AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Er det vanlig å bli sjekket opp i "hverdagssituasjoner"? Jeg er aldri på byen (hvor jeg regner med at slikt foregår), men har aldri blitt sjekket opp noe sted. Er det jeg som er lite tiltrekkende, eller er det sjelden at slikt skjer? Tenker på hverdagslige steder som jobb, butikk, postkontor osv... Anonymous poster hash: e52f0...c76 1
waco Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Er det vanlig å bli sjekket opp i "hverdagssituasjoner"? Jeg er aldri på byen (hvor jeg regner med at slikt foregår), men har aldri blitt sjekket opp noe sted. Er det jeg som er lite tiltrekkende, eller er det sjelden at slikt skjer? Tenker på hverdagslige steder som jobb, butikk, postkontor osv... Anonymous poster hash: e52f0...c76 Hva er det som er så digg med å bli sjekket opp av en man ikke kjenner? Er det at han er en fremmed og da er komplimentene han gir så realistiske og ekte? Er det derfor? Er det fordi at når ujente gir ros så betyr det så mye at man har lyst til å bli sammen med ham? En som ikke kjenner deg skal fortelle deg sjarm? En som aldri har sett deg før skal fortelle om alle dine gode sider, - er derfor det er så gøy å bli sjekket opp av ett meneske man ikke vet om?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har kun blitt sjekka opp en eneste gang i ikke-på-byen-eller-fest-situasjon, og det var sånn pinlig obvious, selv for noen så distre som meg. Verste var jo at han var "vennen" til ei på hybelkolektivet og hun satt like ved. Høres ut som en sjarmerende kar:P Men det kan være at jeg rett og slett ikke får det med meg fordi jeg er så distre. Kjæresten min påstår han må gidødsblikket, som han kaller det, til andre menn når vi går i byen, men vet ikke om jeg tror på ham Men så liker jo folk å bli sjekket opp på ulike måter da. Synes alltid det er så mye snakk om at man skal gi komplimenter, men ærlig talt så missliker jeg komplimenter på utseendet mitt fra folk jeg ikke kjenner... føler meg rar Anonymous poster hash: fe45e...dfa
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Hva er det som er så digg med å bli sjekket opp av en man ikke kjenner? Er det at han er en fremmed og da er komplimentene han gir så realistiske og ekte? Er det derfor? Er det fordi at når ujente gir ros så betyr det så mye at man har lyst til å bli sammen med ham? En som ikke kjenner deg skal fortelle deg sjarm? En som aldri har sett deg før skal fortelle om alle dine gode sider, - er derfor det er så gøy å bli sjekket opp av ett meneske man ikke vet om? Hvem har sag at det er digg? Jeg lurer på om det er vanlig eller ikke, ikke om det er positivt eller negativt. Surpump! Anonymous poster hash: e52f0...c76 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg småsnakker stadig med det motsatte kjønn i diverse situasjoner. Før jeg traff kjæresten fikk jeg jevnlig tilbud om å ringes/treffes etter å ha snakket med mer eller mindre fremmede. Det handler mye om å være åpen, sosial og imøtekommende. Jeg er en person som smiler når jeg møter fremmede, spør om hjelp, småsnakker med folk i køen på butikken og så videre. Og da er det også lett å komme i kontakt med det motsatte kjønn. Men åpenlyse, kleine "sjekke" situasjoner har jeg heldigvis sluppet unna. Det er som regel en hyggelig samtale, der begge viser interesse, som utvikler seg. Anonymous poster hash: 8d03c...2a1
Gjest mymlen Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke deg det er noe galt med, for det er ikke vanlig å bli sjekket opp av en fremmed, sånn helt ut av det blå. Hvis du gjerne vil bli sjekket opp kan du jo bare ta deg en tur ut på byen?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg småsnakker stadig med det motsatte kjønn i diverse situasjoner. Før jeg traff kjæresten fikk jeg jevnlig tilbud om å ringes/treffes etter å ha snakket med mer eller mindre fremmede. Det handler mye om å være åpen, sosial og imøtekommende. Jeg er en person som smiler når jeg møter fremmede, spør om hjelp, småsnakker med folk i køen på butikken og så videre. Og da er det også lett å komme i kontakt med det motsatte kjønn. Men åpenlyse, kleine "sjekke" situasjoner har jeg heldigvis sluppet unna. Det er som regel en hyggelig samtale, der begge viser interesse, som utvikler seg. Anonymous poster hash: 8d03c...2a1 Slik er definitivt ikke jeg, men forstår at det er lettere for folk å komme med slike forespørsler/tilbud om man er utadvendt ! Det er ikke deg det er noe galt med, for det er ikke vanlig å bli sjekket opp av en fremmed, sånn helt ut av det blå. Hvis du gjerne vil bli sjekket opp kan du jo bare ta deg en tur ut på byen? Neida, jeg har kjæreste og er fornøyd med det ^^ Bare lurte på hvor vanlig det egentlig er, siden jeg aldri har opplevd det selv. Anonymous poster hash: e52f0...c76
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Leser man her inne, skulle man tro det var normen å bli sjekket opp hver dag å, få A i snitt på universitetet, ha ONS hver helg, ha store psykiske vansker, bli slått av typen og være medlem i Mensa. Samtidig Jeg har aldri blitt sjekket opp her hjemme i Norge, men nå er jeg særdeles uattraktiv da Anonymous poster hash: 21323...0e9 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Leser man her inne, skulle man tro det var normen å bli sjekket opp hver dag å, få A i snitt på universitetet, ha ONS hver helg, ha store psykiske vansker, bli slått av typen og være medlem i Mensa. Samtidig Jeg har aldri blitt sjekket opp her hjemme i Norge, men nå er jeg særdeles uattraktiv da Anonymous poster hash: 21323...0e9 Haha ja, nettopp! Iblant får man inntrykk av at det er normalt. Og da kan man jo begynne å lure ! Anonymous poster hash: e52f0...c76
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Leser man her inne, skulle man tro det var normen å bli sjekket opp hver dag å, få A i snitt på universitetet, ha ONS hver helg, ha store psykiske vansker, bli slått av typen og være medlem i Mensa. Samtidig Jeg har aldri blitt sjekket opp her hjemme i Norge, men nå er jeg særdeles uattraktiv da Anonymous poster hash: 21323...0e9 Det er jo ganske lett å forstå hvorfor det er slikt.... Det er jo de som kjenner seg igjen i en tråd, eller har noe å si, som svarer. Om svarene i trådene her hadde vært representative går alle på NAV, alle er gravide, alle slanker eller har slanket seg, og så videre. Hadde jeg ikke opplevd å bli sjekket opp i Norge hadde jeg ikke svart, ser aldri vitsen med å svare "nei, det har jeg ikke..." da klikker jeg meg bare ut igjen. Anonymous poster hash: 8d03c...2a1 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Dersom jeg hadde forsøkt å sjekke dere opp, noe det hender jeg gjør, hadde dere neppe vært klar over at det var det jeg prøvde på uansett. Anonymous poster hash: 22953...0f4
Veggdyret Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har blitt forsøkt sjekket opp på gata èn gang (ikke i Norge), men aldri på noe utested eller annen situasjon der det er mer normalt å bli sjekket opp.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Det er jo ganske lett å forstå hvorfor det er slikt.... Det er jo de som kjenner seg igjen i en tråd, eller har noe å si, som svarer. Om svarene i trådene her hadde vært representative går alle på NAV, alle er gravide, alle slanker eller har slanket seg, og så videre. Hadde jeg ikke opplevd å bli sjekket opp i Norge hadde jeg ikke svart, ser aldri vitsen med å svare "nei, det har jeg ikke..." da klikker jeg meg bare ut igjen. Anonymous poster hash: 8d03c...2a1 No shit, sherlock Anonymous poster hash: 21323...0e9 2
Håndkrem Skrevet 31. oktober 2013 #14 Skrevet 31. oktober 2013 i utlandet: ja hele tiden.. Har langt blondt hår og ganske trent. Her i Norge: nei, ikke en eneste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #15 Skrevet 1. november 2013 Tror som en nevner over her at det er mye mer sannsynlig om man er åpen og imøtekommende/tar initiativ selv til kontakt med folk rundt seg (blikk, smil, spørsmål). Jeg er en ganske lukket person og har svært sjelden fått noe ekstra kontakt med tilfeldige folk "på gata" - men merker at i perioder hvor jeg er mer åpen og utadrettet er det i hvert fall sånn at flere smiler, hilser eller prater litt med meg. Husker ikke om noen har prøvd å sjekke meg opp i det offentlige rom, det må i tilfelle ha vært veldig lenge siden. Men vet at for eksempel min bror, som er en mye mer utadvent type enn meg, har sjekket opp for eksempel butikkansatte ... da har han vel gått innom og slått av en prat noen ganger før han tar mer initiativ. Jeg har sett ham i "sjekkesituasjoner" og han er ganske avslappet, men direkte. Og opptatt av utseende. Anonymous poster hash: 7ce1d...584
Knirke Skrevet 1. november 2013 #16 Skrevet 1. november 2013 Jeg hadde en fyr som fulgte etter meg fra bussen og kom hjem på døra mi... Han ville ikke la meg være og jeg ble småredd Måtte ta en annen buss til jobben, eller sykle. Vedkommende var ikke norsk. Jeg tror den norske sjekkekulturen er veldig low key, unntatt på fylla selvfølgelig. Problemet er jo at den som blir sjekket opp vet at sjekkingen kun er utseendemotivert, og det blir veldig overfladisk.
Arts Skrevet 1. november 2013 #17 Skrevet 1. november 2013 Det er få menn i Norge som er sikre nok på seg selv til å sjekke opp jenter i hverdagssituasjoner. Nordmenn er generelt ganske innesluttede mennesker som ikke er særlig åpne for nye mennesker. Det finnes selvfølgelig unntak. Dette er årsaken til drikke(u)kulturen i Norge, som etter min mening er helt latterlig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #18 Skrevet 1. november 2013 Jeg er åpen og selvsikker, men føler allikevel at kvinner heller ser på det som rart og unormalt at fremmede skal initiere kontakt i edru tilstand. Noen kvinner her som kan motbevise meg?Anonymous poster hash: bd3a1...3a1 1
Arts Skrevet 1. november 2013 #19 Skrevet 1. november 2013 Jeg er åpen og selvsikker, men føler allikevel at kvinner heller ser på det som rart og unormalt at fremmede skal initiere kontakt i edru tilstand. Noen kvinner her som kan motbevise meg?Anonymous poster hash: bd3a1...3a1 Du kan være åpen og sikker, men fortsatt fremstå som rar.
makkapakka Skrevet 1. november 2013 #20 Skrevet 1. november 2013 har hatt mye rart av henvendelser på forskjellige plasser i offentlig sammenheng. Men det er typisk litt "rare" personer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå