Tvist Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Hva betyr det uttrykket? Er det det det samme som at man har det som plommen i egget?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Nei, som fot i hose Anonymous poster hash: d9954...b15
Gjest Eurodice Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Det betyr at det "går som smurt". "Det går som et olja svin" som jeg hørte noen si engang
loffen Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Morsomt uttrykk! Det skal jeg begynne å si.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Hvorfor går det som smurt for knotten? Jeg hadde ikke hørt dette før, men jeg gjettet det samme som TS. Er ikke knott en liten mygg? Hva gjør den i osten? Anonymous poster hash: f04db...f11 2
Minya Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Hvorfor går det som smurt for knotten? Jeg hadde ikke hørt dette før, men jeg gjettet det samme som TS. Er ikke knott en liten mygg? Hva gjør den i osten?Anonymous poster hash: f04db...f11 Det blir vel som den berømte rosinen i pølsa. Hvor kom den fordømte rosinen fra, og hva faen gjør den i pølsa?
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Det blir vel som den berømte rosinen i pølsa. Hvor kom den fordømte rosinen fra, og hva faen gjør den i pølsa? Rosinen i pølsa har en relativt logisk opprinnelse ettersom jeg mener å huske. Var det ikke noe med at de pleide å putte en rosin nederst når laget blodpølse, og så var du veldig heldig om du fikk rosinen senere, for da fikk du noe søtt? Edit: Har heller aldri hørt om knott i ost, forresten. Endret 26. oktober 2013 av Raindrops
Minya Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Knott i ost er et uttrykk som var mye brukt i gamledager ihvertfall. I eventyrene til Asbjørnsen og Moe har jeg sett det flere ganger, og det har blitt brukt mye i gamle årganger av Donald Duck. Hva som er knotten og hvorfor den er i osten, vet jeg for øvrig ikke noe om. Og den rosinen i blodpølsa ble med ett mye verre enn jeg hadde forestilt meg, Raindrops.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Kanskje knott er ostebitene som mangler i hullene, og når man putter dem tilbake så blir osten hel, og på den måten er alt på sin plass, det gikk som smurt, fot i hose, altså eh, ja? Anonymous poster hash: d9954...b15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå