Gå til innhold

Kontrollorgan for blogger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange blogger bryter åndsverkloven og mange nærmest 'driter' i å ordne opp i egne rekker, derfor lurer jeg på om det burde finnes et kontrollorgan for blogger?

Et sted der lover og regler står oppført samlet og som spesielt gjelder for blogger, professjonelle og hobbybaserte.

Anonymous poster hash: a30c7...bd4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blogger selv, og har aldri sett noe slikt. Men det meste man trenger står jo i åndsverksloven. Jeg bruker forresten aldri andres bilder eller tekst, de eneste unntakene er sitater fra artikler f.eks., men da skriver jeg alltid kilde. Det er så vidt jeg vet lov? Andres bilder har jeg aldri brukt.

Anonymous poster hash: 12d10...c8b
Skrevet

Finnes det et diskusjonsforum for bloggere?

Når jeg leser kommentarfeltet til FF og flere andre blogger da virker det som mange mindre blogger tar alt det FF og andre store rosabloggere gjør som bevis på hva som er lovlig. Derfor mente jeg det burde finnes et kontrollorgan for bloggere da det bare blir mer og mer av det.

Skrevet

Jeg har ikke sett noe nettforum for bloggere nei, men bloggere er jo en stor gruppe mennesker som egentlig ikke har noe til felles bortsett fra at de blogger. Jeg tror at man må spre informasjon om hva som er lov og ikke lov for at folk skal forstå.

Skrevet

Finnes det et diskusjonsforum for bloggere?

Når jeg leser kommentarfeltet til FF og flere andre blogger da virker det som mange mindre blogger tar alt det FF og andre store rosabloggere gjør som bevis på hva som er lovlig. Derfor mente jeg det burde finnes et kontrollorgan for bloggere da det bare blir mer og mer av det.

Hvem skal betale det da syns du? Jeg gidder ikke å betale for å opplyse bloggere om ting som er almenkunnskap for resten av verden.

Anonymous poster hash: 5dd04...13c

Skrevet

Vel, jeg bare spør jeg?

Men da kan jo denne tråden brukes til å klippe og lime inn regler råd og tips til bloggere?

Skrevet

Det finnes allerede. Heter norske lover og domstolene

Skrevet

Hvem skal betale det da syns du? Jeg gidder ikke å betale for å opplyse bloggere om ting som er almenkunnskap for resten av verden.

Anonymous poster hash: 5dd04...13c

Som blogger selv, må jeg si at jeg synes det er rart at folk ikke setter seg inn i hva som er lov og ikke lov. F.eks. dette med bilder, hvor vanskelig kan det være å bare bruke egne bilder, eller eventuelt å spørre de som eier bildene om lov til å bruke? Det finnes jo også egne databaser med bilder som man kan bruke fritt, det burde folk benytte seg mer av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...