Strikkemamma Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Har vært hos to forskjellige terapeuter hvor den ene mente jeg hadde bekkenlåsning og den andre mente jeg hadde bekkenløsning. Kan man ha begge deler samtidig? Det startet gradvis med ryggsmerter, men nå er jeg nesten helt invalid. Klarer så vidt å gå, klarer ikke bøye meg eller gjøre noe husarbeid og det verker KONSTANT. Må jeg regne med å ha det slik ut resten av svangerskapet? Er 24+6 uker nå. Endret 24. oktober 2013 av Lykke
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 JEg har hatt begge deler, men i ganske lett grad heldigvis. Hos meg satt bekkenlåsningen i korsryggen(med dels stråling nedover i rumpa.) Bekkenløsningen satt foran(skambenet) og strålte ned på innsiden av lårene. Anonymous poster hash: 98bef...467
Gjest Marmot Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Hos meg satt bekkenlåsningen i korsryggen(med dels stråling nedover i rumpa.) Bekkenløsningen satt foran(skambenet) og strålte ned på innsiden av lårene. Anonymous poster hash: 98bef...467 Sånn var det hos meg også. Jeg var vel ca halvveis i svangerskapet da jeg ikke kunne gå mer pga. dette. Tilbragte resten av svangerskapet med krykker og rullestol. Ikke særlig oppløftende for TS, kanskje men det kan jo være det går bedre for deg. Jeg fikk smerter i symfysen veldig tidlig i svangerskapet (uke 8) og tok dem ikke på alvor før i uke 20 ca, så det var kanskje med på å gjøre det verre. Få noen øvelser av manuellterapaut og gjør dem, så forebygger du i hvert fall at det blir verre.
Strikkemamma Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2013 Går fast til manuellterapeut nå, så håper det hjelper. Håper hvertfall at jeg slipper rullestol :/
Kakaoen Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Har du vært hos kiropraktor? Kan anbefale det om du har bekkenlåsning! Det hadde jeg, og det hjalp med turer til kiropraktor
tessa3 Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Kiropraktor hjalp på låsningene mine også Går til fysio for å holde bekkenløsningen i sjakk..
Liim Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har bekkenløsning, det kjennes på utsiden av lårene og stråler opp mot ryggen, og ned i beina. Før har jeg gått til kiropraktor. D har hjulpet der og da, og litt etterpå, før det gradvis har bygget seg opp igjen, og jeg har måttet vente helt til neste time for å kunne få lettet på smertene igjen. Nå har jeg fått rekvisisjon av legen for å gå i fysioterapi. Det hjelper meg til å kunne bruke kroppen uten å overbelaste. Dessuten har jeg fått øvelser og tips, slik at jeg selv kan lette på smertene når det blir for ille. Er bare i uke 15+6. Fysioterapeuten sier det er viktig å trene opp musklaturen rundt bekkenet nå, sånn at jeg kan holde meg på beina lengst mulig ut i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå