AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Kort fortalt: Jeg har de to siste par månedene hatt noen rare magesmerter. Det gjør egentlig ikke vondt, det er mer ubehagelig. Noen ganger kjennes det ut som at jeg er støl, andre ganger kjennes det ut som hold. Disse smertene flytter seg fra venstre til høyre side om hverandre. Noen dager merker jeg ingen ting. Jeg har en mamma og en tante som har hatt fibromyalgi. Begge disse har i det siste hintet til at jeg kanskje utvikler det nå. (Jeg er 20 år). Etter at de nevnte det første gang ble jeg livredd. Jeg vil virkelig ikke ha den sykdommen. Jeg har googlet den, og lest om ulike symptomer. Det jeg la merke til som jeg også kjenner meg igjen i: -Uregelmessig avføring -Føler meg veldig ofte uopplagt Ringte til legen i dag, og har fått time om 2 uker. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Føler jeg høres ut som en hypokonder. Anonymous poster hash: af857...fb0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Det er veldig mange tilstander som kan gi de to symptomene der. Trodde firbromyalgi ga muskelsmerter mer enn magesmerter. Men legen er nok rette sted. Kan jo være en mageinfeksjon for eksempel.Anonymous poster hash: e251e...cbb 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Magesmerter er vel ikke på lista over fm symptomer Anonymous poster hash: dab47...e95
Gjest Blomst83 Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Fm finner legen ut ved å trykke på spesifike triggerpunkter,så du vil nok få det svaret du trenger av legen
Sugerøret Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Har fm og det høres ikke slik ut. Men det kan du finne ut ved å kontakte lege. Jeg var hos revmatolog
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Har fm og det høres ikke slik ut. Men det kan du finne ut ved å kontakte lege. Jeg var hos revmatolog Hvordan fant han ut det, hvilke prøver osv? Jeg har vært hos revmatolog pga mistanke om leddgikt (ikke helt det samme som fibromyalgi) men føler at han ikke tok meg alvorlig. Har en mor, og en bestemor som begge fikk dette tidlig i 30 årene. Jeg har nå alle symptomer, og jeg sliter for å si det sånn. Ledd verker, influensasymptomer, utslett (eksem osv), tørre øyne, tørr munn, hovne fingre og tær som verker noe inn i helvete og konstant trøtt, sliten og utmattet. Noe jeg aldri var før. Har som regel vært frisk hele livet, men har nå slitt noe veldig i over 1,5 år. Men han bare avviste meg med at det ikke vises på bilde. Hele poenget er vel å sjekke nøye, slik at man eventuelt kan få behandling for å forhindre utvikling hvis det er på ett tidlig stadie. Må også nevne at jeg er i full jobb, og sliter såpass at jeg er redd for sykemelding pga dette. Ønsker virkelig ikke det, og føler derfor at jeg bør tas alvorlig. Anonymous poster hash: f224f...4ea
Sugerøret Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 sykdomshistore,triggerpunkter . Dette er mange år siden ,fikk også leddgiktdiagnose .Hos meg var det litt vanskelig å skille de 2,men leddgiktdiagnosen kom pga blodprøver/røntgen og hevelser i ledd ved undersøkelse. Måtte tilbake et par ganger ,og da fikk jeg FM + kroniske muskelfestebetennelser. diagnose http://www.revmatiker.no/diagnoser/fibromyalgi http://tidsskriftet.no/article/546056
Petalouda Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 "Man vet ikke årsaken til positive tenderpunkter, men oppfatter det som et uttrykk for generelt nedsatt smerteterskel. " veldig provoserende setning syns jeg, har aldri hørt at fm skal være forbundet med lav smerteterskel. jeg har født mine barn uten så mye som en paracet, syns at tatoveringer og brazilian wax er barnemat og bruker ikke bedøvelse hos tannlegen - men fm-smertene er fryktelige. 2
Sugerøret Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 "Man vet ikke årsaken til positive tenderpunkter, men oppfatter det som et uttrykk for generelt nedsatt smerteterskel. " veldig provoserende setning syns jeg, har aldri hørt at fm skal være forbundet med lav smerteterskel. jeg har født mine barn uten så mye som en paracet, syns at tatoveringer og brazilian wax er barnemat og bruker ikke bedøvelse hos tannlegen - men fm-smertene er fryktelige. Ah så enig!!!! Men om en lever lenge med smerte,får en nedsatt smerteterskel. Eller som meg,hypsesitiv mot smerte. Men generelt tåler jeg smerter mer enn mange andre,men enkelte ting trigger som F... 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Kan noen fortelle meg hvor disse triggerpunktene er? Anonymous poster hash: 4af26...bb9
Petalouda Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 http://www.fibromyalgi.nu/fms_symptom.asp her finner du masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå