Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha med pappaen til jordmoren? Tenker at man sikkert får mye info den første gangen man er der som pappaer kan ha bruk for å vite også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert noe han lurer på å som en jordmor kan svare på. dessuten kan han sikkert få snakke med henne alene om det er noe han ikke vil snakke med samboer om (ikke at det ville vært helt bra men) :P

Anonymous poster hash: 8e067...ec6
Skrevet

Nå har jeg bare gått til lege i svangerskapet, men mannen har vært med annenhver gang. Er jo nyttig for han å få den samme informasjonen, jeg føler at mannen ble mer "med" da.

Skrevet

Mannen min var aldri med på det, og han var involvert i begge svangerskap. Ingen av oss så behovet :)

Skrevet

Her har mannen kun vært med på ultralydene, ingen av oss har hatt behov for noe annet :)

Skrevet

Mannen min har vært med de fleste gangene, men tror vel egentlig ikke at han får så veldig mye ut av det. Han synes det er koselig å høre hjertelyden da. :)

Skrevet

Her var mannen min bare med på ultralyd og syntes begge det var greit sånn. Han var med på fødselsforberedende kurs og ellers vært veldig interessert i "alt" hva svangerskapet angår. Jeg syntes det var veldig greit å dra alene på det siden det mest var snakk om min helse/plager. Men jeg hadde noen ekstra ultralyd undersøkelser så han fikk jo vært med på det :)

Jeg tenker man får se behovet etter hva man trenger og ønsker selv.

Skrevet

Trur jeg drar han med på første, jeg! Han er liksom ikke så himla interessert i ting jeg sier, kan hende det synker litt mer inn om noen andre sier det :)

Skrevet

Trur jeg drar han med på første, jeg! Han er liksom ikke så himla interessert i ting jeg sier, kan hende det synker litt mer inn om noen andre sier det :)

De har ikke det samme forholdet til det som vi har som gravide, så er ikke sikkert han kommer til å være like interessert som deg, men når babyen kommer blir ting helt annerledes, slik var det her :) nå er han heelt oppslukt i jenta vår ;)

Anonymous poster hash: 52ed0...ded

Skrevet

De har ikke det samme forholdet til det som vi har som gravide, så er ikke sikkert han kommer til å være like interessert som deg, men når babyen kommer blir ting helt annerledes, slik var det her :) nå er han heelt oppslukt i jenta vår ;)

Anonymous poster hash: 52ed0...ded

Hørt noe rykter om at det er helt normalt, ja :P Tenkte kanskje han fikk det litt mer inn bare om han ble med :)

Skrevet

Min var med på 1. time + en gang senere, synes det er greit at han får med seg hva vi gjør der (selv om det ikke er veldig underholdende).

Skrevet

Samboeren har vært med til timene jeg har hatt hos jordmor, synes det har vært greit å ha han der. Han sier han vil være med på det han kan være med på, for å få med seg informasjon, støtte meg og for å føle seg så involvert som mulig. Tror nok at ting ofte kan synke litt bedre inn hos dem hvis det kommer fra lege/jordmor enn fra oss :P

Skrevet

Mannen er med til jordmor hver gang hær. Han ønsker det selv da han vil være med på alt som har med knøttet i magen å gjøre :) Fine mannen sin <3

Gjest Keikolina
Skrevet

Min var med vær gang, han synes det var like spennende som meg, høre hjertelyden og sånt.

Gjest åffårno
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er særlig informasjon å få hverken hos jordmor eller lege, er jo mest blodprøvetaking og målinger samt "ja, hvordan har du det da nå" - blir jo litt tullete for ham å ta seg fri fra jobb for det.

Men ultralyder, det har han vært med på. "Alle" sammen - det er jo langt mer stas, og man får informasjon om bebisen.

Det andre handler jo bare om min helse og er inn/ut.

Men nå går jo jeg 1 gang i måneden til lege i tillegg til jordmor og diverse, så er vel kanskje derfor det blir litt "rutine"og gjentakende over det hele med rene rutinesjekker som ikke har særlig nyhetsverdi fra sist gang.

Endret av åffårno
Skrevet

Hadde mannen med på et par av ultralydene. Hadde ikke behov for annet noen av oss :)

Skrevet

Sist var han med på alt, men nå er vi jo ikke studenter lenger, og kan gå når man vil. S vet ikke helt hvordan det blir denne gangen, han blir nok med på ultralyder og ellers når han har anledning:)

Skrevet

Samboeren min har vært på ultralyd, men aldri jordmor/lege.

Tenkte kansje han kunne bli med mer på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Her var samboeren med på alle ultralyder og alle kontroller på sykehuset (ble vel 11 stk der totalt), så vi så igrunnen ikke poenget med at han var med på vanlige svangerskapskontroller i tillegg.

Skrevet

Sambo var med på alle UL (totalt 4), og den første timen hvor vi måtte krangle oss til en graviditetstest hos legen(stemplet steril fra før, så legen mente det var unødvendig).

Også var han på en av de siste, for da pratet jordmor om fødsel og vi fikk omvisning på fødestua. Vi har ikke sånn fødselsforberedende kurs her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...