Gå til innhold

Usj jeg har så lite med penger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mine venner har gode jobber med bra inntekt, og dermed er alt av interiør dyrt, elegant og klassisk. Jeg har bare en deltidsjobb med liten inntekt og nå har mesteparten av sparepengene gått til et depositum og husleie til en passelig leilighet for meg. Men det blir så sykt lite til møbler! Hva kan jeg gjøre for å få et elegant, klassisk og vakkert hjem med det lille jeg har?

Jeg vil helst styre unna Ikea, Bohus og lignende. Og jeg ønsker ikke den grå stilen som tydeligvis er så populær nå.

Har dere tips og ideer? Og gjerne linker til nettsteder/blogger og bilder!

Takk!

Hilsen håpløs og frustrert fattiglem.

Anonymous poster hash: 76df2...ae3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malingspann og gi-bort delen av finn, loppiser.

Anonymous poster hash: d0892...82f
  • Liker 9
Skrevet

Man skal aldri undervurdere Finn.no. Har funnet mye fint der. I tillegg kjøper jeg masse møbler på diverse markeder ute i byen.

• Liker 5
Skrevet

Malingspann og gi-bort delen av finn, loppiser.

Anonymous poster hash: d0892...82f

Hvordan finner jeg ut om det er loppemarked her i byen?

Man skal aldri undervurdere Finn.no. Har funnet mye fint der. I tillegg kjøper jeg masse møbler på diverse markeder ute i byen.

Hvilke markeder kan du anbefale?

Skrevet

loppemarked.info

+ det pleier å stå i lokalavisen.

Anonymous poster hash: da6d2...065
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan finner jeg ut om det er loppemarked her i byen?

Hvilke markeder kan du anbefale?

Jeg er veldig glad i markedet på Birkelunden som er hver søndag. Også liker jeg å gå i bruktbutikker og få med meg loppemarkeder. Er mye fint man kan finne!

Skrevet

Mest sannsynlig har du det mest sjarmerende hjemmet i gjengen pga dette. Å være fattig har den fordelen at man må være kreativ og bruke det man har.

Det er utrolig hvor mye fint folk kvitter seg med når de kjøper noe nytt. Skoler pleier å ha loppemarkeder, men det er kanskje særlig om våren eller veldig tidlig høst.

• Liker 6
Skrevet

Her vi bor har sim en godt brukande del, der kan det være lurt å følge med. På Facebook finnes det grupper med brukte ting til salgs eller som gis bort. Når venner og familie skal bytte ut møbler kan det være du kan få noe av dei. Vi fikk møblert hele huset vårt gratis, med unntak av hvitevarer og elektronikk. Da kunne vi med god samvittighet bruke penger på dekorative gjenstander og oppussing av møbler. Ofte er det tilbehøret som gjør hjemmet fint og koselig. Møblene kan være enkle og nøytrale og så kan en legge mer energi i gardiner, tepper, lys osv. På brukt butikker er det også mangen skatter å hente til ok priser...

Jeg er forøvrig mer stolt over å ha fått det så fint her uten å bruke noe særlig med penger, en jeg tror jeg ville vært om alt var nytt og dyrt og "i tiden". Jeg er også redd det fort kunne blitt for mye av det gode om alt skulle blitt plukket ut fra butikk eller katalog. Hjemmet vårt har, takket være donerte møbler, mye sjel og personlighet.

Anonymous poster hash: 32482...107

• Liker 3
Skrevet

Finn.no--> gis bort delen

Loppemarked: de faste loppemarkedene jeg kjenner til i Oslo er søøndagsmarkedet på blå(12-17)ved grunerløkka og ved birkelunden. I tillegg har du et loppemarked på grønland ved t banen hver lørdag fra tidlig om morningen. Vet også at det er noe som heter vestkanttorget som har loppemarked,men aner ikke hvilken dag.

I tillegg er det hele tiden div loppemarked på div skoler.

Skrevet

Har du noen interiør og snekkertips også? Alt jeg kan by på er en kopp kaffe :kaffekopp:

ts

Jeg hadde tatt en kopp trakterkaffe på en ikea ektorp sofa som var gitt bort på finn, over en kopp nespresso-kaffe på en designersofa når som helst! :)

Mye kan bli fint med et strøk maling, en annen lampeskjerm, nytt trekk. Begynn med noe lite. Kan du kjøpe stoler på finn eller loppis og skifte trekk på setet? Hva med en lampe i tre som kommer seg med et strøk maling og en ny lampeskjerm? Øvelse gjør mester :)

Vi handler mye på ikea, men modifiserer gjerne.

Jeg trengte et skrivebord som måtte ha litt spesielle mål. Ingen skrivebord jeg fant passet. Løsning: et ikea stuebord og løse bordben.

Vi hadde behov for en loftseng, men hadde begrensinger både mtp høyde og bredde. Løsning: kjøpte loftseng i tre på ikea, og skar til egne mål. Nå har vi en helt unik loftseng som passer perfekt til rommet den står i.

Ellers gjør det vel ingen ting å finne noe billig eller gratis som funker inntil videre. Da har du noe å sitte på fram til du har spart opp til eames-stoler eller hva du nå ønsker deg. :)

Anonymous poster hash: 40a5c...759

Skrevet

Da hadde jeg gått for en kul retro stil, med loppefunn og noen dyrere elementer. Det finnes mange blogger å få inspirasjon fra.

Skrevet

Takk for mange tips og forslag.

Jeg har vel egentlig ikke noe spesielt ønske om å bruke mye penger på dyre møbler.

Jeg ønsker bare at det skal se fint ut! Stilig og elegant noe ala gammel klassisk eleganse som i gamle flotte filmer. Bare ikke så stivt og dyrt. Og det må være hjemmekoselig og ikke stivt.

Jeg er litt svak for stilen i filmen Stolthet og fordom, men samtidig ønsker jeg et litt moderne preg. Okei jeg ser det ble litt rotete her. Men det er derfor jeg laga tråden, jeg trenger hjelp til å oppfylle drømmer med lite penger. Sukk.

Har dere noen bildeforslag? Nettsider?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva har du gjort selv da... utenom å lage denne tråden?

Mange supre tips har du fått, og Finn er gull mht. 'gis bort'.

Kombiner det med litt kreativ egeninnsats og du er i mål.

Skrevet

Ta en titt innom abeatifulmess.com mye inspirasjon og DIY ;)

Anonymous poster hash: f468d...6f6
Skrevet

Ta en titt på norskeinteriørblogger.no.

Før du begynner noe er det greit å finne en stil som du liker og vil satse på.

Så hva liker du?

Anonymous poster hash: da6d2...065
  • Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg fant mange skatter på loftet og i uthuset hos foreldrene mine. Har du eldre slektninger som har møbler stående som de ikke bruker lenger?

Ellers så er Finn.no, loppis og salg/kjøp/bytte-grupper på Facebook en kilde til å finne rimelige og fine ting.

Skrevet

Jeg har vært på Fretex og jeg er innom Finn hver dag nå. Jeg har begynt med å male veggene i leiligheten hvite for å få mer lys. Det er ganske mørkt her egentlig. Heldigvis betaler huseier malingen. Og jeg har kjøpt mange gamle interiørblader på Fretex for å klippe og lime en kollasj. Det er begrenset hva jeg kan gjøre med selve leiligheten da jeg leier.

En venninne kom innom og ga meg tips om flere dyre butikker. Virker ikke som hun forstår at jeg ikke har råd til dyre butikker. En uke brukte hun på sin leilighet. Da var alt ferdig. Jeg kommer til å leve i et kaos lenge med mine gamle ikeamøbler. Ja, og så har jeg opprettet en egen sparekonto for drømmemøbler på Finn!

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Irrlys, mod.

Skrevet

Kom gjerne med flere forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...