AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Har en gutt på vel 5 mnd som legger seg rundt 18:30-19:00. Han våkner og får mat to-tre ganger i løpet av natten men sovner de første gangene relativt raskt. I halv fem-tiden er han imidlertid våken og klar for dagen. Pleier å la han ligge og pludre frem til kl seks, hvis tålmodigheten holder... Legger vi han litt for tidlig...?Anonymous poster hash: fd3a5...9b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ganske likt her. Sovner ca 19, våken et par ganger for å få mat, og så morgen rundt 05. Gruer meg til vi skal stille klokka 😳 Er 7 mnd. Må følge med om du får noen gode råd Anonymous poster hash: 1c537...e6c
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Vi hadde det sånn ei stund vi også. Veldig slitsomt. Det varte ganske lenge (sorry!), og det føltes som ren luksus å sove til 05.30! Det bedret seg veldig da jeg sluttet å amme (men da var hun nesten 2 år), og nå må vi vekke henne kl, 7 på hverdagene, og kan ofte sove til 8 i helgene. Anonymous poster hash: 7e6ba...542
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Legg deg tidligere du også så er du mer uthvilt, istedet for å klage og sitte å glane på tv til 1 om natta.Anonymous poster hash: adc8f...a77
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde definitivt prøvd å legge han seinere, eventuelt tatt bort en lur på dagen om det fungerer for dere. 5 er tidlig! :-lAnonymous poster hash: 57618...4b4
Pyntestøv Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Åhh, dette kunne vært meg. Min baby på 4.5 mns sover som regel til 07, men i det siste har han begynt oftere og oftere med å ville stå opp kl. 06, så frykter 05 kommer etter hvert. Han legger seg rundt 19. Sover 3 timer på dagen fordelt på 3 lurer. Å holde han våken lenger enn 19 er bare slemt, han er så trøtt stakkars. Forøvrig må jeg kommentere Anonymbruker over her - jeg legger meg 20:00-21:00 hver dag. Babyen min våkner 2-3 ganger om natta - både for mat og pga kløende gummer. Når han står opp 06-07 så har jeg ikke sover 9-10 timer, men siden jeg har flere oppvåkninger og bruker tidvis litt tid på å sovne inn igjen blir det mer som 6 timer (kanskje 7, om jeg er virkelig heldig) og det er ikke sammenhengende, dyp søvn. Med andre ord er jeg mye trøtt om dagen. Sover jeg på dagtid ødelegger jeg enda mer for nattesøvnen (sovner senere = enda mindre nattesøvn), så det er en temmelig ubrukelig kommentar å slenge inn. Du kan ikke ha barn (og hvis ja, i hvert fall ikke en baby som våkner flere ganger per natt). Da hadde du visst bedre.
Sunshine Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Vi hadde en periode da jenta vår nærmet seg året da hun alltid våknet før halv seks, og da gikk vi inn og forklarte at det var natta og la henne ned igjen. Det tok en uke eller to så sov hun en time til, og det gjør hun fremdeles 1,5 år senere. Det beste rådet jeg har tatt i mot fra ei venninne er: På lik linje som vi lærer barna når det er sengetid, må vi lære dem når det er tid for å stå opp. Jeg ser i allefall at de vennene mine som aksepterer at barna våkner tidlig må opp før fuglene synger, mens de som har lært barna at det fremdeles er natt har unger som sover til normal tid (alderspenn 1-13 år). Siden din er en del yngre og ikke har noen stor forståelse for dag og natt hadde jeg enten kuttet en lur på dagen eller lagt han litt senere. 5 er natta for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå