Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 7 månder siden fikk jeg en melling om at samboeren min var observert på en uteplass med en tidligere flørt. På meldingen sto det at de klemte hverandre og det kunne se ut som kyssing.

Min samboer nekter, han nekter på og ha vert der.

Jeg har prøvd med på forskjellige løgner for og få han til å røpe seg,men han nekter. Denne damen har vert forelsket i min samboer i alle år, og de hadde en ting i noen månder hvor det va slutt mellom oss for mange år siden. Min samboer står veldig på sitt og mener denne damen ville kontaktet meg om det var sant for å ødelegge mellom åss om det var sant.

Men er så rart og bare få en mld hos noen om at de er observert. Skal litt til og tørre lyve om noe sånt. Han kunne jo vert sammen med meg den kvelden og det var han ikke.

Min teori er at han var dær, han var full og hun prøvde seg på han. Han la ingenting i det og er livredd jeg skal få vite om det og ikke vil mere.

Vil finne sannheten :( noen gode råd?

Anonymous poster hash: 31261...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det gå. Hvis du ikke har andre grunner til å mistro samboeren din, så tørr å stole på at han sier sannheten. Det er 7 måneder siden, for pokker!

Anonymous poster hash: 6b97a...7de
  • Liker 1
Skrevet

Ts.

Ja jeg vet, men er samtidig en person som MÅ vite sannheten. Og er det sant føler jeg jo et enormt svik. :(

Skrevet

Ts.

Ja jeg vet, men er samtidig en person som MÅ vite sannheten. Og er det sant føler jeg jo et enormt svik. :(

Det virker som du leter etter bekreftelse på din teori heller enn sannheten. Du leter etter en bekreftelse på at han har sveket. Når han sier at ingenting har skjedd og tviholder på det fremdeles etter 7 måneder, så har du to valg: 1. la det gå og stole på at han er ærlig, 2. avslutte forholdet fordi du ikke stoler på ham.

• Liker 5
Skrevet

Noen ganger får man ikke vite sannheten.

Du må velge hvilken vei du går framover.

Enten legger du dette bak deg, ellers må du avslutte forholdet.

Du ødelegger det ved å gå og terpe på dette og forsøke å "knipe" han i løgn.

• Liker 1
Skrevet

Ts.

Du får aldri vite sannheten. Så du må velge. Stoler du mer på vedkommende som fortalte dette enn på samboer i dette tilfelle? Hvis nei, så glemmer du det. Hvis ja så later du som du "vet" at han var der og bestemmer deg for om løgn+bedrag er til å leve med (i så fall glemmer du det) eller så avslutter du forholdet.

Anonymous poster hash: bf8cb...1e6

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar og jeg er veldig enig i det dere skriver. Blir veldig irritert på meg sev for og holde på som jeg gjør. Stoler på han,men er samtidig redd for og bli holdt for narr. Denne damen har vert manipulerende og slu fra dag én så dærfoe er jeg så sikker på hun la an på han ved første mulighet hun fikk. Men dere har rett. Var ment og snakke med han i kveld,men lar det ligge.

Han tidligere prøvd meg på at jeg har sett på bankutskriftene at han var på uteplassen, da lo han å sa de ville han se. Har og prøvd meg på at jeg har snakket med tidligere flørt og hun kunne bekrefte jan var dær. Da svarte han: du er jo morsom. Så noe sier meg han snakker sant,men skjønner enda ikke den meldingen som ble sendt til meg. Den konæm fra en jente jeg vet hvem er,og hun kkjenner ikke samboerens tidligere flørt. Men hun kunne bekrefte det var dem. Skjønner ikke hvorfor hun måtte sende meg den melllingen. Har ikke snakket med denne damen på 3 år. Hadde skjønt det om det var en god veninne.

Skrevet

Glem det

Anonymous poster hash: 96b16...d56
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det virker som du leter etter bekreftelse på din teori heller enn sannheten. Du leter etter en bekreftelse på at han har sveket. Når han sier at ingenting har skjedd og tviholder på det fremdeles etter 7 måneder, så har du to valg: 1. la det gå og stole på at han er ærlig, 2. avslutte forholdet fordi du ikke stoler på ham.

Dette.

Og en liten advarsel om at dersom du fortsetter med det løpet du nå har kjørt i over et halvt år så er det ikke umulig du vil finne ut at også han har en grense for hva han tåler.

• Liker 2
Skrevet

Så du forventer at han skal være ærlig, men selv lyver du og manipulerer for "å få frem sannheten"? ikke mye logisk.

• Liker 2
Skrevet

Helt enig med dere og jeg har bare godt av å høre det. Han er idag verdens snilleste og en perfekt pappa før våre barn. Og jeg vet han er lei meg og den CSI jobbingen jeg holder på ned.

Klarer bare ikke forstå hvorfor jeg gjør det. Er jeg sjalu,kontrollfreak eller kanskje bare redd for og bli holdt for narr av den jeg elsker som mest?

Skal fra neste uke begynne i terapi for og få kontroll på tankene. Kjenner de sliter meg mer ut en noe annet.

Skrevet

Helt enig med dere og jeg har bare godt av å høre det. Han er idag verdens snilleste og en perfekt pappa før våre barn. Og jeg vet han er lei meg og den CSI jobbingen jeg holder på ned.

Klarer bare ikke forstå hvorfor jeg gjør det. Er jeg sjalu,kontrollfreak eller kanskje bare redd for og bli holdt for narr av den jeg elsker som mest?

Skal fra neste uke begynne i terapi for og få kontroll på tankene. Kjenner de sliter meg mer ut en noe annet.

Kanskje litt høysensetiv? Lykke til iverfall :) Det gode med beskymringer er at de som oftes ikke blir sanne :)

Anonymous poster hash: 285b3...715

Skrevet

Det er faktisk ikke mulig å finne sannheten i slike situasjoner. Se for deg dette:

Samboeren din nekter for at dette har skjedd. Han kommer ikke til å plutselig si at det har skjedd. Tenk om du faktisk spør flørten og hun sier at joda, det skjedde. Du står fortsatt foran et valg: skal du stole på samboeren eller på flørten?

Si at personen som sendte deg meldingen sverger opp og ned på alt hun holder hellig om at dette skjedde, men flørten sier at nei, det har aldri skjedd. Da kommer du til å fortsette å stille spm om hvorfor budbringeren sier dette når flørten nekter?

Si at budbringeren snur og sier at nei det skjedde ikke likevel, hun fikk feil informasjon. Da vil du lure på hvorfor hun sa fra om hun ikke var sikker, hvem hun fikk informasjon fra, hvorfor vedkommende sa dette til henne, hvordan kjenner vedkommende til flørten osv. Altså, det blir bare et rot.

Uansett scenario så kommer du tilbake til samme spørsmål: skal jeg stole på samboer eller på noen andre?

Du må prøve å akseptere at du aldri kan vite sannheten, du må bare velge hva du tror på. Du kan uansett ikke kontrollere om du blir latterliggjort eller ikke før noe håndfast kommer deg i hende.

Jeg er helt lik deg: tenker og graver og prøver meg på små feller her og der for å få vedkommende til å drite seg ut og avsløre noe. Men til syvende og sist så har jeg alltid flere spørsmål og aldri ro. Så jeg har begynt å prøve å tenke som jeg skrev over. Det hjelper meg å faktisk skrive ned ulike scenarioer og hva jeg får ut av hvert av dem!

Hvis dette er en bra mann ellers - la det gå.

Anonymous poster hash: 3b73f...9e6
Skrevet

Tusen takk for et veldig bra svar:) når jeg leser det du skriver skjønner jeg at jeg bare må legge saken død. Sliter meg mer ut en noe annet. Vi har det så bra sammen og jeg ser å føler samboeren min elsker meg og barna. Men det vil nok bestandig ligge i bakhode HVA skjedde den kvelden. Vet jeg kan finne utav det om jeg jobber hardt og intenst nok,men hva om det skjedde? Hva skjer da? Kanskje best og bare leve uvitende og bygge videre på det vi har.

Var en dame som en gang sa til meg: jeg ble ulykkelig av svike mannen min påførte meg,men jeg ble mer ulykkelig den dagen jeg gikk ifra han og måtte leve uten han.

Men uansett, tusen takk for at dere tar dere tid å svare meg. Betyr veldig mye.

Skrevet

Hvis du absolutt vil vite kan du i verste fall logge deg inn på nettbanken hans( men tillatelse) og se hvor han kjøpte drikke den gangen ute på byen. Står det navnet på denne plassen og belastet konto, så var han i vært fall der.

Anonymous poster hash: 66659...31b
Skrevet

Fortsett i samme dur og du vil straks finne ut at armene til en annen kvinne vil føles vanvittig ukomplisert, behagelig og spennende for ham.

Selvoppfyllende profeti heter det visst.

• Liker 2
Skrevet

Om han ble kysset og/eller klemt av en annen kvinne den kvelden så er det ikke rart han ikke forteller noe om det med den ekstreme reaksjoner du utviser her.

Det er jo helt ekstremt paranoid, hysterisk, kontrollerende, overdramatisk og virkelig ikke sunt.

Dette er jo mer en besettelse enn noe annet - og det uavhengig av hva som skjedde der. Den psykologen er nok bra for deg, for du kan simpelthen ikke holde på slik.

Anonymous poster hash: a09c5...967
Skrevet

Ts

Dere har så rett så rett. Vet selv jeg driver han til vanvidd,men rart hvor desperat og ustabil man kan bli når man er redd for samboeren din har gjort noe han ikke kan stå for.

Dette er heller ingen hvem som helst jente, dette er en jente som har siklet etter han i årevis og ikke gir han opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...