AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg prøvde å google, men synes det er litt vagt... Er det sånn at dersom man finner salamandere så skal man si ifra til noen? Fant det på miljolare.no. Og fant at funn av salamandere stoppet bygging av vei et sted. De er jo truet tror jeg. Noen som vet noe mer om dette? Link til sider om det? Hvordan tar man evt. kontakt med "fylkesmannen"? Og vil funn av salamandere (både stor og liten) påvirke utbygging der de ble funnet?Anonymous poster hash: 6c1ee...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulcan Skrevet 24. oktober 2013 #2 Del Skrevet 24. oktober 2013 http://www.nrk.no/ostlandssendingen/salamandere-kan-stoppe-utbygging-1.7390725 Salamandere og stopping av vei. http://naturvernforbundet.no/truede-arter-i-norge/stor-salamander-article25293-2625.html?categoryID=2625&offset3262=56 Stor salamander har også fått sin egen handlingsplan. Det innebærer både eget budsjett og egen fylkesmann, som fordeler pengene på prosjekter der det trengs. I salamanderens tilfelle er det Fylkesmannen i Oslo og Akershus. Stor salamander var også lenge aktuell som en prioritert art etter naturmangfoldloven. Dette ville betydd at både salamanderen og dens økologiske funksjonsområde, leveområdet den er avhengig av, ble beskyttet av strenge regler slik at det ikke var lov å ødelegge området eller på andre måter true salamanderen. Det var utarbeidet et forslag til forskrift, men den ble ikke vedtatt, etter protester blant annet fra bondeorganisasjonene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Del Skrevet 28. oktober 2013 Dustebønder.Anonymous poster hash: 6c1ee...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Del Skrevet 28. oktober 2013 Fikk svar av miljøvernrådgiveren, var veldig interessert i om det var dammer i nærheten og om jeg har bilder. Svarte på mailen og sendte med noen bilder... Anonymous poster hash: 6c1ee...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå