rosahelikopter Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Kjøpte en bil brukt privat, alt var greit først. Skulle kjøre fra selger og hjem. Når jeg da skulle starte bilen igjen fløy turtallet rett opp til 3000 og det hørtes utvsom at jeg holdt inne clutch og speed, ikke clutch og bremse som jeg gjorde. Videre kommer det samme lyd når jeg bruker 1-3gir. Den vil helst bruke 4-5, da er turtallet lavest, ca 2,5. Fra 1-3 er turtallet 3000 og oppover. Termostaten flyr rett opp på 90 grader innen fem min selv om det er iskaldt ute.
Vulcan Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Selv om jeg anser megselv som teknisk evneveik har jeg en mulig teori. Det kan være at noe er galt med innsprøytningen din. Altså at motoren får tilført mer bensin/diesel enn det som er meningen. Dette vil gi økt turtall og rask temperaturøkning i motoren. Akkurat hvorfor dette ikke gjelder på 4-5 gir er jeg mer usikker på, men det kan vel bare være slik? Jeg hadde en bil hvor motoren døde hele tiden (automat gir), så der skrudde jeg opp innsprøytningen og da skjedde det mye skjeldnere, bakdelen var at det hørtes ikke så bra ut =D Som sagt, teknisk evneveik. Lykke til!
Miss Lucky Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Lambdasonden kanskje ? (Den regulerer bensin og lufttilførselen til motoren)
rosahelikopter Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2013 Ok, takk for svar. Er helt grønn på slikt. Helt ny på bilfronten. Håper bare på å få tak i bilselger som gav manglende info
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 Så kjedelig! Tipper også lambdasonde eller luftmengdemåler. Begge deler er i så fall greie å fikse. At alt er litt bedre i 4 og 5 skyldes kanskje bedre ventilasjon av motoren i høy fart? Få uansett orden på det fort, før noe alvorlig går i stykker! Prøvekjørte du ikke?Anonymous poster hash: 5c50b...914
rosahelikopter Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2013 jo, alt var grei med bilen når jeg var å så på den. Dette kom ikke frem før etter man har parkert bilen og skal kjøre igjen feks fra en butikk. Men nå er bilen på verksted og selger betaler fra egen lomme. Så nå håper jeg det er i boks snart. Tar heller buss i noen dager, enn å kjøre rundt redd i bil.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #7 Skrevet 30. oktober 2013 Så grei selger! Veldig bra. La oss lese hva som var feilkilden etterpå da.Anonymous poster hash: 5c50b...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå