Gå til innhold

Datteren min har fått seg kjæreste på 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at min 15 år gamle datter har fått sin første kjærester, jeg er veldig positiv og glad for at hun er så åpen og ærlig ovenfor meg om dette her.

Men det jeg bekymrer meg for er aldersforskjellen, når sånt sies er jo ikke aldersforskjellen så alt for stor men med tanke på hvor ung datteren min er blir den jo større.. Jeg har møtt fyren og han virker som en ålreit kar, men jeg vet jo om så mange unge jenter som blir utnyttet av eldre gutter/menn.. Jeg kan jo ikke akkurat nekte datteren min i å være med kjæresten heller, da ville det nok uansett gått over til "hemmelig" forhold.

Såå er det noen andre foreldre med tenåringsjenter som har noen synspunkter å føre inn?

Anonymous poster hash: 92bd1...154
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan like gjerne bli utnyttet av umodne jevnaldrende gutter.

Anonymous poster hash: faeb1...f45
  • Liker 18
Skrevet

Hun kommer ihvertfall til å pule, det er helt sikkert.

Anonymous poster hash: 462ef...a5b
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Jeg hadde selv en kjæreste som var fire år eldre da jeg var 16, og det er ikke noe å bekymre seg spesielt for. Hvordan han er som person har mye mer å si enn alderen hans :)

Edit; kan jo legge til at vi nå er godt gift.

Endret av Nerine_
  • Liker 6
Skrevet

Det hadde nok vært like sikkert om han også var 15.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Prøv å se hvordan det går. Jeg var 15 da jeg møtte min nåværende kjæreste, var fylt 16 da jeg ble sammen med han. Han var 19 da. Nå er vi 18 og 21 (snart 22) og vi er veldig lykkelige! Han var med på å forme meg på de 2 årene; jeg er mer selvsikker, jeg vet at en person faktisk KAN elske meg :), han har fått meg mer åpen og ærlig, han er bare så utrolig god.

Om han virker som en grei person ville jeg latt tiden gå litt og se om det går fint. :) det kan være en god ting. Han er mer moden, og det er jo det vi jenter søker.. Men selvfølgelig, jeg skjønner dine bekymringer. Min far spesielt var litt bekymret da jeg sa han var 19. Men så møtte de han og skjønte hvorfor jeg var sammen med han.

(Det kommer mer an på personen enn alderen. Om han var over 20 ville jeg nølt litt..)

Endret av s@nd
Skrevet

Slik var det for meg og min kone også. Svigermor takla ikke det særlig bra. Problemet med det var at vi ble værende sammen, og det er vi fortsatt i dag, over 20 år senere. Forholdet til svigermor er fortsatt ikke bra, og det tærer på min kone.

Det er vanskelig å få noen til å slutte å elske hverandre. De er unge og kåte, du klarer ikke stoppe dem.

Sannsynligheten for at det blir de to for resten av livet er liten, men det kan skje. Det kan være lurt å behandle ham som om du skal se ham resten av livet.

• Liker 1
Skrevet

Ohh yeah, hu får nok kjørt seg ja, sitter ikke å holder hånd bare der :P

Anonymous poster hash: 8e6ab...282

• Liker 1
Gjest rosakatten
Skrevet

Helt alvorlig? Hvordan ER det dere svarer henne? Javell det kan godt være de har sex, men er det nødvendig å si "hu får nok kjørt seg "? så smakløst!

Jeg ville hvertfall passet på å invitere han på middag, selskap osv sånn at dere også blir kjent med gutten :) det setter nok både datteren din og han pris på !

• Liker 43
Skrevet

Ohh yeah, hu får nok kjørt seg ja, sitter ikke å holder hånd bare der :P

Anonymous poster hash: 8e6ab...282

Tror du ærlig talt at to 15åringer kun hadde holdt hverandre i hendene?

• Liker 1
Skrevet

Og hvordan kan du si det helt sikkert?

Sannsynligheten er stor, men du vet ingenting om ungdommene, så helt sikkert er det ikke!

For eksempel er datteren min 18 år, har hatt kjæreste de siste to årene, og er jomfru.

(Og det er ikke noe jeg tror, det er noe jeg med sikkerhet vet!)

Anonymous poster hash: 9b65a...b83

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan helt ærlig ikke forstå hva en nittenåring har tilfelles med en femtenåring. Han må jo være veldig umoden for alderen.

Anonymous poster hash: 53a69...21a
  • Liker 7
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Sannsynligheten er stor, men du vet ingenting om ungdommene, så helt sikkert er det ikke!

For eksempel er datteren min 18 år, har hatt kjæreste de siste to årene, og er jomfru.

Du har overvåket henne døgnet rundt de siste to årene, altså?

Skrevet

Jeg kan helt ærlig ikke forstå hva en nittenåring har tilfelles med en femtenåring. Han må jo være veldig umoden for alderen.

Eller så kan det vel være at hun er moden for alderen?

• Liker 4
Skrevet

Hvis hun ikke bruker p-piller må du snakke med hu om det ASAP!

• Liker 1
Skrevet

Du har overvåket henne døgnet rundt de siste to årene, altså?

Selvsagt har jeg det!

De har ikke fått være alene uten anstand, og har ikke fått gjort noe annet enn å holde hender, og et kyss på kinnet ved "hei" og "hade".

Eller så var jeg med henne til gynekolog for et par uker siden, der han måtte ta jomfruhinna for å få tatt en innvendig UL,men det er så klart ikke like morsomt.

• Liker 7
Skrevet

Eller så kan det vel være at hun er moden for alderen?

Sannsynligvis ikke.

• Liker 2
Skrevet

Vær mottakelig for å bli kjent med han! Nei, BLI kjent med han. Inviter han på middag som en over meg sa, for eksempel. Snakk me datteren din om han, spør hva han driver med, liker å gjøre på fritiden, hvem han er venner med. Vis at du er interessert både ovenfor henne og han. Dette tror jeg du kan komme langt med, slik at du eventuelt kan se "faresignaler". Og vips, så har du kanskje på den andre siden en fantastisk fyr som er kjæreste med dattera di? Dette kan nok gå begge veier, som det kan gå uansett alder. Men akkurat nå er disse to hverandres verden, og det må de få lov til. Lykke til! :)

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt har jeg det!

De har ikke fått være alene uten anstand, og har ikke fått gjort noe annet enn å holde hender, og et kyss på kinnet ved "hei" og "hade".

Eller så var jeg med henne til gynekolog for et par uker siden, der han måtte ta jomfruhinna for å få tatt en innvendig UL,men det er så klart ikke like morsomt.

Hahahahaha tror jeg også :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis ikke.

Neivel bedreviter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...