Amanda28 Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har skrevet deler av denne "historien" her inne før....men må bare få det ut..Jeg har vært sammen med kjæresten i ett år. Vi har aldri vært på ferie sammen og nå vil han at vi skal dra i to-tre uker på tur i vinter til et land hvor han har vært før. Landet er ikke mitt førstevalg, men jeg har gått med på det siden han hadde en liten plan om å reise dit før vi ble sammen, fordi han har en del kompiser som bor der. De skal VI være med I 4-5 dager av ferien. (han ville gjerne lenger men når vi skal på våres første ferie og jeg skal ta fri fra jobb og bruke en masse penger, vil jeg at det skal være oss en god del av ferien, ikke med han og hans venner. Han og en annen kompis som bor her hjemme og konen hans hadde snakket om å reise sammen til dette landet en gang, de har vært der sammen før. Det har ikke vært bestemt og dette paret har ikke sagt ja pga bla. penger. Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å reise på ferie sammen med de, jeg kjenner de ikke og slik som jeg forstår så er de veldig forskjellige fra meg. Jeg føler at skal en reise på en slik lang ferie sammen, bør en vite at en trives sammen og ha lyst til det. Det skal liksom være en drømmeferie. Jeg har fortalt dette til kjæresten og han ble bare sur. Han er veldig sosial av seg (det er egentlig jeg også...) men han kunne sikkert reist med hvem som helst på ferie. Så han forstår ikke. Han sier at vi kan godt gå ut noen kvelder bare vi to for eksempel, men det hjelper liksom ikke, vi vil jo måtte "henge med de" mesteparten av turen. Jeg synes ikke at kjæresten MÅ si ja til å dra på tur med de, vi har kommet med massevis av forslag til de, å finne på ting/bli kjent med meg i løpet av tiden vi har vært kjærester, de har aldri sagt ja. Det hadde vært noe helt annet hvis alle fire var gode venner, og vi hadde tidligere vært på ferie alene osv..dette sa jeg til han i går og han ble som sagt sur. På facebook senere på kvelden hadde han kompisen lagt ut status på facebook " Tror vi får nok penger :-) " hvor kompisen min hadde svart: "til å reise på tur i vinter?? " Han viser altså tydelig at han vil ha de med, og det fremdeles er slik det vil bli.. Jeg synes det er respektløst ovenfor meg når jeg fortalte han hva jeg synes om dette i går ( har også sagt det før), og jeg føler at jeg har strukket meg langt når jeg blir med der som han vil og skal tilbringe flere dager med han og kompisene. Hva synes dere om dette? Har ikke jeg rett til å være med å bestemme? eller er jeg vanskelig? Hadde dere sagt noen ang. den facebook statusen?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Det kommer uansett å bli kjedelig bare dere to i 3 uker. Jeg elsker å reise sammen med andre i tillegg til samboer. Jo flere som deler minner, jo bedre. Og så kan vi heller ha dager og kvelder alene her og der. Anonymous poster hash: 287db...f0a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Denne Pattaya-turen, joda. Jeg tror for min del hadde det vært viktig å se om denne spesifikke turen er den eneste turen sammen neste år, eller om det vil komme flere reisemuligheter for dere der dine preferanser kan få dominere. Er det en av flere turer synes jeg nok du kan dra med godt humør, ikke forvente for mye og ta det som en opplevelse. Er det mest sannsynlig den eneste turen deres sammen på et års tid eller mer ville jeg nok vært mer skeptisk til å bruke tid og penger på noe jeg var så reservert mot som du er.Anonymous poster hash: 95853...fb9
Tropic Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Litt av problemet her er jo at man ikke kan nekte de å reise på samme plass som dere, det dere kan gjøre er jo å si at dette er deres første ferie sammen og dere ønsker å feriere mesteparten av tiden alene. At kjæresten din ikke gidder å høre på dine meninger er jo litt dårlig gjort, men han kan jo heller ikek nekte de å reise, men han kan jo gjøre det klart at dere vil være en god del alene sammen. Du får snakke litt mer med han om dette. Og ja, du har selvsagt rett å være med å bestemme. Jeg hadde ikke sagt noe om akkurat den statusen, det blir bare litt for dumt da du bare gjetter hva han mener med det
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Ingenting er verre enn å være på 2-3 ukers ferie med ukjente folk og allerede andre dagen finne ut at man ikke går heeelt sammen. :/ Anonymous poster hash: ac71d...6e8
Gjest Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Dette paret, som var swingers og 20 år eldre enn deg etter det jeg husker, er jo folk man helst ville unngå i utgangspunktet. Om kjæresten din ikke respekterer deg før dere drar, hva tror du skjer i Pattaya? Jeg hadde droppet hele greia om jeg var deg. Du vet hvorfor han vil dit og "ut med gutta".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå