AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har noen middelaldrende mennesker som venner på Facebook, og det er et fenomen som facinerer meg litt: Ingen er mer aktive enn dem! Statusoppdateringer, bilder, kommentarer..... Alltid pålogget. Er jeg generaliserende hvis jeg sier at jeg ikke har oppfattet dem som videre intelligente i utgangspunktet? Hva er greia med dette? Anonymous poster hash: ab9d7...176 4
Ruby_Tuesday Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Min erfaring med middelaldrende mennesker og facebook er at 50% av dem aldri skriver noe på face, og at de er der sjeldent (type 1 gang i måneden), mens de resterende 50% må legge ut om alt til alle. Legger gjerne noen bilder av noen søte dyr og noen visdomsord og masse masse tull. Underholdning da.. .. Sånn er det jo forsåvidt med folk på min alder og så... (i tyve årene) 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Faen som jeg gruer meg til å bli middelaldrende, ass. Da får man jo ikke lov til noe lengre, spesielt dersom man er middelaldrende mann. Grøss! Anonymous poster hash: d7cd1...765 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har noen middelaldrende mennesker som venner på Facebook, og det er et fenomen som facinerer meg litt: Ingen er mer aktive enn dem! Statusoppdateringer, bilder, kommentarer..... Alltid pålogget. Er jeg generaliserende hvis jeg sier at jeg ikke har oppfattet dem som videre intelligente i utgangspunktet? Hva er greia med dette? Anonymous poster hash: ab9d7...176 Kan du ikke bare blokkere dem hvis de plager deg, verre er det vel ikke? Så har du et problem mindre.... Anonymous poster hash: 58009...5dd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Min erfaring med middelaldrende mennesker og facebook er at 50% av dem aldri skriver noe på face, og at de er der sjeldent (type 1 gang i måneden), mens de resterende 50% må legge ut om alt til alle. Legger gjerne noen bilder av noen søte dyr og noen visdomsord og masse masse tull. Underholdning da.. Ja, samme inntrykk har jeg. Ingen som faktisk er "normalt" aktive. Anonymous poster hash: ab9d7...176 1
Djungelvrål Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Opplever det motsatte. Folk i 20 åra oppdaterer konstant mens eldre er mer laid back. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Kan du ikke bare blokkere dem hvis de plager deg, verre er det vel ikke? Så har du et problem mindre.... Anonymous poster hash: 58009...5dd Det kan jeg absolutt gjøre, men det var ikke poenget med denne diskusjonen. Anonymous poster hash: ab9d7...176
Lea2 Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg tror mange voksne mennesker finner igjen både slekt og venner når de kommer seg på Facebook. Dermed bruker de Facebook til å holde kontakten med gamle kjente og kanskje barn som har flyttet til andre steder (dette gjelder i stor grad de jeg har i denne kategorien). Forøvrig har jeg flere sånne hyperfacebookere på min liste.. og de er alt fra 15-70 år. Det er bare noen som MÅ fortelle hva de har til middag og hvor trøtte de er klokka 10 på kvelden. 4
Ruby_Tuesday Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg tror mange voksne mennesker finner igjen både slekt og venner når de kommer seg på Facebook. Dermed bruker de Facebook til å holde kontakten med gamle kjente og kanskje barn som har flyttet til andre steder (dette gjelder i stor grad de jeg har i denne kategorien). Forøvrig har jeg flere sånne hyperfacebookere på min liste.. og de er alt fra 15-70 år. Det er bare noen som MÅ fortelle hva de har til middag og hvor trøtte de er klokka 10 på kvelden. Ja, jeg tror at det finnes overaktive facebook-mennesker i alle aldre. Jeg var en av dem før. Har roet meg ned etterhvert heldigvis. Når timeline ble innført var det direkte pinlig å se på det jeg hadde lagt ut i 2010 for å si det sånn.....
She_Leiva Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg opplever at mange "middelaldrende" folk på FB aldri oppdaterer mens resten har en evig trang til å dele alle sitater og bilder med indianere og ulver (+ ett sitat som ikke hører hjemme iforhold til bildet i det hele tatt) noe ala dette: "Slutt og være redd for alt som kan gå galt - og tenk heller på hva som kan gå rett" med ett tilhørende bilde av en smiley, roser og en stork. Hvorpå halvparten av de andre "middelaldrende" vennene til dette mennesket kommenterer: "Ååå, sååå sant!!!!!" "Denne stjeeler jeg.", "Så vakkert!", "God helg!", "Ha en fin dag." og "No e d freddan!"... 21
Lea2 Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Haha... jeg tror det var sånn at alle de "unge" herjet på Facebook det første året.. eller kanskje to. Så kom slike som meg snokende... og SÅ kom neste genereasjon (dvs på alder med mine foreldre). Det er jo mer spennende i begynnelsen og de godt voksne hiver seg kanskje ikke like fort rundt og henger seg på de nye tingene, men blir heller på Facebook.
Lea2 Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg opplever at mange "middelaldrende" folk på FB aldri oppdaterer mens resten har en evig trang til å dele alle sitater og bilder med indianere og ulver (+ ett sitat som ikke hører hjemme iforhold til bildet i det hele tatt) noe ala dette: "Slutt og være redd for alt som kan gå galt - og tenk heller på hva som kan gå rett" med ett tilhørende bilde av en smiley, roser og en stork. Hvorpå halvparten av de andre "middelaldrende" vennene til dette mennesket kommenterer: "Ååå, sååå sant!!!!!" "Denne stjeeler jeg.", "Så vakkert!", "God helg!", "Ha en fin dag." og "No e d freddan!"... Høres ut som noen jeg kjenner Men fortsatt mer "type-bestemt" enn aldersbestemt hos meg. 3
Daraya Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg er 40 og bruker ikke facebook (jepp, bevisst valg). En vennine som er noen år eldre bruker facebook så å si konstant, sjekker i hvert fall hver kvarter, hele dagen. Stakkars. For en måte å kaste bort tiden sin... 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg over 40 og har ikke facebook, og flere gnåler om at jeg måååå fåååå meg facebook. Ser ikke helt poenget? Trives fint som det er jeg. Anonymous poster hash: 7b910...33e 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Huff, når man blir 40 - for det er vel da man blir middelaldrende er det ikke - så bør man egentlig sluttet med livet. Jeg har passert 40 og er på facebook, noe jeg har stor glede av. Jeg har "venner" i alle aldre og jeg ser ikke noe mønster i hvor mye den enkelte oppdaterer statusen sin ut fra alder, det varierer mer pga personligheten enn pga alder føler jeg. Selv har jeg perioder hvor jeg oppdaterer mye mens jeg i andre perioder kun leser og liker. Jeg syns FB er en fantastisk måte å holde kontakten med gamle venner, kolleger, familie som er spredt rundt i landet på. Kan godt ringe dem innimellom men på FB er alle samlet og jeg kan se alle samtidig og følge med på livet deres. Jeg håper jeg er der når jeg blir 50 også Anonymous poster hash: a5fd9...bad 1
Silfen Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Blir som når min mors generasjon "oppdaget" mobilen. Ble nedpipet av idiotiske spammeldinger, godnattvers, god dag vers og i det hele tatt. Tror enkelte er så koooooooselige at de må legge ut alt mulig kooooooooselig. Har en på FB, i 50-årene, hun legger stadig ut nyyyyyyyyt dagen, ååååååå såååååå flooooooooott at er, ta vaaaaaaaare på hverandre-statuser. Alle sammen overdrevent skrevet. Jeg skjønner ikke hvorfor, men vi er nå forskjellige. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har noen middelaldrende mennesker som venner på Facebook, og det er et fenomen som facinerer meg litt: Ingen er mer aktive enn dem! Statusoppdateringer, bilder, kommentarer..... Alltid pålogget. Er jeg generaliserende hvis jeg sier at jeg ikke har oppfattet dem som videre intelligente i utgangspunktet? Hva er greia med dette? Anonymous poster hash: ab9d7...176 Snodig. Mine venner som må fortelle om ALT tilhører en gruppe: kvinner (med og uten barn) som av en eller annen grunn ikke har jobb, eller til nød deltidsjobb. Det er faktisk ingen oversharere utenom denne gruppen, og de har godt aldersspenn. Men at det er en viss sammenheng mellom lav sosial intelligens og stadige oppdateringer burde nesten si seg selv.. Anonymous poster hash: 61982...a32 3
Gjest Daenerys Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Tråden er ryddet for brudd på kopirett. Daenerys, mod.
Berit Skrevet 25. oktober 2013 #19 Skrevet 25. oktober 2013 Er det ikke sånn at dataen ofte kan være pålogget selv om man ikke er der? Trodde de nyere datamaskiner var sånn? Tror det er de unge som bruker Fb mest.
Cata Skrevet 25. oktober 2013 #20 Skrevet 25. oktober 2013 Tror enkelte er så koooooooselige at de må legge ut alt mulig kooooooooselig. Har en på FB, i 50-årene, hun legger stadig ut nyyyyyyyyt dagen, ååååååå såååååå flooooooooott at er, ta vaaaaaaaare på hverandre-statuser. Alle sammen overdrevent skrevet. De der meldingene får jeg fra en av mine yngste FB venner (dame på ca. 30). Pluss utallige situasjonsbilder med vinglass i hånden. Har nok et par middelaldrende venner som er veldig i "å nå skal jeg sove" eller "bilde av indianer med dårlig dikt" klassen også, men de aller fleste er edruelige og skriver når de faktisk har noe å formidle. Selv er jeg litt mer avansert "å, nå skal jeg sove" kategori, dvs. en del hverdagslige meldinger eller observasjoner, men dels så skåner jeg de fleste FB vennene mine i og med at jeg bare poster slikt til nærmeste familie og venner, dels så bruker jeg FB for å holde kontakten med venner og familie og da synes jeg faktisk hverdagslige oppdateringer er de hyggeligste å få. Hva skal man ellers poste? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå