AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Barnet er 4 år gammelt og er vant til å bo hos mor, har hatt samvær med far ca annenhver helg. Nå skal far begynne å jobbe 2 uker for så å ha fri 2 uker. Far foreslår at barnet bor hos han de 2 ukene han er hjemme, men av ulike grunner tror ikke jeg det er noe bra løsning. (Barnet liker ikke å være borte fra mor i lengre perioder, og reagerer blandt annet med sinne, frustrasjon og adferdsvasker i barnehagen) Så jeg lurer på hvordan andre gjør det ? Tenkte først at 2 langhelger kunne være løsningen, men da får jo ikke far noen fridager i helgen, og det er vel heller ikke rettferdig? Han vil jo gjerne ta seg en fest eller være sosial han også, noe som stortsett foregår i helgene Anonymous poster hash: 18f1a...5de
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Han kan vel kanskje ha 3 dager midt i uken ene uken, og en (lang)helg? For eksempel hvis han kommer hjem på onsdag, kan han ha barnet torsdag til søndag, og så fra søndag kveld til tirsdag uken etter. Jeg vet om flere som har en slik avtale. Anonymous poster hash: a2cb4...11f
Gjest chiki Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Det går jo Ann å ta en uke eller 3-4 dager 2 ganger også utvide etterhvert så dere har 2 uker hver. Han trives vell ho pappaen også
jordbær84 Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Barnet er 4 år gammelt og er vant til å bo hos mor, har hatt samvær med far ca annenhver helg. Nå skal far begynne å jobbe 2 uker for så å ha fri 2 uker. Far foreslår at barnet bor hos han de 2 ukene han er hjemme, men av ulike grunner tror ikke jeg det er noe bra løsning. (Barnet liker ikke å være borte fra mor i lengre perioder, og reagerer blandt annet med sinne, frustrasjon og adferdsvasker i barnehagen) Så jeg lurer på hvordan andre gjør det ? Tenkte først at 2 langhelger kunne være løsningen, men da får jo ikke far noen fridager i helgen, og det er vel heller ikke rettferdig? Han vil jo gjerne ta seg en fest eller være sosial han også, noe som stortsett foregår i helgene Anonymous poster hash: 18f1a...5de Han er jo hjemme i 2 uker?? Hva er problemet hans?? Fest kan han gjøre ellers når han ikke har samvær med ungene....Mange som går ut på torsdager og onsdager i ukedagene..... slaurefar..... 1
Lexandra Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Jeg tenker at en gradvis opptrapping på tre fire måneder til 50/50 måtte vært en grei løsning. Tror de atferdsendringene du beskriver raskt forsvinner når far blir like naturlig som mor... Og for å få det til må jo barnet få være over lengre tid hos far. Syns forøvrig at det er stort av far å ville bruke ALL sin fritid sammen med barnet... Dette er en verdifull og unik mulighet for ditt barn til å ha få en foreldre som kan gi 100% oppmerksomhet til det.. -dette er noe DU ikke har om du jobber normalt.. I starten kan nok barnet føle savn etter deg , - om du til nå har vært den dominerende omsorgspersonen , men: slipper du litt take på dette og lar far få halvparten så er det en stor gave til barnet.. Endret 26. oktober 2013 av Lexandra 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Han er jo hjemme i 2 uker?? Hva er problemet hans?? Fest kan han gjøre ellers når han ikke har samvær med ungene....Mange som går ut på torsdager og onsdager i ukedagene..... slaurefar..... Seriøst du er blåst.. Folk flest har fri fredag-søndag så det sier seg selv at det er dem dagene han sikkert har lyst til å gå ut og møte kompiser/ kanskje en flørt? Han gir utrykk for at han vil tilbringe tid med barnet sitt og burde da få lov til det. Kanskje ikke 2 uker med en gang, men økte det ettervært. F eks tors-søn så ons-søn også videre at barnet blir mer vant til det.. Anonymous poster hash: 4a7cf...0b6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Min exmann er kun hjemme i helgene, og vi har 50/50. Det er hans ønske å ha ungene HVER helg, noe jeg har gått med på for at ungene skal få samværet. Jeg tenkte litt samme tankene ang helgene, men det har aldri vært noe problem. Spør din ex hva han tenker. Han har sannsynligvis sett for seg de fleste problemstillingene, men om han har foreldre/ søsken som kan avlaste enkelte helger så kan han vel allikevel ta en fest enkelte helger, så lenge det ikke ikke blir hver helg, Anonymous poster hash: 16f2d...b09
Hedda-78 Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Far sier at han ønsker å ha barnet i to hele uker i strekk. Da ville han jo ikke få barnefri til å feste i helgene. Hvorfor tror du at det er et problem å ha barnet to langhelger, da?? Han ønsker jo selv å ha barnet begge "fri"-helgene sine, det blir da opp til ham å bestemme om han trenger anledning til å feste? Løsningen er jo enkel, egentlig. Dere bør begynne med at barnet bor noen dager hos far to ganger hver friperiode. Etter hvert øker dere antall dager. Simple as that. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå