AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er i 4 svangerskaps mnd nå. Hatt ca 5 mnd opphold fra trening. Noen som har litt peiling på hvor mye jeg bør og kan trene? Evt. Hva bør jeg trene mer/mindre av? Er normalvektig på 174 cm. Vil bare ikke ha dålig samvittighet for at jeg er lite aktiv og vil ikr ha kjempeproblemer med å komme tilbake i formen etter fødsel:)Anonymous poster hash: d94c0...cc4
Gjest Runforit Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er i 4 svangerskaps mnd nå. Hatt ca 5 mnd opphold fra trening. Noen som har litt peiling på hvor mye jeg bør og kan trene? Evt. Hva bør jeg trene mer/mindre av? Er normalvektig på 174 cm. Vil bare ikke ha dålig samvittighet for at jeg er lite aktiv og vil ikr ha kjempeproblemer med å komme tilbake i formen etter fødsel:)Anonymous poster hash: d94c0...cc4 Så lenge du er frisk og rask så kan du trene normalt. Start forsiktig og rolig og lytt til kroppen. I og med at du ikke har trent på 5 mnd. så skal du starte som en noob. Forsiktig og 2-3 økter i uka. Her er en fin linkhttp://www.nrk.no/livsstil/trygg-trening-nar-du-er-gravid-1.7955703
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Du kan trene det meste av normal kondis og styrke/yoga osv sålenge du ikke bruker hard kraft(så du må holde pusten) og unngår øvelser du kjenner er ubehagelige. Mange unngår også øvelser som består av å ligge flatt på ryggen, spesielt på slutten av svangerskapet. Skulle du oppleve kynnere tar du bare pause, og dropper den øvelsen/bytter ut med noe annet. Jeg planla å trene gjennom hele svangerskapet, men har så mye strekkplager osv i lysk/mage samt problemer med bekken/høy puls+++ at jeg bare måtte droppe det egentlig. Tenker å bruke barselperioden på å sakte men sikkert komme tilbake igjen, og er ikke så bekymret for det. Jeg vet jo av erfaring at det kun er et spørsmål om noen uker før man har betraktelig bedre form enn når man startet - og kan begynne å ta litt hardere i. (noen uker fra treningsstart, ikke etter fødsel altså) Kjernemusklatur er det viktigste ifht fødsel og bekken/rygg. Anonymous poster hash: 3e4f9...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå