Gå til innhold

Granolabar/Frokostbar oppskrift

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har da fått for meg at jeg skal lage frokostbarer (eller hva det heter). Men har ingen oppskrift, og vet ikke fremgangsmåte, og tenkte å spørre her om noen har peiling.

Ingredienser jeg har i hus er diverse nøtter, mørk sjokolade, corn flakes, havregryn, tørket banan, diverse proteinpulvere, forskjellige frø, honning, stevia, eplejuice. Også en del annet jeg ikke kommer på.

Har noen oppskrifter eller tips til noe annet jeg kan trenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke alt det der :) jeg lager som regel granola og ikke barer, men du kan bruke honningen til å binde. Eventuelt smelte sjokoladen. Varm honning i vannbad og hell over.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Så jeg skal bare blande alt sammen? Da er det jo ikke vanskelig :fnise: Skal jeg bare hive det i en firkantet form, ha det i kjøleskapet, og kutte det opp når det stivner?

Skrevet

Jeg bruker forskjellige ting for å binde de tørre ingrediensene. Gjerne en kobinasjon av: rosiner og dadler (hakker/moser dem), peanøtsmør, kokkosolje, honning, vann (bare bitt litt). Blander til "passe" konsisens, trykker den ned i en form, setter i kjøleskapet (30min eller lengre) og deler i passe biter som jeg pakker i plastfolie aller alu.folie. Av tørre ingredienser pleier jeg å bruke havregryn, mandler, og sesamfrø eller kokos. Smakstilsetninger som limjuice, kanel, vanilje kan også være godt. Lykke til!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har dadler og vaniljessens også kom jeg på. Disse kommer til å bli gode!

Tusen takk for hjelpen! :blomst:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Da lagde jeg de for to dager siden, og de ble veldig gode og mettende! Brukte kokkosnøtt olje, eplejuice og honning som bindemiddel sammen med litt dadler, corn flakes og havregryn. Hadde også i gojibær, forskjellige nøtter, rosiner, goldenberries, morbær, kakao nibs og maca pulver og brown rice protein. Kastet egentlig bare i det jeg fant, er en fin måte å bli kvitt ingredienser på :laugh: Iherb junkie vett, har så mye sært i skapene. Brukte stevia, vaniljeekstrakt og sukrin for å gi det en mer søt smak. Toppet det med 70% sjokolade etter det hadde vært i ovnen i 5 min :wow:

Ingen tvil om at det var mektig. Men veldig enkelt og raskt og ta med seg! Delte det opp med et pizzajul og spiste det i lunchen på jobb (hvor det blir panikkspising som vanlig). Tommel opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...