Gå til innhold

Alltid kalde bein

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, jeg blir så ufattelig lei av å være kald på beina! Jeg har vært kald på beina i 26 år og nå er jeg LEI! Det NYTTER jo ikke uansett hva jeg gjør! Jeg røyker ikke og drikker bare noen få ganger i året, jeg trener moderat 3 ganger i uka, jeg skifter sokker 2-3 ganger om dagen, jeg bruker ullsokker, jeg har 21-22 grader i stua og kan ikke ha det varmere for da begynner jeg å svette på overkroppen mens beina er like fordømra kalde!

De eneste gangene jeg er varm på beina er når jeg sover(får ikke sove før jeg blir varm på beina), og når jeg går lengre tid i strekk(10 min eller mer). Ellers nytter det ikke. Folk sier man må være varm på beina før man tar på sokker ellers blokkerer man kulden inne, så jeg vasker beina i varmt vann til de blir varme, tørker godt og tar på sokker. Deretter går det 5 minutter og så er jeg kald igjen.

Tiden jeg bruker på å gå fra senga til badet for å kle på meg? Kald på beina. Så går jeg på skolen og blir varm. Setter meg ned i forelesningssalen, blir kald på bena og er det resten av dagen til jeg går hjem igjen og blir varm. Tar av meg skoa hjemme og tiden jeg bruker på å sette fra meg handlevarer og finne nye sokker i skapet, så er jeg kald på beina igjen!

JEG BLI RIV RUSKENDE GAL!!! Er det så mye forlangt å få være varm på beina?!

Takk, nå er jeg ferdig med å slippe ut frustrasjon.

Anonymous poster hash: 67e58...ce4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ME og dette er en av plagene som følger med. Men jeg blir også iskald på hendene og også i fjeset. Eneste som hjelper er et varmt bad. Må ofte hoppe i badekaret 3-4 ganger for dagen :(

Skal gå til innkjøp av såler til skoene med oppvarming og en sånn havrepose man varmer i mikroen som jeg kan legge på beina når jeg legger meg eller bare sløver i sofaen.

Skrevet

Sånn er det bare når man er et vandrende lik. :P Raynauds fenomen er overraskende vanlig. Bare å bli vant til det.

Anonymous poster hash: f144c...ba8

• Liker 1
Skrevet

Hydroterapi er veldig bra: Veksle mellom kaldt og varmt vann. Du kan ta et varmt forbad i en balje pg ha en balje med kaldt vann også i nærheten. Ha bena i sekunder i det kalde vannet før du tar de oppi det varme vannet. Sitt en stund i det varme vannet, og avslutt alltid i det varme vannet. Gjør dette vekselvis noen ganger.

Du kan og ha en kanne varmt vann (f.eks vannkoker) hvor du kan helle varmt vann i det varme vannet når det begynner å kjølne, slik at det forbli varmt.

Jeg går med ullsokker og ulltøfler i huset hjemme. Synes det er for kaldt å bare gå med ullstrømper på kaldt gulv. Ha tøfler ved sengen som du kan trakke ned i når du står opp.

Skrevet

Hydroterapi er veldig bra: Veksle mellom kaldt og varmt vann. Du kan ta et varmt forbad i en balje pg ha en balje med kaldt vann også i nærheten. Ha bena i sekunder i det kalde vannet før du tar de oppi det varme vannet. Sitt en stund i det varme vannet, og avslutt alltid i det varme vannet. Gjør dette vekselvis noen ganger.

Du kan og ha en kanne varmt vann (f.eks vannkoker) hvor du kan helle varmt vann i det varme vannet når det begynner å kjølne, slik at det forbli varmt.

Jeg går med ullsokker og ulltøfler i huset hjemme. Synes det er for kaldt å bare gå med ullstrømper på kaldt gulv. Ha tøfler ved sengen som du kan trakke ned i når du står opp.

Nytter ikke med tøffler heller. Kan ha ørten par sokker og tøfler på, hjelper ikke det skvatt:(

Sånn er det bare når man er et vandrende lik. :P Raynauds fenomen er overraskende vanlig. Bare å bli vant til det.

Anonymous poster hash: f144c...ba8

Måtte google det der. Wow, SÅ ille er det takk gud ikke! *grøss!* Dog jeg føleg meg litt som et vandrende lik innimellom.

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Er alltid kald på føttene, ofte også på hender.

Men føttene er og forblir kalde!!!!!

Du er ikke alene, har hatt det slik hele livet

Anonymous poster hash: 426a6...7b2
Skrevet

Jeg har både kalde føtter og hender og har funnet et helt genialt råd som faktisk har funket! Ihvertfall for meg;

Ta ett stk ulltråd og knyt rundt ankelen eller håndleddet! Det er viktig at det er ull og ikke en eller annen teit blanding, finn en god type ullgarn som du klarer å leve med, raggegarn kan ofte være litt voldsomt å gå med. Gjerne babyull eller noe slikt.

De dagene jeg kjenner at jeg holder på å bli blå på beina, knyter jeg en ulltråd rundt ankelen og etter latterlig kort tid er jeg varm. :)

Skrevet

Jeg tar alltid beina opp i sofaen og setter meg på dem, nesten som i indianerstilling. Behagelig og har i allefall varme føtter så lenge jeg sitter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både kalde føtter og hender og har funnet et helt genialt råd som faktisk har funket! Ihvertfall for meg;

Ta ett stk ulltråd og knyt rundt ankelen eller håndleddet! Det er viktig at det er ull og ikke en eller annen teit blanding, finn en god type ullgarn som du klarer å leve med, raggegarn kan ofte være litt voldsomt å gå med. Gjerne babyull eller noe slikt.

De dagene jeg kjenner at jeg holder på å bli blå på beina, knyter jeg en ulltråd rundt ankelen og etter latterlig kort tid er jeg varm. :)

Dette gamle kjærringrådet har jeg faktisk prøvd i ren desperasjon :fnise: Men det eneste det gjorde var å gi meg konstant kløe:P

Jeg tar alltid beina opp i sofaen og setter meg på dem, nesten som i indianerstilling. Behagelig og har i allefall varme føtter så lenge jeg sitter.

Jeg har ALDRI beina på gulvet om jeg kan unngå det. Enten er de i sofan eller på det elektriske varmeteppet som ligger på gulvet ved skrivepulten. Så berører kun gulvet når jeg må på do eller på kjøkkenet eller noe. Fremdeles kald! Er jo helt utrolig at det går an... Lurer på om blodpumpa er lat:P

Skrevet

BEGYN Å TREN!

og gå opp i vekt!

dette hjalp utrolig mye for meg!

men jeg gikk ikke opp i vekt med vilje, haha ;D

men treninga gjør susen!

Skrevet

Du må bruke musklene i bena mer. Selv om du trener moderat tre ganger i uken, så er ikke dette mye aktivitet i forhold til at du er fullt fungerende menneske. Kanskje litt hard styrke på beina kan komme i tillegg til disse moderate øktene? Du nevner også at du går på forelesninger, så jeg går ut i fra at du er student. Studenttilværelsen er dessverre ofte en rolig periode rent fysisk, så du får prøve å aktivisere deg selv mer. Gå turer, gjør husarbeid og lignende. Og når du sitter i forelesning, så kan du sitte å røre på beina konstant, spesielt anklene og tærne. Da blir du nok fort varm i gjen. Bytt ut dårlige sokker, med tynne ullsokker/superundertøysokkker, som går et stykke over ankelen, men som likevel ikke strammer for mye, slik at de kutter av bloftilførselen. Ta også en grundig sjekk på skotøyet ditt. Det bør ikke være for varmt og tett, da blir det klamt. Det bø rheller ikke være gummi eller andre dårlige stoffer, og de må ikke være for små eller for store.

Anonymous poster hash: d9fe4...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...