Gå til innhold

1 p-sprøyte = ingen menstruasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt viten fra dere der ute! :-)

Jeg tok min første p-sprøyte i slutten av juni, men fant fort ut at det ikke var helt min greie. Etter dette har jeg ikke tatt flere, men her kommer problemet:

Jeg fikk én liten blødning i midten av juli, men siden da har jeg ikke hatt mensen.

Er dette normalt?

Anonymous poster hash: f9872...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å miste den helt etter første sprøyte ja. Og det kan ta inntil to år før den kommer i gjenge etterpå. Går neppe så lang tid, siden du bare tok en, men nå er du bare en måned over, i forhold til når full effekt gikk ut. (Jeg gikk på den i tre år, tok åtte måneder før jeg fikk eggløsning/mens etterpå.)

Anonymous poster hash: 80409...1f0
Skrevet

Jeg mistet også mens ved p sprøyte i mange år, men kom fort tilbake da jeg sluttet med p sprøyte over til minipiller :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Men synes det var dårlig gjort fra legen sin side å ikke nevne dette når jeg kom dit for å få denne type prevensjon. :/

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Men synes det var dårlig gjort fra legen sin side å ikke nevne dette når jeg kom dit for å få denne type prevensjon. :/

Vel, ikke alle som mister :) Kanskje de fleste som beholder sin mens :) Men han burde informere at man KAN miste :)

Skrevet

Jeg mistet mistet blødningene helt, om jeg husker riktig. Hadde kanskje 1-2 små blødninger i året, ellers ingenting. For meg var det helt fantastisk! Sluttet på sprøyta, og var i vanlig gjenge igjen den fjerde måneden etter siste sprøyte...

Minipillen nå, men blir en prat med legen etterhvert, for sprøyta fungerte MYE bedre for meg (hormonelt blant annet).

Anonymous poster hash: 1d934...e2f
Skrevet

Enig, jeg fikk også alt for lite informasjon da jeg begynte på den. Synes det er ganske viktig å informere om at man risikerer å ikke være fruktbar inntil to år etterpå.

Anonymous poster hash: 80409...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...