Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste og jeg har ikke vært sammen så lenge, men kjent hverandre godt over mange år. Nå har vi akkurat kommet fra lunch sammen og jeg sitter her å lurer forferdelig.. Han tok opp et smykke han hadde kjøpt. Kjempe fint smykke og jeg ville gjerne ta det imot frem til jeg hørte hvorfor han hadde kjøpt det. Han sa følgende; Kjøpte det for mange år siden til min eks, men fikk aldri gitt det til henne ettersom forholdet tok slutt.. Vil heller ikke kaste det da det var et dyrt smykke..

Dermed tenkte han at jeg skulle få det. Er det galt og takke nei til noe slikt? Jeg har da virkelig ikke lyst på et smykke som minner meg om hans eks. Noe som var ment til henne..

Anonymous poster hash: 8a224...8c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der har du forskjellen i hvordan gutter og jenter tenker.

Du vil ikke ha det fordi du tror smykket vil assosieres med eksen hans, mens han føler at smykket minner han på den følelsen han hadde sist han var forelsket - slik han føler det med deg nå.

IKKE dump han, ta heller imot smykket og føl deg beæret :)

Skrevet

Støtter overnevnte helhjertet.

• Liker 2
Skrevet

Enig med Bud og Guybrush.

Skrevet

Tåpelig å nevne den siste der.... Det kunne han virkelig spart seg for :P

Menn er menn.

• Liker 3
Skrevet

Det hadde vært noe annet om eksen hadde eid og faktisk brukt det før deg :) Tror ikke kjedet var "tilegnet" eksen hans, slik som du tenker. Det er nok ikke et smykke han forbinder med henne - da hadde du nok aldri fått det. Han så det sikkert i butikken, og bare "Oi, fint smykke. Det blir hun sikkert glad for!" Han sa det på en måte selv, for dyrt til å kvitte seg med. Gutter er ofte litt enkle sånn..

Anonymous poster hash: 29244...179
Skrevet

Jeg hadde ikke satt pris på å ta imot noe om man fikk den leksa der.

Det hadde kjent helt feil ut å gå med det smykket.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

Om han hadde droppet opplysningen om at det var ment for en annen, hadde jeg gladelig tatt i mot. Ignorance is bliss ;)

• Liker 6
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Husker det var et lignende innlegg her for ikke så lenge siden. Jeg hadde ikke tatt i mot det.

Gjest sophia21
Skrevet

Der har du forskjellen i hvordan gutter og jenter tenker.

Du vil ikke ha det fordi du tror smykket vil assosieres med eksen hans, mens han føler at smykket minner han på den følelsen han hadde sist han var forelsket - slik han føler det med deg nå.

IKKE dump han, ta heller imot smykket og føl deg beæret :)

Jøss, om det er sant føler jeg meg plutselig litt klokere. Lett å tro andre har samme utgangspunkt som en selv.

Men, han kunne godt spart seg den kommentaren.

Gjest Fjotten
Skrevet (endret)

Personlig så hadde jeg mye heller funnet et nytt smykke. Jeg kjøpte et smykke til kjæresten til jul og gikk veldig lenge rundt omkring for å finne noe jeg tenkte hun likte. Når jeg kjøper ting til kjæresten så finner jeg noe til henne. Synes det blir veldig upersonlig om jeg skulle gi henne en gave jeg kjøpte til noen andre.

Endret av Fjotten
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har vidt forskjellig smak fra exene til typen (hvis hårpynten, solbrilliene etc de har glemt igjen hos ham er noe å gå ut i fra) så tviler på at jeg engang hadde likt et smykke som var ment for en annen kvinne, selv uten den forklaringen.

MED forklaringen så blir det jo omtrent som "jeg skrev et kjærlighetsbrev til exen men rakk ikke å sende det, det stemmer ganske godt overens med deg også, så kanskje du vil ha det?"

Anonymous poster hash: f08ac...390
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har vidt forskjellig smak fra exene til typen (hvis hårpynten, solbrilliene etc de har glemt igjen hos ham er noe å gå ut i fra) så tviler på at jeg engang hadde likt et smykke som var ment for en annen kvinne, selv uten den forklaringen.

MED forklaringen så blir det jo omtrent som "jeg skrev et kjærlighetsbrev til exen men rakk ikke å sende det, det stemmer ganske godt overens med deg også, så kanskje du vil ha det?"

Der sa du det!

• Liker 1
Skrevet

Slik ville jeg gjort det:

Solgt smykket, enten på nettet, eller til gullforhandler (de tar imot sølv osv også, om det var det).

Deretter kjøpt et nytt og gitt til dama :)

Noen sier her at det er forskjell på menn og kviner i slike situasjoner, men som mann: Om jeg hadde fått en klokke eller et smykke som var tiltenkt en ex? Aldri i verden om jeg hadde tatt imot!

Skrevet

Huff, jeg får vondt av han jeg, for jeg tror virkelig at han bare ville vise kjærligheten sin til deg. Vi kan alle bryte ut med litt for mye informasjon når vi er nervøse eller ekstatiske.

Og det viser også hvor forskjellig vi kvinner og menn tenker, og hvorfor så mange av oss ødelegger for oss selv ved å tru og tenke det verste alltid.

Ta i mot, bær det med stolthet, og tenk hver gang du har det på hvor bra det er at DU ble eieren av smykket og ikke henne andre. Se på det som beviset på at det nå er DU som eier hjertet hans! <3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvordan i alle dager kan du sammenligne de to? For han er det bare et fint smykke som han ville glede kjæresten med, hverken mer eller mindre.

Til alle: ikke analyser forholdene deres i hjel. Da er det fort gjort at en av dere blir sprø, og den andre går lei.

Endret av Kusmi
  • Liker 1
Skrevet

Hadde ikke tatt imot det!!

Skrevet

Min kjæreste og jeg har ikke vært sammen så lenge, men kjent hverandre godt over mange år. Nå har vi akkurat kommet fra lunch sammen og jeg sitter her å lurer forferdelig.. Han tok opp et smykke han hadde kjøpt. Kjempe fint smykke og jeg ville gjerne ta det imot frem til jeg hørte hvorfor han hadde kjøpt det. Han sa følgende; Kjøpte det for mange år siden til min eks, men fikk aldri gitt det til henne ettersom forholdet tok slutt.. Vil heller ikke kaste det da det var et dyrt smykke..

Dermed tenkte han at jeg skulle få det. Er det galt og takke nei til noe slikt? Jeg har da virkelig ikke lyst på et smykke som minner meg om hans eks. Noe som var ment til henne..

Anonymous poster hash: 8a224...8c7

Du kan jo fint takke nei hvis det blir feil for deg, men ikke bli sint på han da han nok bare mente det godt.

Gjest Det reven sa..
Skrevet

Hun fikk det jo aldri! Aldri blitt brukt.

Jeg ser tankegangen din, men så var han også ærlig om smykket. Hva om han ikke hadde sakt noe?

Når en mann er ærlig så sett pris på det!

Virkelig! Er det noe menn er redd, så er det hissig veps av et kvinnfolk. Da slutter de å være ærlige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...