AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Liker gutta å "jakte" litt på dama? Eller liker gutta å få alt i "hendene"? Jeg holder på med en gutt, som er meget travel med diverse, som jeg skulle ønske tok kontakt oftere.. Jeg klarer knapt å vente 2 dager før jeg tar kontakt med han. Vil heller ikke virke masete Han er nok avslappet til situasjonen, da vi ikke har noe hastverk. Men når vi først er med hverandre er det helt sprøtt hvor forelsket og betatt vi/jeg er. Vi kan ligge i timesvis på sofaen sammen og prate og kysse... Jeg tok kontakt igår + spurte sist om å treffes, bør jeg vente til han tar kontakt nå? Vil ikke at han skal tro at jeg ikke er interessert? Vi har heller ikke snakket om vi er interessert eller ei, men dette er ganske klart når vi er med hverandre Anonymous poster hash: acdfb...18b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg sitter ikke og glor i veggen, men han har det nok jevnt over mye mer travelt enn meg. Blant annet reiser han mye i jobben. Jeg merker feks. at han tar mye mer kontakt i roligere perioder. Allikevel er jeg også redd for å ta for mye kontakt og fremstå som masete. Det er tullete av meg, men jeg kan bli "lei meg" hvis jeg sender en "Hvordan har du det? :)"-melding når jeg vet han jobber mye, og jeg ikke får svar fra han. (Hvis noen gutter leser dette: Tar dere det som mas, eller synes dere det er hyggelig selv om dere ikke tar dere tid til å svare? Det går lang tid mellom hver gang jeg sender en slik melding..) Uansett, for å svare på spørsmålet ditt: Jeg tror at ideen om at gutten alltid skal være jegeren og den som tar initiativ, er noe jenter selv har funnet ut. Jeg vet med meg selv at jeg tar mye initiativ, og jeg kan ikke si jeg har skremt bort noen ennå. Anonymous poster hash: 1adeb...7a6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har det akkurat på samme måte. Jeg sitter ikke og glor i veggen, men han har det nok jevnt over mye mer travelt enn meg. Blant annet reiser han mye i jobben. Jeg merker feks. at han tar mye mer kontakt i roligere perioder. Allikevel er jeg også redd for å ta for mye kontakt og fremstå som masete. Det er tullete av meg, men jeg kan bli "lei meg" hvis jeg sender en "Hvordan har du det? :)"-melding når jeg vet han jobber mye, og jeg ikke får svar fra han. (Hvis noen gutter leser dette: Tar dere det som mas, eller synes dere det er hyggelig selv om dere ikke tar dere tid til å svare? Det går lang tid mellom hver gang jeg sender en slik melding..) Uansett, for å svare på spørsmålet ditt: Jeg tror at ideen om at gutten alltid skal være jegeren og den som tar initiativ, er noe jenter selv har funnet ut. Jeg vet med meg selv at jeg tar mye initiativ, og jeg kan ikke si jeg har skremt bort noen ennå. Anonymous poster hash: 1adeb...7a6 Enig. Huff, skal ikke være noe enkelt. Når snakket du med han sist da? Jeg tror nok at jeg tar kontakt med han før han får sjansen også. Jeg er sååå forelsket. gaaah. Vet ikke hva han er, fordi vi har ikke snakket om det. Men føler at noen følelser er gjensidig iallefall.. Kanskje litt tidlig å snakke om også, vi har kun kjent hverandre 1 måned, men det føles ut som en eeevighet. Anonymous poster hash: acdfb...18b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 TS her igjen. Tror også at han er litt sjenert på det området til å spørre om å finne på noe.. Redd at det kanskje skal gå litt fort!? Anonymous poster hash: acdfb...18b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Istedet for å skylde på gutter (som om de var en homogen gruppe.. herregud), kan du jo kanskje fokuserer på dette ene individet. Dersom han tar sjelden kontakt, er han rett og slett sannsynligvis ikke så veldig interessert. Ihvertfall om han faktisk lar være å svare på meldinger som inneholder konkrete spørsmål. Det er sikkert ofte mye mer behagelig å hvile seg på teorier og generaliseringer om at menn er sånn og kvinner er slik, men som regel er det kun et forsøk på å rasjonalisere en ubehagelig situasjon. Veldig ofte er det ikke mer komplisert eller generelt enn at "he's just not that into you". Dessverre. Anonymous poster hash: 34ee3...d99 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Istedet for å skylde på gutter (som om de var en homogen gruppe.. herregud), kan du jo kanskje fokuserer på dette ene individet. Dersom han tar sjelden kontakt, er han rett og slett sannsynligvis ikke så veldig interessert. Ihvertfall om han faktisk lar være å svare på meldinger som inneholder konkrete spørsmål. Det er sikkert ofte mye mer behagelig å hvile seg på teorier og generaliseringer om at menn er sånn og kvinner er slik, men som regel er det kun et forsøk på å rasjonalisere en ubehagelig situasjon. Veldig ofte er det ikke mer komplisert eller generelt enn at "he's just not that into you". Dessverre. Anonymous poster hash: 34ee3...d99 Men jeg har fått inntrykket av at han er interessert. Han tar iniativ til å kysse flere ganger f.eks. og han holder rundt meg. Jeg føler at dette er gjensidig. Anonymous poster hash: acdfb...18b 1
Gjest .-L-. Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Liker at jenten tar like mye kontakt som jeg gjør 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Hater "jakt". Noen liker det, men det betyr ikke at de plutselig blir noe annerledes i et forhold. Da vil du alltid leve i det spillet der. Virk så interessert som du faktisk er. Vær så snill. Anonymous poster hash: 96bf9...403 2
Just_like_you Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Tror gutter er forskjellige på dette. Jeg liker at hun tar initiativ og viser at hun vil noe hun også. Hvis hun er for hard to get eller aldri tar kontakt så regner jeg bare med at hun tror hun er for bra for meg eller ikke liker meg. 1
Arts Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Gjensidig kontakt. Det er hyggelig å bli spurt om hvordan det går.
amonyn Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Tror gutter er forskjellige på dette. Jeg liker at hun tar initiativ og viser at hun vil noe hun også. Hvis hun er for hard to get eller aldri tar kontakt så regner jeg bare med at hun tror hun er for bra for meg eller ikke liker meg. Men hvordan i alle dager ser man forskjell på en sjenert mann og en som ikke er interessert?
Gjest Raindrops Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Men hvordan i alle dager ser man forskjell på en sjenert mann og en som ikke er interessert? Man gjør gjerne ikke det. Menn har det samme problemet med sjenerte kvinner. Man må bare finne ut om man synes det er verdt risikoen og ta det derfra. Menn gjør det hele tiden. 1
amonyn Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Man gjør gjerne ikke det. Menn har det samme problemet med sjenerte kvinner. Man må bare finne ut om man synes det er verdt risikoen og ta det derfra. Menn gjør det hele tiden. Sant nok. Jeg bare vet ikke hvor jeg skal begynne. Har sendt ham noen meldinger på en nettside og har invitert ham med på sosiale ting etter forelesning. Han blir med, men han går igjen ganske fort. Eller husker plutselig at det var noe annet han måtte gjøre. Så jeg har egentlig gitt opp.
Gjest .-L-. Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Men hvordan i alle dager ser man forskjell på en sjenert mann og en som ikke er interessert? Kan fortelle det jeg ser etter når det kommer til å finne ut om en jente er interessert eller ikke. Noen jenter er litt tydeligere med invitasjonene sine enn andre, det gjør det mye lettere. Dersom hun ikke er tydelig på at hun liker meg, så ser jeg på om hun gjør seg tilgjengelig for meg, og om hun følger med på det jeg sier. Hvis vi i tilegg har kjemi så er jeg rimelig fornøyd med situasjonen Når jeg liker en jente, så er det utrolig hva jeg kan huske av det hun sier. Kanskje dette er noe man kan se etter når det når det kommer til gutter? Om de gjør seg tilgjengelige, bruker tid på en, og at de følger med på det som blir sakt? Om jeg liker jenta/er betatt av jenta før jeg i grunn kjenner henne ordentlig, så blir det fort jævlig vanskelig Klarer ikke helt å slappe av og fremstår sikkert til tider som en grønnsak Slik jeg føler det i alle fall. Tolkningsevnene er heller ikke på topp da, så skal det skje noe må jeg bare risk it for the buiscit, uten at jeg helt vet hvor jeg har henne. Så vil jeg og si noe om dette med sjenerthet Det er mange jenter som oppfatter meg og en kompis som sjenerte, men vi er i grunn ikke så sjenerte. Vi er heller mer reserverte, men av en eller annen grunn så tror enkelte jenter at vi er sjenerte. Vet ikke hvordan og på hvilken måte vi signaliserer at vi er sjenerte, men er i alle fall greit å vite at det er en forskjell der. Endret 27. oktober 2013 av .-L-.
amonyn Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Kan fortelle det jeg ser etter når det kommer til å finne ut om en jente er interessert eller ikke. Noen jenter er litt tydeligere med invitasjonene sine enn andre, det gjør det mye lettere. Dersom hun ikke er tydelig på at hun liker meg, så ser jeg på om hun gjør seg tilgjengelig for meg, og om hun følger med på det jeg sier. Hvis vi i tilegg har kjemi så er jeg rimelig fornøyd med situasjonen Når jeg liker en jente, så er det utrolig hva jeg kan huske av det hun sier. Kanskje dette er noe man kan se etter når det når det kommer til gutter? Om de gjør seg tilgjengelige, bruker tid på en, og at de følger med på det som blir sakt? Om jeg liker jenta/er betatt av jenta før jeg i grunn kjenner henne ordentlig, så blir det fort jævlig vanskelig Klarer ikke helt å slappe av og fremstår sikkert til tider som en grønnsak Slik jeg føler det i alle fall. Tolkningsevnene er heller ikke på topp da, så skal det skje noe må jeg bare risk it for the buiscit, uten at jeg helt vet hvor jeg har henne. Så vil jeg og si noe om dette med sjenerthet Det er mange jenter som oppfatter meg og en kompis som sjenerte, men vi er i grunn ikke så sjenerte. Vi er heller mer reserverte, men av en eller annen grunn så tror enkelte jenter at vi er sjenerte. Vet ikke hvordan og på hvilket måte vi signaliserer at vi er sjenerte, men er i alle fall greit å vite at det er en forskjell der. Hm... Sist jeg pratet med ham så tok han opp småting jeg hadde sagt sist vi pratet og noe jeg skrev på nevnte nettside. Begge deler hadde jeg glemt, så jeg forsto ikke helt hva han snakket om. Tenkte faktisk på at det virket litt som om han hadde planlagt samtaleemne. Men jeg føler liksom at jeg har vist interesse og at han ikke gir noe tilbake. Så uansett om han liker meg eller ikke, så kommer vi jo ingen vei.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg tror man rett og slett bare skal være seg selv. Jeg flørter også med en fyr som er veldig opptatt i ukedagene. Han er heller ikke typen som tekster meldinger hele tiden, så vi har ikke kjempemye kontakt, men snakkes minst annenhver dag. Det er ikke så lenge siden jeg sa ifra til han at jeg likte å ha kontakt minst annenhver dag, at jeg syns to dager blir for lenge... og at jeg ganske fort mister interessen, spesielt når vi er så tidlig ute i datingfasen. Han tok det til seg og har etter det blitt flinkere til å ta kontakt. Det fikk meg til å forstå at han faktisk er interessert og ikke vil "miste" meg. Så det hjelper å si ifra... men ikke alle er like forståelsesfulle eller interessert da, så det er bare å ta sjansen egentlig. Det har vært en liten læreprosess å flørte med han her, fordi jeg syns han er litt vanskelig å "lese": jeg har vært usikker på om han er interessert osv. Jeg selv er ganske betatt av ham og vil egentlig bare snakke med han hele tiden, men jeg har med tiden lært at han ikke er den typen og at vi ikke kommer til å ha koktakt hele tiden. Og det er greit, for han er verdt det. Og når jeg ser at han hører på det jeg sier og føler, så virker han som en veldig fin fyr å. Vi har møtt hverandre en gang og jeg gleder meg veldig til å møte han igjen, men det blir med lange ventetider mellom hver gang vi skal møtes, pga. den jobben han har. Men kort og greit: Lær deg å kjenne han, vær ærlig med han men ikke FOR ærlig (som for eksempel: Hvis du er skikkelig forelska i han, men er usikker på om det er gjensidig, kan du heller si "Jeg liker deg veldig godt.") Da ser du jo hva han svarer, og samtidig så "skremmer" du han ikke bort hvis han ikke er på samme stadie som deg. Ta det litt for litt, men samtidig vær deg selv og ikke vær redd for å si ifra om ting etc. Anonymous poster hash: 60c39...655
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå