Gå til innhold

Naboklager og hund

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette siste legger ikke jeg meg opp i' date=' men det er iallefall ikke riktig at du har rett til å ha hund i et borettslag. Innedyr er lov, som sagt, men så vidt jeg vet kvalifiserer ikke hunder som innedyr.....[/quote']

Noen borettslag tillater det, andre ikke. Dessuten har trådstarter fått lov til å ha hund. Da skal det mye til å trekke seg på det i ettertid. Om det i tillegg er bare en nabo som klager, er vel sjansen stor for at det er denne naboen problemet ligger hos, og ikke hunden.

(Selv fikk jeg klager over at hunden min ulte når den var alene hjemme. Dette var da jeg var hjemmeværende, og hunden aldri var alene hjemme. Det forekom aldri uling. Hvordan i all verden naboer kunne klage på det, skjønner jeg ikke. Og da jeg presiserte at dette ikke kunne stemme, da jeg alltid var hjemme sammen med hunden, ble det slutt på klagingen. :klø: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er like irriterende uansett når bikkjer står og bjeffer over lengre tid uansett om det er i nabohuset eller i en blokk.

Litt bjeffing nå og da er selvsagt normalt, men enkelte bikkjer bjeffer nesten hele tiden.

Har hørt at eier kan trene opp hunden til ikke å bjeffe på alt og alle og hvis det er sant synes jeg slik trening skulle ha vært obligatorisk.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes det er like irriterende uansett når bikkjer står og bjeffer over lengre tid uansett om det er i nabohuset eller i en blokk..

Det er det.. Men det er stor forskjell på hvor godt du hører det om det er på andre siden av veggen enn om det er i et annet hus!

Hundehold i blokk er uforsvarlig, mener jeg.. Både med tanke på andre beboere og med tanke på dyret (det betyr ikke at jeg mener det er forsvarlig hundehold å ha hunden stående bundet utenfor et hus hele dagen heller!!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi bor ikke i blokk, men i rekkehus. Det er bare den ene naboen som klager, den andre sier de knapt hører henne.

Og sånn ellers tror jeg hunden min har det bra. Vi går i skogen hver dag, og trener aktivt i hundeklubben.

Gjest Virvar
Skrevet

Hva med å spandere på naboen noen pakker med sånne gule sov-i-ro kuler fra apoteket? De hjelper faktisk ganske bra mot lyder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo, det kunne faktisk vært en god ide :-) Vi har nemlig brukt 500 kr på en radio hun kan ha på rommet, 600 kr på DAP (dings man fester i veggen, med beroligende hormoner (?) og 800 kr på babycall... Dyr affære det her.

Skrevet

Når jeg flyttet i leilighet før jul sa hun som er tillitsvalgt at man har 3 mnd å tilvenne hunden å bo i blokk på før man kan få klager .....? Aner ikke om dette stemmer eller ikke.

Min hund bjeffer litt, noen ganger når det ringer på.

Har ikke fått noen klager enda, og jobber med å bli kvitt bjeffinga når det ringer på. ( hun er ikke hjemme alene på dagtid, er hos mine foreldre som bor i hus ).

Lykke til !

Skrevet

Hundehold i blokk er uforsvarlig, mener jeg.. Både med tanke på andre beboere og med tanke på dyret (det betyr ikke at jeg mener det er forsvarlig hundehold å ha hunden stående bundet utenfor et hus hele dagen heller!!)

Om du bor i rekkehus, på landet eller i blokk har ingen ting for bikkja og si. Det som teller er turene og oppdragelsen. Du kan vende bikkja av med bjeffinga. Naboen vår gjorde det med en 4 år gammel puddel. Det er ingen regel som sier at en bikkje lider fordi den bor i blokk. Å stå bindt på landet er ikke et bedre alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...