Gå til innhold

Frokosttesteren til melk.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man egentlig stole på denne, dersom man ikke vil gå opp i vekt? :klo:

Har enda ikke klart å oppnå tilfredsstillende kaloriinnhold på noen av frokostene mine.

Her er frokostene jeg pleier å spise:

* To brødskiver med kremost i stedet for smør, skinke, ost og agurk

* To knekkebrød med samme pålegg som over

* 80 g fullkornscorneflakes med to SS jordbærsyltetøy og ekstra lett melk

* En porsjon havregrøt (usikker på om en porsjon på melk.no som tilsvarer 250 g er det samme som en person ifølge havregrøt pakken, som er 2 dl havregryn og 3 dl melk) med en halv banan og 1 ts sukker

* Eggerøre av to egg, to knekkebrød, to kokte skinker, to osteskiver og en del agurk

Ingen av disse frokostene er høye nok på kalorier ifølge melk.no. Men det kan da ikke stemme? Alle frokostene har bra næringsinnhold, men kaloriantallet er for lavt. Alt fra 11-20 % av dagens behov for energiinntak. Ifølge melk.no skal frokosten bestå av 25% av dagens energiinntak.

Anonymous poster hash: 8deee...b0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle hvor mange prosent av dagens totale kaloriinntak du spiser til frokost.

Det er summen av mat på sikt som avgjør.

Anonymous poster hash: a4f73...4a3
Skrevet

Spiller ingen rolle hvor mange prosent av dagens totale kaloriinntak du spiser til frokost.

Det er summen av mat på sikt som avgjør.

Anonymous poster hash: a4f73...4a3

Jeg vet det, men det var ikke det jeg spurte om.

Skrevet

Hva spør du egentlig om?

Kan man egentlig stole på denne, dersom man ikke vil gå opp i vekt? :klo:

Det er det totale dagsinntaket som bestemmer om du går opp i vekt eller ikke. Spiller ingen rolle om du spiser 20% av totalen til frokost eller 2% av totalen.

Ingen av disse frokostene er høye nok på kalorier ifølge melk.no. Men det kan da ikke stemme?

Det stemmer ifh til melk.no sin kalkulator som har definert at du trenger minimum 20% av dagens inntak til frokost. Men dette spiller ingen rolle.

Anonymous poster hash: c28cc...73c
Skrevet

Ifølge den kalkulatoren burde jeg vært død av 'vitamin B12-forgifning' for lengst. :P

Jeg kommer heller aldri opp i det de anbefaler av kcal til frokost.

:)

Skrevet

Ifølge den kalkulatoren burde jeg vært død av 'vitamin B12-forgifning' for lengst. :P

Jeg kommer heller aldri opp i det de anbefaler av kcal til frokost.

:)

Nei det skal litt til. :) Jeg spiser jo fire måltider hver dag, og det er middagen som inneholder mest kalorier, så da sier det seg selv at jeg ikke spiser 25% av dagsinntaket mitt til frokost. :) Setter mye mer pris på en skikkelig middag. Ikke det at jeg spiser så mye til middag, spiser en vanlig porsjon. Spiser mindre nå enn jeg gjorde før, for å si det sånn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...