miemio Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Katten min, en sterilisert hunnkatt på halvannet år, har katteluke og tar med seg både levende og døde fugler og mus inn. Dette har blitt et ganske stort problem for jeg fikser rett og slett ikke å ha denne fangsten innendørs.Finnes det noen som helst mulighet til å få henne til å la være å ta det med inn annet enn å stenge luka? Noen som har erfaringer eller tips som er verd et forsøk å prøve? Synes det fungerer veldig bra med luka sånn ellers så vil gjerne at hun fortsatt skal kunne få gå fritt ut og inn. Blir derfor veldig glad hvis noen har brukbare tips til hvordan vi kan holde fangsten utendørs.
Barcelone Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Har også hatt katter som har tatt med seg både levende og døde dyr inn. Dessverre har jeg dog ingen råd til hva du kan gjøre for å forhindre det..
Gjest heklepleddet Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Den katten vi hadde da jeg bodde hjemme hos mine foreldre tok også med seg dyr hun hadde fanget inn. Mor mente det var for at vi skulle se hvor flink hun var til å jobbe for oss (dvs holde skadedyr unna). Jeg har dessverre ingen tips, da dette i mine øyne er kattens natur. 2
gyazo Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Hatt både levende mus og fugler i heimen, største fangsten var en levende skjære. Katten min kommer og går gjennom vinduene på stua og soverommet. Da mjauer han for at jeg skal åpne, men slipper bare inn om han ikke har fanget noe. Er stort sett mus han fanger, og nå virker det som at han har skjønt at han må spise opp musene før jeg slipper ham inn.
Mushroom Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Har selv katt som har drevet med dette, og jeg har kjeftet på den med det samme det skjer som har fått det til å skje sjeldnere. Det at de drar fangstene sine med inn tror jeg har med at de er så stolt over fangsten, og vil vise dette til sin eier, men katten min forstår at jeg ikke liker det, så han gjør det så og si aldri lengre.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Døde dyr er en ting, men min katt tar ofte med seg LEVENDE mus og frosk. Ikke så kult! Jeg kjefter på henne så hun skjønner det ikke er greit. På den annen side så er det jo sånn katter er.. Anonymous poster hash: e76eb...4b6
miemio Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2013 Tusen takk for svar dere! Da skal jeg prøve noen ganger her og få fangsten ut så fort som mulig og katten etter Problemet er at hun ofte tar de inn på natten eller når jeg ikke er hjemme så jeg finner ikke dyra før det har gått flere dager og det begynner å lukta. Hun hadde dog med seg mus inn bare for noen dager siden. Den var heldigvis død så jeg fikk tatt den ut med en gang. Katten blir selvsagt forvirret av det, men det får ikke hjelpe. Hverken levende eller døde mus er velkommen inn. Håper hun etter hvert gjør som noen av kattene til dere over her, nemlig skjønner at fangsten må være utendørs.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Katten føler for å bidra til matauka siden den får mat av deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå