeg svetter vesentlig mer andre steder, som pannen, men de tvinger ikke meg til å gå med lue. Det er nok ene og alene fordi de ikke vil ha kroppspress og/eller misunnelse. Der jeg trener er det ingen klesregler og det hender folk trener i bar overkropp. Ingen som tvinger deg til å se.
Ruby_Tuesday Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Så merkelig! Når folk trener i luer og diverse andre rare ting, burde singlet være innafor...
Larsern Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 De fleste treningssentre har slike regler, men jeg har tilgode å høre en eneste god grunn til det: Hygeniske forhold - Javel? Man svetter ikke mer av å ha på singlet og har man t-skjorte, som er tillatt, så legger man igjen minst like mye svette på apparater. Overarmene eller armhulene er heller ikke i kontakt med apparater. Kroppspress? Javel? Kvinner står fritt til å trene i singlet, gjerne tettsittende også. Er det kun veltrente menn som utøver et kroppspress og bare dersom de har på seg singlet? 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Det er nok et tiltak som går på det psykososiale. Sikkert mange menn som ikke dukker opp på treningsenteret igjen hvis dem selv må gå ned til frivekterhjørnet(som bro'sa holder til og pumper tunge menger jern og flekser i speilet i singlett/bar overkropp) for å trene, fordi da kommer mange til å føle seg som den bleik feite/spinkle kontrasten som skiller seg ut negativt. Patetisk, men antakeligvis sant. Anonymous poster hash: effb5...61a
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Kroppspress? Javel? Kvinner står fritt til å trene i singlet, gjerne tettsittende også. Er det kun veltrente menn som utøver et kroppspress og bare dersom de har på seg singlet? De stedene jeg har trent, som har slike regler, har ikke hatt kjønnsdelte regler. Anonymous poster hash: 8586e...f7b 5
Gjest NerdMedSverd Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Der jeg trener er det ingen klesregler og det hender folk trener i bar overkropp. Ingen som tvinger deg til å se. Samme der jeg trener. Å trene i singlet synes jeg er helt greit. Bar overkropp er en annen ting, utrolig gøyalt å følge med på disse folka. Det blir rett og slett for teit og løpe rundt i barings på treningsstudioet. Ekstra mye fleksing og speiltitting hos dem. 2
Gjest Kim Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Jeg er en typisk gjennomsnitts mosjonist, så jeg har ikke enorme muskler å vise frem, men jeg kunne ikke tenke meg å bruke noe annet en singlet når jeg trener overkroppen. Høres sikkert ego ut, men å se musklene jobbe mens du trener gir ihvertfall meg ekstra motivasjon, samt at jeg bedre kan se at øvelsene tar riktig. Endret 25. oktober 2013 av Kim
Supraspinatus Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Samme der jeg trener. Å trene i singlet synes jeg er helt greit. Bar overkropp er en annen ting, utrolig gøyalt å følge med på disse folka. Det blir rett og slett for teit og løpe rundt i barings på treningsstudioet. Ekstra mye fleksing og speiltitting hos dem. Vi har ikke speil.
Larsern Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 De stedene jeg har trent, som har slike regler, har ikke hatt kjønnsdelte regler. Anonymous poster hash: 8586e...f7b Slik har det vært på de sentrene jeg har trent også, altså regler av typen "trening i singlet forbudt". Likevel trener ca halvparten av kvinnene i singlet og dersom man er mann og er litt over gjennomsnittet trent så blir man tatt til sides og påminnet reglementet. Det er bare naturlig at reglene ikke sier "trening i singlet er forbudt for menn", men i praksis så er det slik reglementet er. 2
Gjest s@nd Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Synes det er en rar og unødvendig regel. Er det fordi man legger igjen svette på utstyret? I såfall, blir ikke utstyret vasket? Det bør være en lik regel slik som på solarium, at man går over med vann og papir når man er ferdig, eller at de ansatte/renholdere vasker der regelmessig. Og det med utseende... Det er bare dumt, synes jeg. Vi ser muskler hele tiden, på TV, på Internett, rundt oss i gatene, på stranden, osv. Hvorfor skal det ikke være lov å vise muskler på et treningsstudio? Jeg vet ikke om dette er grunnen(e) til at man ikke får lov til å bruke singlet da, gi meg gjerne svar
Berit Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg trener på treningssenter. Har aldri tenkt på at det er noe galt med å trene i singlet. Det gjør jeg ofte. Høres merkelig ut at det skulle være forbudt?
Larsern Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Synes det er en rar og unødvendig regel. Er det fordi man legger igjen svette på utstyret? I såfall, blir ikke utstyret vasket? Det bør være en lik regel slik som på solarium, at man går over med vann og papir når man er ferdig, eller at de ansatte/renholdere vasker der regelmessig. Og det med utseende... Det er bare dumt, synes jeg. Vi ser muskler hele tiden, på TV, på Internett, rundt oss i gatene, på stranden, osv. Hvorfor skal det ikke være lov å vise muskler på et treningsstudio? Jeg vet ikke om dette er grunnen(e) til at man ikke får lov til å bruke singlet da, gi meg gjerne svar Godt poeng. Vi får halvnakne, retursjerte kropper trykket i ansiktet overalt ellers. På treningsstudio derimot, nei der får man værsågod dekke seg til.. 1
Vulcan Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Må ikke glemme at det er forskjell på singleter. Der jeg trente får hadde noen av mannfolka (som det rant anabole "hemorodier" ut av kjertlene på) noen singleter som så mer ut som skjerf som var sydd sammen... jeg kan forstå av folk vil bruke singlet, men det er sykt ekkelt å komme til en benk med masse svette på seg. Selv trener jeg i t-skjorte med sånn "singlet-genser"(rocky genser) over. har fått beskjed av samboeren min at det ser helt jævlig ut, men jeg svetter veldig mye på ryggen, og vil ikke at folk skal måtte ligge i svetten min. (jeg tørker av, men det er bedre å ikke grise i det hele tatt) 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #19 Skrevet 25. oktober 2013 Fordi det er skikkelig ekkelt. Kim tror sikkert at han er hot, men jeg vil ikke se det. Anonymous poster hash: afc79...099
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #20 Skrevet 25. oktober 2013 Armhuler er ekkelt. Anonymous poster hash: f6c5f...78f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå