AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Nå begynner jeg rett å slett å bli lei av hele verden. Er det umulig å gjøre noe bra for noen? Er det umulig å ha litt følelser? Jeg er dritt lei av menneskeheten. Har nettopp sett en film jeg kom over på facebook av et esel som ble sparket ned en klippe mens de som filmet sto å lo. Dette er det værste jeg har sett. Jeg har vont inni meg, har prøvd å få tankene over på andre ting, men jeg kjenner det stikker i meg enda. Er så vondt å se at folk vil dyr og mennesker så mye vondt. Hvorfor gjøre dette? Er det morro? Er det morro å drepe et uskyldig levende vesen? Jeg har alltid vært en dyrevenn og her sitter jeg med tårer i øynene. Jeg burde kanskje ikke sett filmen. Men det gjør da ikke situasjonen noe bedre om jeg ikke hadde gjort det? Bare for meg, for jeg hadde forsatt vært uvitende. Jeg vet ikke om det bare er meg, om jeg har et for godt forhold til dyr kanskje. Men jeg synes dette er helt jævlig. Det er det værste jeg vet. Å se det stakkars eselet prøve å kravle seg opp å komme seg forbi mannen som sparker etter han. Og filme at det ikke klarer mer, at det faller ned, og at det ligger der dødt, i tillegg til å some inn. Det skal ikke være mulig engang. Det er galskap. Verden burde ikke være sånn! Og det værste er at slike ting også skjer i Norge. Dyr blir misshandlet for at andre skal ha det moro. De blir kuttet, de blir sparket, de blir rett og slett banket. De lider og de dør. Det skal ikke være slik. Jeg forstår bare ikke at det er mulig å være så hjerteløse, kalde og rett og slett pshykotiske. Anonymous poster hash: 51a31...e55 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 ja, dessverre er det altfor mange slike mennesker i verden. Mennesket er nok den eneste arten i verden som er ondskapsfull mot sin egen art og andre arter Anonymous poster hash: 93eb0...12d 9
Petra75 Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Mennesket har aldri ført noe godt med seg. Det sitter antageligvis en skaper ett eller annet sted og river seg i håret og lurer på hva faen han har gjort. 5
Ghost Hunter Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har aldri forstått hvorfor folk velger å mishandle dyr (eller andre mennesker) hva får de til å tro at de har rett til det? Hvordan klarer de det? Og hva får de igjen for det selv? Skjønner bare ikke...jeg sitter her med to hunder ved siden av meg i sofaen, de er så fredlige og gode. Hvordan ka noen ønske å skade noe som er så uskyldig? 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 En ting som forundrer meg litt er at de som er veldig veldig opptatt av dyr, ofte gir blanke i hva som skjer med mennesker rundt i verden. Babyer og barn blir slaktet ned og drept i Syria f eks. Jeg har også sett skrekkeksempler på folk som mener at det er mer synd på gatehunder i Romania enn menneskene som lever der.. Sprøtt! Men ja, mennesker kan være grusomme. Det finnes det tusenvis av eksempler på. Hitler f eks. Anonymous poster hash: f1a25...9dd 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kjenner igjen fortvilelsen. Jeg har sluttet å se sånne klipp, fordi det er ting som jeg ikke kan påvirke og kun skaper smerte. Jeg har tatt opp et Brennpunkt-programom dyremishandlere (som ofte går videre til å drepe mennesker senere), men har ikke orket å se programmet ennå, for jeg reagerer så sterkt. Derimot har jeg meldt meg inn i Dyrevernalliansen og NOAH, og støtter kampen for dyrs rettigheter på den måten. Det er vel det eneste rådet jeg har, å melde seg inn i en organisasjon som jobber for dyrene.Anonymous poster hash: b259d...70d 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 En ting som forundrer meg litt er at de som er veldig veldig opptatt av dyr, ofte gir blanke i hva som skjer med mennesker rundt i verden. Babyer og barn blir slaktet ned og drept i Syria f eks. Jeg har også sett skrekkeksempler på folk som mener at det er mer synd på gatehunder i Romania enn menneskene som lever der.. Sprøtt! Men ja, mennesker kan være grusomme. Det finnes det tusenvis av eksempler på. Hitler f eks.Anonymous poster hash: f1a25...9dd Dette handler tross alt ikke kun om dyremishandling, men at mennesker som synes det er "gøy" å skade andre dyr og mennesker, mangler empati. Anonymous poster hash: 93eb0...12d 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 En ting som forundrer meg litt er at de som er veldig veldig opptatt av dyr, ofte gir blanke i hva som skjer med mennesker rundt i verden. Babyer og barn blir slaktet ned og drept i Syria f eks. Jeg har også sett skrekkeksempler på folk som mener at det er mer synd på gatehunder i Romania enn menneskene som lever der.. Sprøtt! Men ja, mennesker kan være grusomme. Det finnes det tusenvis av eksempler på. Hitler f eks. Anonymous poster hash: f1a25...9dd For mange av oss er det fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig, selv om du ikke klarer det. Det er fullt mulig å ha medlidenhet med både dyr og mennesker. Man kan ikke vente til alle mennesker i verden har det bra før man hjelper dyrene. Ghandi sa at måten man behandler dyrene på sier noe grunnleggende om et samfunn. Anonymous poster hash: b259d...70d 11
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Noen mennsker er rett og slett tvers igjennom ondskapfulle. Bur de inne resten av livet spør du meg. Anonymous poster hash: 4eb91...30c 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 En ting som forundrer meg litt er at de som er veldig veldig opptatt av dyr, ofte gir blanke i hva som skjer med mennesker rundt i verden. Babyer og barn blir slaktet ned og drept i Syria f eks. Jeg har også sett skrekkeksempler på folk som mener at det er mer synd på gatehunder i Romania enn menneskene som lever der.. Sprøtt! Men ja, mennesker kan være grusomme. Det finnes det tusenvis av eksempler på. Hitler f eks. Anonymous poster hash: f1a25...9dd Hvem sier at man ikke kan bry seg om begge deler? Nå er drt forøvrig en viss forskjell her, verken du eller jeg kan gjøre noe med krigen i Syria, men vi kan reagere på dyremishandling som dette. At vi ikke kan gjøre noe for det ene, skal det gjøre at vi tenker "det er ikke så farlig med det andre"? Jeg har sett en reportasje i dag om barn som blir mål i Syria i dag, og det berørte meg sterkt. Allikevel mener jeg dyremishandling er forferdelig, og der kan jeg være med å påvirke menneskers holdning til dette Anonymous poster hash: 6a397...24e 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Du drar alle over en kam, fordi enkelte mennesker som ikke har utviklet empati, gjør noe grusomt. Verden blir bedre om du ikke gjør det. Mennesket har aldri ført noe godt med seg. Det sitter antageligvis en skaper ett eller annet sted og river seg i håret og lurer på hva faen han har gjort. Har de ikke? Tenk på det en gang til. Hva har dyrebeskyttelsen gjort for noe slemt? For ikke å snakke om dyrleger, de som jobber frivillig for skadde ville dyr og de som jobber for andre menneskers helse. Er de onde?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 TS, hvis det går så inn på deg at du blir lei menneskeheten og verden, må du bli litt tøffere. I falle fall hvis du skal fortsette å se på videoer med mishandling av dyr. Det finnes dessverre noen onde mennesker som gjør sånt. Anonymous poster hash: 83746...817 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 ja, dessverre er det altfor mange slike mennesker i verden. Mennesket er nok den eneste arten i verden som er ondskapsfull mot sin egen art og andre arter Anonymous poster hash: 93eb0...12d Delfiner voldtar hverandre og dreper babyene til andre arter. Anonymous poster hash: 87794...522
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Delfiner voldtar hverandre og dreper babyene til andre arter. Anonymous poster hash: 87794...522 Referanse?Anonymous poster hash: b259d...70d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Dyr dreper og spiser hverandre. Dyreverden er brutal. Anonymous poster hash: 83746...817
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Dyr dreper og spiser hverandre. Dyreverden er brutal. Anonymous poster hash: 83746...817 Forskjellen er at de ikke dreper hverandre fordi de synes det er morsomt. De dreper fordi de må spise.Anonymous poster hash: b259d...70d 5
Gjest Faerunpedia Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 En ting som forundrer meg litt er at de som er veldig veldig opptatt av dyr, ofte gir blanke i hva som skjer med mennesker rundt i verden. Babyer og barn blir slaktet ned og drept i Syria f eks. Jeg har også sett skrekkeksempler på folk som mener at det er mer synd på gatehunder i Romania enn menneskene som lever der.. Sprøtt! Men ja, mennesker kan være grusomme. Det finnes det tusenvis av eksempler på. Hitler f eks. Anonymous poster hash: f1a25...9dd Hvorfor skal man alltid sette ting opp mot hverandre? Hver gang en jævlig ting ting skjer skal man alltid sammenligne med noe annet. Jeg har ennå til gode å se en dyreverner gi blanke i hva som skjer med mennesker, men man kan ikke engasjere seg i alt. Jeg engasjerer meg i dyrevern delvis pga av yrke og delvis fordi det er mange som jobber for bedre menneskerettigheter, bla myndighetene i diverse land. Dyr har færre muligheter til å klare seg selv, dessuten er de fullstendig avhengig av at privatpersoner engasjerer seg. Det virker som som at slike som dec synes det er bedre å ikke engasjere seg i det hele tatt enn å engasjere seg for dyrevern.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 TS snakker om at noen mennesker underholder seg med andres lidelser, ikke lidelser generelt. Så ikke kom med saker som syria og slike hendelser, de kjemper ikke om landet for underholdning gjør de vel?Anonymous poster hash: 15564...9e3 2
Gjest Freakingawesome Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=7vnezuYY-W0 Det finnes heldigvis mennesker som ikke er helt jævlige også
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 - ulv kan drepe 10 ganger så mye en den trenger for gøy - delfiner jager/piner/mobber egne og andre arter inn i døden. - flodhesten gjør det. flodhest er faktisk verdens farligste dyr, fordi de dreper for moro skyld, ikke for mat eller for å beskytte seg selv. -hyener skal vistnok gjøre det. -lest at løver gjør det også Tror di fleste kjøttetere kan finne på og gjøre det for morro.. Men mennesker burde se seg for gode til det pga vi er på et Helt annet nivå når det kommer til bevist. Desverre gjelder ikke det alle.. Dumme mennesker som ikke skjønner bedre er det overalt..Anonymous poster hash: 7bef0...995 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå