Gå til innhold

Farger på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Kan man" gå i lyse/hvite kjoler på julebord, eller er det bare mørke som er "akseptabelt"?

Anonymous poster hash: 37d9c...8ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Don't wear white after labor day", er vel en ganske kjent setning fra amerikanske filmer.

Personlig synes jeg ikke hvitt er en vinterfarge, og foretrekker heller sterke, klare farger om vinteren, for meg er lyse farger sommertøy.

Min mor derimot liker veldig godt å bruke pasteller om vinteren, men heller ikke hun bruker hvitt.

Ingen av oss har noen logiske grunner til dette, det er bare en preferanse.

Men jeg ville ikke reagert om andre brukte hvitt eller lyse farger, selv etter "labor day". ;)

Anonymous poster hash: c211b...2e6
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 1fe97...7ff
Skrevet

Usj, så jeg bør finne meg noe svart og nitrist, da? :(

Skrevet

Hvitt og flagrende - NEI.

Hvitt, fasongsydd og kombinert med sort - JA.

Pasteller - NEI. (Med noen få unntak av mintgrønn, som hører vinterens motebilde til.)

Skrevet (endret)

Usj, så jeg bør finne meg noe svart og nitrist, da? :(

Hallo? Finnes det bare hvitt, pastell og sort i din verden?

Du kan selvfølgelig finne deg noe i burgunder, marineblått, grått, sennepsfarget, mørkegrønt, brunt, rødt, dyp lilla, osv.

Noe hvitt og mintgrønt kommer også utenom reglene i mine øyne (se over).

Endret av Chloe-
Skrevet

Takk for svar!

Chloe, når du sier at hvitt kan fungere om man kombinerer det med noe svart, tenker du da på svarte strømpebukser og sko f.eks? Har nemlig nettopp bestilt meg beige pumps.. Er det også "feil"?

Jeg er helt clueless på dette... :P

Skrevet

Takk for svar!

Chloe, når du sier at hvitt kan fungere om man kombinerer det med noe svart, tenker du da på svarte strømpebukser og sko f.eks? Har nemlig nettopp bestilt meg beige pumps.. Er det også "feil"?

Jeg er helt clueless på dette... :P

Jeg syns hvitt og nude sjeldent er en fin kombinasjon.

Dessuten syns jeg nude pumps hører sommeren til, når man kan gå med bare ben. Desverre.

Jeg er, som de fleste sikkert har fått med seg, tilhenger av sorte strømpebukser med høy denier på vinterstid. Kombinert med kjoler og sko i fargespekteret nevnt ovenfor.

Gjest Tigress
Skrevet

Her er det nok mange ulike meiningar. Eg synest du kan bruke kvitt og pastellfargar heile året, det kjem an på kjolen, ein brukar jo ikkje ein sumarkjole.

Eg er samd med Chloe når det gjeld hudfarga pumps, eg synest det er sumarsko, men ulikt ho meiner eg at ein fint kan bruke hudfarga strømper og strømper med låg denier. Eg synest faktisk ikkje strømper med høg denier høyrer heime på fest i det heile, det er kvardag for meg.

Men til sjuande og sist er det ikkje eigentleg innarbeidd i Noreg at ein ikkje kan bruke ljose fargar om vinteren. Kvite sko derimot, det er greitt å unngå. Dette har eg frå mor mi, ho brukar å ha peiling alle slike antikke reglar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...