AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Vi har bodd sammen i rundt ett år, han er 26 og jeg er 20. Jeg har et barn på tre år fra et tidligere forhold, men det har egentlig ingenting med dette å gjøre. Jeg får stønader fra NAV og barnebidrag fra barnets far, det er alle inntekter jeg har. Sambo har en god jobb med bra betalt så vi klarer oss fint økonomisk men vi har ikke råd til ferier osv noe han syntes er veldig synd. Han vil at jeg skal begynne på nettstudier slik at jeg kan ha en deltidsjobb ved siden av, da hadde vi hatt råd til å reise osv.. Hva syntes dere?Anonymous poster hash: 6caed...69a
skruf Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg synes du skal fortsette skolen sånn som du gjør nå. Det er snakk om en kort periode i livet, om ikke lenge er du ferdig utdannet, har jobb, og dere kan dra på mange ferier:) 15
Kala Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Veldig korttenkt tankegang. Bli der du er, deres tur til reiser vil komme. 11
Britt Banditt Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Du vet at hvis dere har bodd sammen ett år så mister du alle stønader fra NAV utenom barnetrygden? Med mindre du går på AAP eller noe da. Hvis det er snakk om OS så mister du den etter ett år. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Du vet at hvis dere har bodd sammen ett år så mister du alle stønader fra NAV utenom barnetrygden? Med mindre du går på AAP eller noe da. Hvis det er snakk om OS så mister du den etter ett år.. Jeg mottar barnetrygd og utdanningsstønnad:)Anonymous poster hash: 6caed...69a 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Prioriter skole fremfor jobb akkurat nå. Det er viktig å få seg høyere utdanning. Om du skulle få deg jobb, hvis det deretter skulle komme økonomiske nedgangstider og nedskjæringer blant de ansatte, så kan det godt hende at de med minst utdanning blir sagt opp først. Jeg skjønner svært godt at det ikke er gøy å ikke kunne reise på ferie utenlands. Det er i slike økonomiske tider for familien at man også må tenke at ferie med en lang reise desverre kun er for de priveligerte. Det er ikke et krav for å leve.
Britt Banditt Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 . Jeg mottar barnetrygd og utdanningsstønnad:)Anonymous poster hash: 6caed...69a Ok Forøvrig helt enig med de andre her, ikke slutt!
Gjest Naria Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Skolen er selvsagt 1. pri, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ha deltidsjobb ved siden av ordinær skole? Alle jeg kjenner, også de med barn, har jobbet i tillegg til skole/studier i helger/ferier og på kveldstid. 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Skolen er selvsagt 1. pri, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ha deltidsjobb ved siden av ordinær skole? Alle jeg kjenner, også de med barn, har jobbet i tillegg til skole/studier i helger/ferier og på kveldstid.. For jeg ser barnet mitt tre timer hver dag etter barnehagen, i helgene er jeg med hun, har aldri barnevakt da hun ikke har samvær med faren hennes. Sambo har ikke noe imot å passe hun men hun er mitt ansvar, ikke hans.Anonymous poster hash: 6caed...69a
Silfen Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Det er for mye å forvente at han skal forsørge dere. Barnetrygd og utdanningsstønad er ikke nok. Du må få deg en jobb ved siden av studiene.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Det er for mye å forvente at han skal forsørge dere. Barnetrygd og utdanningsstønad er ikke nok. Du må få deg en jobb ved siden av studiene.. Jeg forventer ikke at han skal forsørge meg? Før han flyttet inn hos oss mottok jeg overgangsstønad og vi klarte oss greit. Når vi snakket om at han skulle flytte inn visste han at jeg kom til å miste overgangsstønaden, og at han kom til å stå for de aller fleste regninger og utgifter. Anonymous poster hash: 6caed...69a 6
HerbGirl Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Hva studerer du? (Er det et studie som vil føre fram til bedre jobb enn ufaglært?) Hvorfor har du ikke studielån? 1
Silfen Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 . Jeg forventer ikke at han skal forsørge meg? Før han flyttet inn hos oss mottok jeg overgangsstønad og vi klarte oss greit. Når vi snakket om at han skulle flytte inn visste han at jeg kom til å miste overgangsstønaden, og at han kom til å stå for de aller fleste regninger og utgifter.Anonymous poster hash: 6caed...69a Så lenge du takket ja til det, så er det jo implisert at dere blir forsørget. Det er ikke bra. Det skaper ujevnheter i forholdet og jeg skjønner godt at han ikke gidder. Ergo må du finne løsninger. For eksempel tredje hver helg på et sykehjem som assistent vil dra inn litt ekstra. 1
frøkenkoz Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Prioritere skolen! Angrer masse at jeg gav opp pga en mann !!!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Hva studerer du? (Er det et studie som vil føre fram til bedre jobb enn ufaglært?) Hvorfor har du ikke studielån?. Jeg kan ta studielån, men vi har grei økonomi. Jeg er ferdig utdannet helsefagarbeider om 2,5 år. Neste år begynner jeg som lærling så da har jeg ca 10000 i inntekt..Anonymous poster hash: 6caed...69a
Britt Banditt Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Husk at nettstudier koster mye. 2
smilo Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Gjør ferdig skolen og prioriter din datter nå. Penger til reiser kommer etter hvert. Vi hadde ikke råd til å reise før vinærmet oss 30, og ungene begynte å bli større. Man tar ikke skade av å må utsette reiser, men det kan skade å ikke få fullført utdannelsen sin. 4
Midnanne Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Fortsett på skolen, definitivt:) Så kan dere heller spare sammen over en tidsperiode til en billigere ferie. Trenger ikke koste skjorta å reise på en tur til varmere strøk. Restplasser er en fin ting:) 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) jeg vil fortsette på skolen men det er slitsomt når han presser så veldig på dette. Lærer vel mer når jeg sitter i et klasserom enn når jeg tar det på nettet regner jeg med..? Kanskje det er enklere å få praksisplass også?Anonymous poster hash: 6caed...69a 4
Gjest Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Han har jo satt seg i denne situasjonen selv, da han sa at han ville stå for utgiftene siden du mistet overgangsstønaden din. Kan være tungt for dere begge til tider, vil jeg tro. Bit deg fast i skolen! I det lange løp er du mest tjent med å bare få det overstått. Vær åpen med han om at du vet det er en belastnign, men at det vil bli bedre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå